• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sandramammatill2
    ondar skrev 2016-02-12 10:32:05 följande:

Har fått tid för kejsarsnitt om en vecka pga bebis tvärläge i magen. Känns lite blandat, dels blev det akutsnitt med storebror så det känns skönt o slippa den stressen. Och skönt att genomgå en operation när kroppen är utvilad och inte så slutkörd som den va sist. Men att va nyopererad med en bebis är ingen höjdare o hade hoppats på en vaginal förlossning nu med nr 2, sista barnet o allt :).

Tuffast är att om vi kommer dit o bebis inte ligger i tvärläge/säte så får vi åka hem igen. Så går inte mentalt ställa in sig på operation heller, vilket hade vart skönt då ja har stark motvilja för insättning av kateter samt ryggmärgsbedövning bla. Sist fick de tillslut sätta katetern efter ryggmärgsbedövningen för att det gjorde så fruktansvärt ont, men som vi sa så var det säkert mkt pga att ja legat i värkar i tre dygn då, kroppen orkade liksom inte mer. Så ja hoppas på en bättre upplevelse denna gången, om det nu blir snitt.

då är vi ju i samma sits! dock föddes mitt första barn med vaginalförlossning! jag ska snittas om exakt en vecka, fredag den 19, är så sjukt nervös men börjar acceptera det!
    Är en aningen besviken bara på alla som tjatar om att det är "lätt" att föda åt fel håll om man har fött vaginalt innan. Har haft lite känningar idag och vart på förlossningen, det var dock bara känningar så jag fick åka hem igen! Är rätt orolig då jag fått lite info om själva snittet och dom har lagt det endast två dagar innan bf.. Min första förlossning gick jätte fort så jag är rädd att om det börjar innan snittet kanske det går så långt att jag måste föda vaginalt och då sa hon på förlossningen "men har det börjat så går det ju bra och då har du inget att oroar dej för".. Men jag hoppas att han ligger kvar till fredag!
  • GameOfLife
    MalinTherese skrev 2016-02-13 17:33:59 följande:

Ingen som har några känningar? :)

Jag önskar att jag hade det.. men här känns de som vilken annan dag som helst.
  • MalinTherese
    GameOfLife skrev 2016-02-13 17:48:12 följande:

Jag önskar att jag hade det.. men här känns de som vilken annan dag som helst.

Jo, samma här, hade bf igår så vill så gärna att det ska dra igång, men det känns avlägset just nu :p
  • zespriem

Hade intalat mig själv att jag skulle fixa det bättre denna gången. Inte bli så frustrerad över att vilja få ut bebisen. Ta det lugnt och ställa in mig på att gå över kanske en vecka eller mer. Men jag känner att jag börjar bli knäpp. Jag vill ha ut ungen nuu!!! Pallar inte vänta längre :D Är bara i v 37+5, så jag inser ju att det kan dröja ett bra tag :/

• Jennsan84

Ok hoppas att det är det. Fast griper väl efter halmstrån då jag nu är 3 dagar över tiden. Slemproppen behöver ju inte betyda ett dugg :/

MalinTherese skrev 2016-02-12 21:19:20 följande:

Låter som delar av slemproppen :) min kom i omgångar med andra barnet åxå! :)

• Jennsan84

Nä inte ett dugg. Bf +3 I dag :/ vill inte vänta längre!!

MalinTherese skrev 2016-02-13 17:33:59 följande:

Ingen som har några känningar? :)

• Lysmasken

Önskar att man kände något eller att slemmis gick.

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • MalinTherese
    Jennsan84 skrev 2016-02-13 19:17:06 följande:

Ok hoppas att det är det. Fast griper väl efter halmstrån då jag nu är 3 dagar över tiden. Slemproppen behöver ju inte betyda ett dugg :/

Nä egentligen inte, men mina förlossningar har alltid börjat med.att slempropp börjat släppa :)
    Jennsan84 skrev 2016-02-13 19:19:24 följande:

Nä inte ett dugg. Bf +3 I dag :/ vill inte vänta längre!!

Jag förstår dig! Själv har jag stor städat å gått på långpromenader.. Men inget händer. Möjligen fler sammandragningar, men lillan sträcker på sig mitt i sammandragningen å de gör så ont ;/
  • Jennsan84

Ok då får jag hoppas att det är samma för mig.

Har också storstädat i flera dagar. Gått promenader, testat färdknäpp men inget hjälper. Funderar på att be on hinnsvepning men dom gör det inte på min mvc så då måste jag till sjukhuset och det känns jobbigt att ta sig dit för det när det inte alltid funkar heller!

MalinTherese skrev 2016-02-13 19:38:34 följande:

Nä egentligen inte, men mina förlossningar har alltid börjat med.att slempropp börjat släppa :)Jag förstår dig! Själv har jag stor städat å gått på långpromenader.. Men inget händer. Möjligen fler sammandragningar, men lillan sträcker på sig mitt i sammandragningen å de gör så ont ;/

Svar på tråden BF februari 2016