ondar skrev 2016-02-12 10:32:05 följande:
Har fått tid för kejsarsnitt om en vecka pga bebis tvärläge i magen. Känns lite blandat, dels blev det akutsnitt med storebror så det känns skönt o slippa den stressen. Och skönt att genomgå en operation när kroppen är utvilad och inte så slutkörd som den va sist. Men att va nyopererad med en bebis är ingen höjdare o hade hoppats på en vaginal förlossning nu med nr 2, sista barnet o allt :).
Tuffast är att om vi kommer dit o bebis inte ligger i tvärläge/säte så får vi åka hem igen. Så går inte mentalt ställa in sig på operation heller, vilket hade vart skönt då ja har stark motvilja för insättning av kateter samt ryggmärgsbedövning bla. Sist fick de tillslut sätta katetern efter ryggmärgsbedövningen för att det gjorde så fruktansvärt ont, men som vi sa så var det säkert mkt pga att ja legat i värkar i tre dygn då, kroppen orkade liksom inte mer. Så ja hoppas på en bättre upplevelse denna gången, om det nu blir snitt.
då är vi ju i samma sits! dock föddes mitt första barn med vaginalförlossning! jag ska snittas om exakt en vecka, fredag den 19, är så sjukt nervös men börjar acceptera det!
Är en aningen besviken bara på alla som tjatar om att det är "lätt" att föda åt fel håll om man har fött vaginalt innan. Har haft lite känningar idag och vart på förlossningen, det var dock bara känningar så jag fick åka hem igen! Är rätt orolig då jag fått lite info om själva snittet och dom har lagt det endast två dagar innan bf.. Min första förlossning gick jätte fort så jag är rädd att om det börjar innan snittet kanske det går så långt att jag måste föda vaginalt och då sa hon på förlossningen "men har det börjat så går det ju bra och då har du inget att oroar dej för".. Men jag hoppas att han ligger kvar till fredag!