• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Marie14

Tar nog 56. Är nog ok om den är lite för stor.bebisen kan ju ha den lite längre då.

Erna90 skrev 2015-10-14 19:51:52 följande:

Har också funderat på en sån. Himla mysiga. Vad tänker du satsa på för storlek? Jag velar om det räcker med 50 eller om man ska ta 56..

• Erna90
    Marie14 skrev 2015-10-15 22:35:27 följande:

Tar nog 56. Är nog ok om den är lite för stor.bebisen kan ju ha den lite längre då.

Har med kommit fram till att det får bli strl 56. Helst av allt skulle jag vilja ha fleece overallen från hm med moln på, men det står bara slutsåld helatiden
  • Anonym (orolig)

Nu är alla köpen gjorda , säng skötbord vagn å kläder :) fattas bara blöjor å lite små saker :) hur ligger ni till? Har ni gjort några köp? :)vilken vecka är ni i ?

• Penguinlover

Jag köpte idag den här nalleoverallen på lindex i storlek 56: www.lindex.com/m/se/barn/baby-44-86-cl/nyfoedd-(44-68-cl)/7123343/Overall/

Jag hoppas att det ska bli bra. Jag är osäker på om den kommer att vara tillräckligt varm men jag har även en åkpåse som jag tänkte ha i vagnen.

Idag gick jag in i vecka 23 och jag har läst att nu definieras barnet juridiskt sett som ett barn och inte längre som ett foster vilket känns lite som en milstolpe. En annan rolig sak är att min man igår kunde känna barnet sparka för första gången! Själv har jag känt både inuti och utanpå i några veckor men varje gång han försökt känna tidigare har det inte kommit några tydliga rörelser.

• Pennie87

Vi har haft tur och verkar få begagnat av släkt och vänner. Allt ifrån skötbord till säng och vagn! Kläder och småsaker tänkte jag fixa en del på Ullared nästa månad. Overall och lite andra kläder syr jag nog själv.

Börjar få lite problem med jackor! Min höstjacka funkar ett par veckor till, men har inget vettigt som passar vinter... Nån som vet var man hittar snygga kappor som funkar? Fritidsjacka/parkas har jag men behöver nåt mer åt kapp-hållet

• Linda8110

Idag har jag köpt den första saken till bebisen!!! Otäckt! Haha. Men kunde inte låta bli för jag hittade precis det babynestet jag ville ha för 200kr på Blocket. Det var fint så jag slog till :)

• Erna90
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-17 21:54:48 följande:

Nu är alla köpen gjorda , säng skötbord vagn å kläder :) fattas bara blöjor å lite små saker :) hur ligger ni till? Har ni gjort några köp? :)vilken vecka är ni i ?

Vecka 23 här; -)

Vi har påbörjat inköpen iaf. Vagn och babyskydd är beställt, spjälsäng inhandlades i fredags och några plagg har vi fått ihop. Även blivande mormor och farmor har bidraget med några plagg då de inte kunnat hålla sig! Annars har vi en ullaredsresa inplanerad i mitten av november då vi tänkt köpa det mesta som behövs

Lyckades idag även klicka hem den overallen från hm jag velat ha men som varit slutsåld flera ggr!
  • Anonym (orolig)

Är ni försäkrade nu under graviditeten? Vilken isf p när gjorde ni de? Är i vecka 27 i morn å har ingen vet inte om ja ska de elr inte. Men finns ju trygg hansa som är gratis .

• Linda8110
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-18 19:22:23 följande:

Är ni försäkrade nu under graviditeten? Vilken isf p när gjorde ni de? Är i vecka 27 i morn å har ingen vet inte om ja ska de elr inte. Men finns ju trygg hansa som är gratis .

Klart du ska försäkra dig! Från v.22 kan man göra det. Vi tog betalvarianten hos Länsförsäkringar.
  • sladda
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-18 19:22:23 följande:

Har betalvarianten från IF sen v22.
Svar på tråden BF februari 2016