ondar skrev 2016-02-15 14:33:55 följande:
Samma dag för oss då, det var en innan mig i kön, du ska inte också snittas i skövde?:) usch ja visst är det stört att de lägger så tätt inpå bf, fyra dagar innan för mig. Känns nästan som bäddat för att det ska gå igång innan ju! Ligger din i säte då eftersom de är så säkra på att den kommer ut oavsett? De har inte mätt ditt bäcken osv? Min har def vänt sig åt nåt håll men vet inte om han glidit mer till säte eller ligger med huvudet ner, vill inte ringa till sjukhuset o komma in o kolla heller som de sa när ja fick snitttiden för ligger den rätt nu så finns det inget som säger att den ligger rätt på fredag, så låter det vara faktiskt. Just för den mentala biten så hoppas jag den ligger fel så man har nåt att ställa in sig på, även fast ja gärna sluppit snitt. Men min förra förlossning gick verkligen inte som det skulle, sonen kom aldrig ner i passagen trots värkarbete o vattenavgång i tre dagar så jag tror liksom inte det går, det känns som om nåt är fel. Men ingen lyssnar inom sjukvården. Är säker på att det slutar i akutsnitt om det inte blir på fre :/. Men fel kan man ju alltid ha :)
Nej, jag ska snittas i Örebro!
Ja på förlossningen sa de att han låg med rumpan i säte och när de försökte vända tryckte hon liksom upp rumpan som om den satt fast där nere.. Men barnmorskan säger alltid att huvudet ligger till vänster där nere så han ligger på tvären och jag känner ibland huvudet i mitten eller under höger bröst så han förflyttar sig kanske mellan dom lägena.. :)
Jag valde snitt så hon lyssnade på att det är det jag vill. Dock sa hon ju att det var bra att föda den "normala" vägen om man kan men eftersom det kan sluta med snitt så tar jag hellre det från början!
Vad tråkigt att ha vart med om en sån jobbig förlossning innan. Jag kan inte tänka hur det känns ens, vattnet gick på morgonen för mej förra gången och sen kom han 10timmar efter. Hade självklart jätte ont men förväntade mej mer så tog aldrig nå mer än tens heller så jag var så inställd på en snabb och lika bra förlossning nu så därför skrämmer det mej att föda med rumpan först, jag är inställd på snitt men det skrämmer mej såklart också.. Men det kommer gå bra!
Vad jobbigt att dom inte lyssnar på dej! Om det känns som det slutar med snitt skulle jag gjort som dej och ta det från början jag också. Men kan dom inte kolla varför bebisen inte kom nedåt förra gången? Borde dom inte kolla upp det om du höll på i 3dagar utan resultat!? tjata och säg att du är orolig så kanske dom lyssnar..