• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:29:33 följande:
    Jag tar det på allvar som sagt. Vad vill du säga?
    Du tar det ju uppenbarligen inte på allvar när du,till att börja med,blundar för ett ev pågående övergrepp och sedan vägrar berätta för oss om vad det var du såg.
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:37:19 följande:
    Snacket går.
    Så du är alltså så rädd för vad folk ska säga om dig så att du hellre låter ett barn bli utsatt för övergrepp?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 18:08:01 följande:
    Du tar det ju uppenbarligen inte på allvar när du,till att börja med,blundar för ett ev pågående övergrepp och sedan vägrar berätta för oss om vad det var du såg.
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:37:19 följande:
    Snacket går.
    Så du är alltså så rädd för vad folk ska säga om dig så att du hellre låter ett barn bli utsatt för övergrepp?
    Det var frågan om ett gränsfall.
    Det är även mitt fria val att inte beskriva händelsen närmare.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 17:59:12 följande:
    Då får det bli så i sådana fall om det nu är sant vad du skriver. Jag menar, hur kan du veta att ingen kommer att skriva någonting mer vettigt här?
    Tycker du att det har varit en saklig diskussion hittills?
    Om inte så kanske du borde fundera på varför.
    Så länge du inte ger någon konkret information och svarar på några frågor så lär det heller inte bli några vettiga svar.
    Om du inte hade skrivit så otydligt och luddigt från början så hade du kanske sluppit alla frågor också.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 18:09:50 följande:
    Det var frågan om ett gränsfall.
    Det är även mitt fria val att inte beskriva händelsen närmare.
    Är du så fruktansvärt feg att du inte vägar berätta om vad du såg för att någon ev skulle kunna känna igen dig?
    Hur stor tror du egentligen risken för att du ska bli igenkänd är när du skriver anonymt på ett diskussionsforum på nätet?

Ja,visst är det ditt fria val att inte svara på frågorna du får. Men förvänta dig då inga sakliga och vettiga svar.
    Jag tycker det här är en allvarlig sak att ta upp och då är det nonchalant att inte vilja svara på de frågor man får när man startar en tråd om det.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 18:18:24 följande:
    Tycker du att det har varit en saklig diskussion hittills?
    Om inte så kanske du borde fundera på varför.
    Så länge du inte ger någon konkret information och svarar på några frågor så lär det heller inte bli några vettiga svar.
    Om du inte hade skrivit så otydligt och luddigt från början så hade du kanske sluppit alla frågor också.
    Inte speciellt, men jag är tålmodig och väntar på ett bättre sätt att använda tråden på. Ni är ett gäng som kanske hade någonting att säga om saken.

• Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 18:21:15 följande:
    Är du så fruktansvärt feg att du inte vägar berätta om vad du såg för att någon ev skulle kunna känna igen dig?
    Hur stor tror du egentligen risken för att du ska bli igenkänd är när du skriver anonymt på ett diskussionsforum på nätet?

Ja,visst är det ditt fria val att inte svara på frågorna du får. Men förvänta dig då inga sakliga och vettiga svar.
    Jag tycker det här är en allvarlig sak att ta upp och då är det nonchalant att inte vilja svara på de frågor man får när man startar en tråd om det.
    Det du frågar om har du redan svar på, det var ett gränsfall.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 18:23:58 följande:
    Inte speciellt, men jag är tålmodig och väntar på ett bättre sätt att använda tråden på. Ni är ett gäng som kanske hade någonting att säga om saken.
    Men det finns ju inte så mycket vi kan säga utan någon information.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 18:25:13 följande:
    Det du frågar om har du redan svar på, det var ett gränsfall.
    Det är din bedömning. Om du vägrar berätta vad som egentligen hände så är det ju svårt för någon här att svara på om så var fallet också.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 18:26:18 följande:
    Men det finns ju inte så mycket vi kan säga utan någon information.
    Jag menar förstås utifrån den information ni trots allt redan har.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 18:30:17 följande:
    Det är din bedömning. Om du vägrar berätta vad som egentligen hände så är det ju svårt för någon här att svara på om så var fallet också.
    Det är min bedömning. Äntligen förstår du mig.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen