• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MalinTherese
    lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 10:42:08 följande:

LÄS INTE OM NI ÄR KÄNSLIGA - BILD KOMMER VISAS OCKSÅ!!!!!!

Tjejer... 

Har BF imorgon, och igår hade jag såna täta och regelbundna förvärkar hela kvällen.. Nu på morgonen har jag (förlåt) gjort nr.2 redan 3 gånger.. Och nyss när jag gick på toaletten så kom detta: 

Vad tror ni, kan det vara slemproppen?! Isf, ni som fått barn tidigare, tror ni det kan vara på G snart eller tror ni det dröjer länge ändå? Det betyder ingenting att den kommit? 

Yes, garanterat en bit av slemproppen! Min slempropp har gått bara dagen innan jag fick båda mina barn, så för mig starta det ju tätt inpå, men har vänner vars slempropp kunnat gått veckor innan, men med tanke på att du har bf i morgon så tror jag nog de kommer igång snart :D
  • MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 08:03:51 följande:

Haha ja det kan jag tänka mig, jag letar tecken i allt redan nu, kan tänka mig det blir värre när jag passerat onsdag =) svägerskan är beräknad i helgen men jag tror hon hinner före mig =)

Håller som sagt tummarna för dig idag då, berätta gärna vad bm sa den och hur det kändes om hon gör det =)

Jag har febrilt försökt nå min bm idag men utan lycka, förhoppningsvis kanske hon ringer upp här under eftermiddagen! .. Så nu försöker jag sysselsätta mig med städning å tvättning, men nu börjar de bli tungt å nästintill omöjligt att plocka saker från golvet haha! Å med två andra små som springer å leker så blire rätt mycket plocka från golven :p
  • lindakarlsson4380
    MalinTherese skrev 2016-02-16 12:35:48 följande:

Yes, garanterat en bit av slemproppen! Min slempropp har gått bara dagen innan jag fick båda mina barn, så för mig starta det ju tätt inpå, men har vänner vars slempropp kunnat gått veckor innan, men med tanke på att du har bf i morgon så tror jag nog de kommer igång snart :D

Åhh!! Hoppas det blir lika för mig!! :D Tack för positivt svar!
  • MalinTherese
    lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 12:41:59 följande:

Åhh!! Hoppas det blir lika för mig!! :D Tack för positivt svar!

Men se till å vila å samla kraft, för det är ett maratonlopp å föda barn, så sätt inte igång med nån storstädning ;D
  • lindakarlsson4380
    MalinTherese skrev 2016-02-16 12:48:55 följande:

Men se till å vila å samla kraft, för det är ett maratonlopp å föda barn, så sätt inte igång med nån storstädning ;D

Nejdå.. jag gjorde mitt i helgen ;) målade om vårt stora vardagsrum helt själv! Haha ;) Nu ska jag luncha med min mamma på stan och hoppas att det sätter igång!
  • MalinTherese

Men nu brudar, gick min slempropp åxå :D wooho!

Så nu är de bara att vänta å se, äntligen säger jag haha :)

• lillterror
    MalinTherese skrev 2016-02-16 12:41:19 följande:

Jag har febrilt försökt nå min bm idag men utan lycka, förhoppningsvis kanske hon ringer upp här under eftermiddagen! .. Så nu försöker jag sysselsätta mig med städning å tvättning, men nu börjar de bli tungt å nästintill omöjligt att plocka saker från golvet haha! Å med två andra små som springer å leker så blire rätt mycket plocka från golven :p

Åh jag som trodde du kanske hade en tid idag! Hoppas hon ringer upp! Gick du över med dom andra? Haha ja, du får skaffa en sån där arm som parkarbetare har så du slipper ner på golvet ;p

Här är det strålande sol så jag tänkte sysselsätta mig i trädgården men höfterna sa ifrån. Insåg ganska snart att man inte kan göra så mycket ändå när frosten fortfarande är i backen =)
  • lillterror

Jag vill också att min slemmis ska börja lossna! Ge mig ett tecken kära gravidkropp! Fått en galet ökad sexlust senaste veckan, googlar som en galning men verkar inte vara ett tecken på att förlossningen närmar sig haha!

• MalinTherese
    lillterror skrev 2016-02-16 13:09:31 följande:

Åh jag som trodde du kanske hade en tid idag! Hoppas hon ringer upp! Gick du över med dom andra? Haha ja, du får skaffa en sån där arm som parkarbetare har så du slipper ner på golvet ;p

Här är det strålande sol så jag tänkte sysselsätta mig i trädgården men höfterna sa ifrån. Insåg ganska snart att man inte kan göra så mycket ändå när frosten fortfarande är i backen =)

Ja jag gick över 6 dagar med första barnet, andra barnet kom tre dagar tidigare än beräknat :)
  • emeliiiiiie

Mitt första barn kom på bf-dagen, så därför känns det nog extra surt att gå över nu. Önskar att iaf nånting kunde hända, iaf slemproppen kan väl lossna?! Haha. Med första lossnade den dock 4 veckor innan fl.. Så graviditeterna är verkligen olika =) Hoppas stt förlossningar tar å sätter igång för alla nu så vi slipper bli alldeles för desperata! =)

Svar på tråden BF februari 2016