• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Snuttispluttis
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-17 19:34:50 följande:

Någon som vet om de är nån skillnad på mjölkersättning nan 1 pulver och nan 1 pro pulver? Nån skillnad på dom ?

I princip ingen skillnad förutom "extragrejer" i, typ omega 3, bifodo-nånting bakterier och så kan nån vara hypoallergen för att minska risken för mjölkallergi.
  • lillterror
    zespriem skrev 2016-02-17 21:38:37 följande:

Kanske köpa nån fryst färdigrätt att ha i frysen och stoppa ner i väskan när det är dags? Måste väl finnas Micro tänker jag. Jag har inte ens tänkt på det! Klart han måste ha mat :D

Haha ja jag kom på det först nu och slängde ner lite av det som fanns hemma ;) men du är nog inne på rätt spår där, vi har några lunchlådor I frysen för lata eller stressiga dagar, borde kunna ta med ett par i farten på väg till förlossningen? =)
  • zespriem
    lillterror skrev 2016-02-17 21:52:31 följande:

Haha ja jag kom på det först nu och slängde ner lite av det som fanns hemma ;) men du är nog inne på rätt spår där, vi har några lunchlådor I frysen för lata eller stressiga dagar, borde kunna ta med ett par i farten på väg till förlossningen? =)

Det kan nog vara smart faktiskt! Jag tror jag har tagit för givet att det ska finnas kiosker öppna och så. Men det kan ju vara stängt eller så kan det vara så att man inte är så sugen på att han drar iväg på shoppingtur mitt i allt!
  • Anonym (orolig)
    lillterror skrev 2016-02-17 21:17:18 följande:

En praktisk fråga från en förstagångare: hur har ni gjort med mat till partnern under tiden på förlossningen och bb? Jag har bara packat ner några swebars, nötter och dricka till min sambo, men börjar fundera på om det behövs mer? Cafét har ju inte öppet dygnet runt där och vet inte öppettider på helgen? Eller ska jag så vackert låta honom åka iväg och få I sig näringsrik McDonalds? ;)

Mim sambo åkte iväg till max så vi båda fick mat i oss innan allt drog igång :p sen efter fick vi fika smörgås och kaffe /The . Sen har han vart till max igen .men sedan låg vi på neonatalavdelningen i 4 dagar å där hade vi kyl så föräldrarna köpte med så vi kunde ha å värma å äta :p å sen bär vi flyttade till patient hotellet (där fanns ingen kyl på rummet utan i korridoren utanför men ingen Micro )så vi köpte smörgås å korv oså i cafeterian och resturangen :) gick åt nån tusenlapp på mat medan vi var där :(
  • Anonym (orolig)
    Snuttispluttis skrev 2016-02-17 21:42:33 följande:

I princip ingen skillnad förutom "extragrejer" i, typ omega 3, bifodo-nånting bakterier och så kan nån vara hypoallergen för att minska risken för mjölkallergi.

Okej tack! Går de bra att blanda de då? Asså inte med varann men att använda båda elr så. För köpte nan 1 pro idag och hade nan 1 innan. Om dw inte är nån skillnad så borde de ju inte Vara farligt ?
  • Anonym (Bf feb)

Värkarna fortsätter och kommer lite tätare, men fortfarande 10-15 min mellan. Skulle bli så besviken om det skulle avta.. Är ju inställd på att det drar igång nu

• lillterror
    zespriem skrev 2016-02-17 21:57:41 följande:

Det kan nog vara smart faktiskt! Jag tror jag har tagit för givet att det ska finnas kiosker öppna och så. Men det kan ju vara stängt eller så kan det vara så att man inte är så sugen på att han drar iväg på shoppingtur mitt i allt!

Det brukar stå öppettider på hemsidan, och även vad som ingår till partnern under vistelsen på bb =) finns inget dygnet runt öppet på "mitt" sjukhus och det ligger lite dåligt till ute i bushen, så sätter det igång på kvällen och är en långdragen förlossning så kan det vara bra med mat till gubben ^^ efter lite googlande hittade jag att det fanns tillgång till kyl och micro så lunchlådor får det bli! Om man kommer ihåg att få med dom ;)
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-17 22:31:35 följande:

Värkarna fortsätter och kommer lite tätare, men fortfarande 10-15 min mellan. Skulle bli så besviken om det skulle avta.. Är ju inställd på att det drar igång nu

Håller tummarna för att det fortsätter! Lycka till =)
  • lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-17 22:15:17 följande:

Mim sambo åkte iväg till max så vi båda fick mat i oss innan allt drog igång :p sen efter fick vi fika smörgås och kaffe /The . Sen har han vart till max igen .men sedan låg vi på neonatalavdelningen i 4 dagar å där hade vi kyl så föräldrarna köpte med så vi kunde ha å värma å äta :p å sen bär vi flyttade till patient hotellet (där fanns ingen kyl på rummet utan i korridoren utanför men ingen Micro )så vi köpte smörgås å korv oså i cafeterian och resturangen :) gick åt nån tusenlapp på mat medan vi var där :(

Men du behövde väl ändå inte köpa mat när du var där? Ingick inte det? Eller gillar du kanske inte sjukhusmaten? Det har jag iofs all förståelse för =)
  • LMG
    lillterror skrev 2016-02-17 21:17:18 följande:

En praktisk fråga från en förstagångare: hur har ni gjort med mat till partnern under tiden på förlossningen och bb? Jag har bara packat ner några swebars, nötter och dricka till min sambo, men börjar fundera på om det behövs mer? Cafét har ju inte öppet dygnet runt där och vet inte öppettider på helgen? Eller ska jag så vackert låta honom åka iväg och få I sig näringsrik McDonalds? ;)

Har inte tänkt packa ner någon mat till honom. Har bara packat ner kexchoklad, riskakor, energidryck, nån godispåse och sånna där små knäckebröd med créme cheese från Wasa. Finns cafeteria/restaurang här på sjukhuset och ett Sibylla precis bredvid :) annars så bor vi bara 10 minuter från sjukhuset så känns inte värt att börja packa med massa matlådor
Svar på tråden BF februari 2016