• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 19:19:19 följande:
    Men hur ska du ha det egentligen? Först är det fråga om ett eventuellt övergrepp,sen är det osäkert och nu är det plötsligt ingenting?
    Det kanske var ett övergrepp, jag vet inte, men tror inte det.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 19:20:44 följande:
    Jag ÄR vittnet och jag har redan talat om vad som har hänt med mina uttalanden. DU har den information du behöver, varken mer eller mindre.
    Den information jag behöver?
    Hade någon här förstått din sk information så hade ingen behövt ställa några frågor heller.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 19:21:37 följande:
    Det kanske var ett övergrepp, jag vet inte, men tror inte det.
    Men vad vill du då med den här tråden? Vart vill du komma?
    Mattias och Hannah.
  • Philanthropy
    molly50 skrev 2015-06-24 19:22:47 följande:

Men vad vill du då med den här tråden? Vart vill du komma?

Spekulation: TS kanske vill ha sympatier som tvingades bevittna någonting som i hans/hennes ögon är svårt att definiera, och därmed har blivit utsatt för en massa huvudbry. Eller jag vet inte, människan verkar ju inte ens grubbla på riktigt.
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 19:39:03 följande:
    Spekulation: TS kanske vill ha sympatier som tvingades bevittna någonting som i hans/hennes ögon är svårt att definiera, och därmed har blivit utsatt för en massa huvudbry. Eller jag vet inte, människan verkar ju inte ens grubbla på riktigt.
    Det gör jag.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 19:42:46 följande:

Det gör jag.

Söker sympati eller grubblar? Oavsett; berätta gärna hur dina tankegångar går.
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 19:47:43 följande:
    Söker sympati eller grubblar? Oavsett; berätta gärna hur dina tankegångar går.
    Det är såklart jobbigt att ha sett någonting som kunde ha varit allvarligt och till skada eller fara för den lilla individen. Jag har hört om pedofiler, men inte sett någonting avvikande i beteende innan, ingenting som varit märkbart annorlunda. Men som sagt, relationer är annorlunda beroende på uppväxt, miljö mm.
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 19:50:11 följande:

Det är såklart jobbigt att ha sett någonting som kunde ha varit allvarligt och till skada eller fara för den lilla individen. Jag har hört om pedofiler, men inte sett någonting avvikande i beteende innan, ingenting som varit märkbart annorlunda. Men som sagt, relationer är annorlunda beroende på uppväxt, miljö mm.

Nej, självklart är det extremt ovanligt att som helt främmande person på en offentlig plats (?) bevittna vad som kan tolkas som ett övergrepp. För om jag tolkat det rätt så känner du inte barnet eller den eventuella förövaren överhuvudtaget. Dessa saker händer såklart bakom stängda dörrar i vanliga fall.

Hur gammalt var barnet ungefär förresten? Det måste du kunna svara på utan att riskera något för dig själv.
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 20:18:36 följande:
    Nej, självklart är det extremt ovanligt att som helt främmande person på en offentlig plats (?) bevittna vad som kan tolkas som ett övergrepp. För om jag tolkat det rätt så känner du inte barnet eller den eventuella förövaren överhuvudtaget. Dessa saker händer såklart bakom stängda dörrar i vanliga fall.

Hur gammalt var barnet ungefär förresten? Det måste du kunna svara på utan att riskera något för dig själv.
    Jag förstår att sådant inte vill se dagsljus. Hen var tydligt minderårigt.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen