• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (V.23)
    Penguinlover skrev 2015-10-21 06:30:44 följande:

Hur mycket har ni andra gått upp i vikt? Jag är i vecka 23 och har gått upp 6-7 kg redan vilket jag tror är lite för mycket. Jag har väldigt bra aptit och småäter en hel del plus att mitt sötsug har ökat.

Jag är också i v.23 men har gått ner ett kg. Jag kan dock tillägga att jag hittills haft ett minskat sötsug som i princip är obefintligt. Kunde verkligen inte äta söta saker i början, så det har ju varit den stora faktorn till att jag gått ner.
  • Anonym (orolig)

Jag är i vecka 28 å har gått upp 10 kilo men de va dom första 14 veckorna ja gick upp som mest då ja små åt för å inte må så illa, men vägde drygt 44 kg innan ja blev gravid så tycker inte ja är så tung än .. haha

• Jennsan84

Jag är i v 24 och har gått upp 5kg. Det står om man läser om vad som händer i vecka 24 att man har gått upp 5-7kg så att du gjort det i v 23 är nog ändå normalt! :)

Penguinlover skrev 2015-10-21 06:30:44 följande:

Hur mycket har ni andra gått upp i vikt? Jag är i vecka 23 och har gått upp 6-7 kg redan vilket jag tror är lite för mycket. Jag har väldigt bra aptit och småäter en hel del plus att mitt sötsug har ökat.

• AngelinaAr
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-19 19:05:55 följande:

Angelina: ja köpte inget innan rul men samma dag köpte ja lite kläder sen väntade jag tills vecka 22 då beställde ja vagn å vecka 25 köpte ja skötbord å nu vecka 28 sängen så nu är allt klart :)

Så kul,funderar på dra upp till ullared en sväng älskar deras baby produkter hihi..dom har allt!

Ska på ultraljud imorgon är nervös men känner puffar då och då..

Har faktiskt använt Angels sound någon gång i månaden hört hjärtat sedan vecka 12 hehe aja..Ska bli kul imorgon, får väl sluta nojja o börja shoppa då :)

Hur mår du då? Någon annan än mig som har fått ischias i bäckenet i samband med graviditeten?

Ska säga att hade det inte vart för bältet hade jag dött av smärta. De lättar en del
  • Anonym (orolig)

Angelinar: Ja de är roligt å shoppa där :) de kommer att gå så bra i morgon lycka till !:) jo ja mår faktiskt väldigt bra inte nåt värre mer än ryggen men den har ja problem me sen innan så , men har haft ont typ mellan benen /låren på insidan i över 1 vecka känns som ja suttit på em hård stång elr nåt liknade dw känns när ja går elr rör benen , men börjar avta så känns mer som träningsvärk nu , å magen är ofta sten hård ofta å de typ trycker mr byxorna elr gör ont när ja sitter oså . Någon mer som har liknande ?

• minneli

Jag är i vecka 23 och har gått upp 6 kg, känns helt normalt.
    Sen ska man ju inte stressa upp sig över vad man går upp som gravid heller tycker jag. Alla går upp olika mkt och så är det bara.

• Anonym (orolig)

Är de någon som ska köpa andningslarm å vilket isf?:)

• Sandramammatill2
    Anonym (orolig) skrev 2015-10-22 17:09:35 följande:

Är de någon som ska köpa andningslarm å vilket isf?:)

Jag väntar mitt andra barn och köpte ett andningslarm till mitt först barn förra året då han föddes. Har ett som heter babysense 2. Det funkar jätte bra och fick mej att slappna av! Jag var så orolig för att plötsligspädbarnsdöd så därför köpte vi det och det var så skönt när man kunde andas ut och undrade man om det gick bra var det bara att kolla på larmet så jag slapp springa upp varannan minut.. :) dock kan inte spjälsängen stå för nära din egen säng för då känner larmet av din andning och reagerar på det också! Larmet tror jag kostar runt 1500kr och det är det värt.
  • Anonym (orolig)

Sandramammatill2: Ja har å funderar på de larmet , men visste inte om de va bättre elr om den mam sätter på blöjan oxå är bra men om dom har täcke borde de ju höras mindre. Och måste man använda båda plattor samtidigt för ska ha en liten vagga i början och den får inte båda plats i :/ och vaggan ska stå 1 meter från mina fötter typ är de för nära kommer den känna av mig då? Och låter de högt så man hör de även om man är på nedervåningen? Har även kommit ett nytt som heter 5 av sanna märke :)

• Sandramammatill2
    Anonym (oroli­g): Jag vet inte om det man fäster på blöjan är bra, vi (jag och min sambo) tyckte det kändes tryggare med plattor när vi bestämde oss!

Nej, du måste inte ha båda plattorna! vi använde en platta tills han var så stor så han ställde sej upp själv i sängen
Svar på tråden BF februari 2016