ondar skrev 2016-02-15 19:03:57 följande:
Aha! Så du får snitt även om han vänt sig rätt på fre då eller förstod jag fel nu?:). Ja precis, det går ju jättebra med snitt också även om det är lite bökigt att va nyopererad m bebis, men man både läker o glömmer snabbt. Jag va dessutom ensamstående sist, o det är ja inte nu, så ja tror att ja kommer uppleva det annorlunda bara där också :). Intressant att höra vad du "föredrar"sen när du fått uppleva båda!
Skönt att iaf rumpan verkar nerkilad, min låg innan den nu flyttade sig, i tvärläge uppe, o då kan man inte föda ut den, risken är att navelsträngen åker ut med vattnet o barnet får syrebrist. Så ja är rätt tacksam över att min antingen numera ligger som din, eller "rätt" :).
Ja jag har tom förklarat att min son har autism och varje gång vi ska till psykolog o dylikt o måste fylla i blanketter o frågan "hade du en normal förlossning" kommer, så börjar mina tankar snurra igen. Min sln är högfungerande och det är absolut inget stort handikapp men ändå, givetvis funderar man ju på om det hade med lång vattenavgång osv och göra eller om det hade blivit så ändå. Och hade gärna sluppit de funderingarna med lillebror :). Men det e ju så, oavsett hur o när de kommer ut så är det viktigaste att de mår bra <3.
Nej, jag vet inte vad som händer om han vänt sej, då är det kanske bara att åka hem.. Men chansen är Inte så stor, han har legat fel sen första början och han vändes halvt på alla vändningsförsök (dom gjorde tre försök) men åkte tillbaka lika snabbt.. Men om han vänt sej (som han inte gjort än så länge) föder jag gärna vaginalt, tråkigt bara om man skulle få åka hem och vänta när man förväntat sej att få ut bebisen!
Ja, det ska faktiskt bli spännande att få uppleva båda, vem vet kanske föredrar jag kejsarsnitt?!
Men fy vad otäckt med navelsträngen! sånt där som man inte vet om eller tänker på om det inte "kan hända" för en själv.
Ja skönast är ju "rätt" håll men tycker att det är tur att man kan välja på vaginalt eller snitt när bebisen ligger åt fel håll ;) jag fick höra av doktorn att på nå sjukhus (kommer inte ihåg vilket) är man tvungen att föda i säte om det går, tycker det är dumt!
Jaha, men vad konstigt att dom inte kollar om det har något med förlossningen att göra? Jag trodde inte man ens fick gå så länge efter vatten gått, jag har hört att dom sätter igång allt om barnet inte är ute inom en viss tid för att det inte är bra om vattnet är borta.. Jag förstår att du har mycket funderingar kring det, jag funderar rätt mycket själv på en massa saker fast allt gick toppen för mej... :)
Ja viktigast är att barnen kommer ut och att dom mår bra, helt klart!!