• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)
    Jennsan84 skrev 2016-02-17 11:25:13 följande:

Det kändes lite bättre att gå faktiskt. Men fick värkar både i väntrummet och inne hos bm. Hon tyckte att det lät som en täckningsblödning. Hon kände på magen under en värk och hon kände att den var hård. Dock fortfarande oregelbundna och sitter inte riktigt i i 1min som en värk ska men hon trodde inte det var långt kvar nu. Fast man vet ju aldrig. Latsensfasen kan ju vara upp till 20 timmar. Hoppas det går bra för dig hon din bm.

En värk behöver inte vara i 1 min:p mina värkar var bara några sekunder , och jag märkte knappt av att de hade startat nåt :p hade ont i ryggen å lite mensvärk på torsdagen samma vecka hon kom , så jag ringde och dom sa att de är för kort mellan värkarna sp var hemma å försök sova lite , fick jag till svar, men ja tänkte dom kan ju inte vveta när dom inte gjort undersökning så jag valde att åka in på fredag å var då öppen 5 cm :p så då blev vi inskrivna å dom stack hål på vattnet , sen drog värkarna i gång och kom lördag 03.02:) så de är lite lurigt de där ja hade trott jag skulle känna mer å att de inte skulle Vara så som de var , de var mitt första barn så jag visste ju inte hur de skulle kännas elr vara :p
  • Anonym (Småland)
    emeliiiiiie skrev 2016-02-17 15:33:18 följande:

Skönt att se ljuset! =) Hur kommer det sig att du får igångsättning så pass tidigt? =)

Foglossning from HELL! Sjukskriven sedan tre månader tillbaka och ganska höga doser Panocod sedan ett par veckor tillbaka, och ändå inte tillräckligt smärtlindad. Jag har haft en vettig bm som såg när jag gick över min gräns, och rekommenderade igångsättning redan för 2 veckor sedan. Dock skulle man gå genom bm för tid till MVCs läkare för att få remiss till sjukhuset, och därefter en läkare till för ställningstagande och först därefter bokades igångsättningen. Det tog sin lilla tid, men nu är den iaf bokad
  • lillterror

Bf idag men här händer nada! Var hos bm och fick en ny tid bokad torsdag nästa vecka, men jag försöker förklara för pyret att det är dags att titta ut! Gärna innan söndag, för denna veckan är vi barnlediga och då löser sig barnvaktsbiten naturligt med storebror. Mindre kul för honom om mina värkar sätter igång mitt i natten och väcka honom och springs över till grannen osv =p

CupcakeDream- vågade inte be om någon, min bm kändes lite stressad och avrundade mötet väldigt fort idag. Första gången det hänt och då vill jag inte "vara till besvär" ;)

Hur gick det för dig idag? Fick du en ny hinnsvepning? =)

• MalinTherese

Här händer det ingenting, har provat vila å bada å promenerat men de är så lugnt så! Dock tog promenaden på höfterna så nu ligger man som en slakt på soffan haha :)

• Anonym (Bf feb)

Har haft en del värkar under eftermiddagen. De senaste har varit ca 1 min långa men det är minst 20 min mellan dem.

• Anonym (orolig)

Någon som vet om de är nån skillnad på mjölkersättning nan 1 pulver och nan 1 pro pulver? Nån skillnad på dom ?

• CupcakeDream

Hade sett fram emot denna dagen då jag hade hoppats på hinnsvepning hos bm men hon ville inte. Så besviken och ledsen. Började typ gråta där av alla känslor! Hade hon gjort det hade jag haft lite hopp ett par dagar till. Även om det nu inte funkar alltid. Så skitdag här!

Ska till Näl på Fredag på ett inbokat besök sedan lång tid tillbaka. Vet inte vad dom kommer göra men jag antar att något borde dom göra. Åker inte dit för att bara få höra att "försök ett tag till" Min bm tyckte jag skulle ta med bb väskan men är rädd för att bli besviken igen:( Ni vet hur det är.

Kramar till Alla!<3

Håller tummarna för dig Anonym feb!

• lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-02-17 19:58:29 följande:

Hade sett fram emot denna dagen då jag hade hoppats på hinnsvepning hos bm men hon ville inte. Så besviken och ledsen. Började typ gråta där av alla känslor! Hade hon gjort det hade jag haft lite hopp ett par dagar till. Även om det nu inte funkar alltid. Så skitdag här!

Ska till Näl på Fredag på ett inbokat besök sedan lång tid tillbaka. Vet inte vad dom kommer göra men jag antar att något borde dom göra. Åker inte dit för att bara få höra att "försök ett tag till" Min bm tyckte jag skulle ta med bb väskan men är rädd för att bli besviken igen:( Ni vet hur det är.

Kramar till Alla!<3

Håller tummarna för dig Anonym feb!

Men nej! Vilken besvikelse när man är inställd på det! Varför ville hon inte? Hur många dagar har du gått över nu? Hoppas och håller tummarna för att dom åtminstone gör en hinnsvepning för dig på näl på fredag då. Och ta med väskan för säkerhets skull som din bm säger, långt hem igen för att hämta om det skulle vara så. Kramar <3
  • lillterror

En praktisk fråga från en förstagångare: hur har ni gjort med mat till partnern under tiden på förlossningen och bb? Jag har bara packat ner några swebars, nötter och dricka till min sambo, men börjar fundera på om det behövs mer? Cafét har ju inte öppet dygnet runt där och vet inte öppettider på helgen? Eller ska jag så vackert låta honom åka iväg och få I sig näringsrik McDonalds? ;)

• zespriem
    lillterror skrev 2016-02-17 21:17:18 följande:

En praktisk fråga från en förstagångare: hur har ni gjort med mat till partnern under tiden på förlossningen och bb? Jag har bara packat ner några swebars, nötter och dricka till min sambo, men börjar fundera på om det behövs mer? Cafét har ju inte öppet dygnet runt där och vet inte öppettider på helgen? Eller ska jag så vackert låta honom åka iväg och få I sig näringsrik McDonalds? ;)

Kanske köpa nån fryst färdigrätt att ha i frysen och stoppa ner i väskan när det är dags? Måste väl finnas Micro tänker jag. Jag har inte ens tänkt på det! Klart han måste ha mat :D
Svar på tråden BF februari 2016