30+ som väntar på PLUS
Hej...vi är inne på fjärde försöket nu, bim på lördag...34 år och första barnet
Hej...vi är inne på fjärde försöket nu, bim på lördag...34 år och första barnet
Vi har varit tillsammans sex år till hösten och gifta i tre år
skatergirl81: Har ni planerat försöken? Eller menar du att det är fjärde cykeln sen ni började försöka?
Är det nån av er som tagit ut en kopparspiral nån gång? Jag hade ett helvete när jag satte in den. Asont vid isättningen och obehag i minst ett år efter utan att något var fel. Nu ser jag fram emot att bli av med den men är lite nervös för att det ska göra lika ont att ta ut den som det gjorde att sätta i den. Ni får hålla tummarna för mig imorn...
Känns lite knäppt att man tillbringat så stor del av sitt liv med att se till så man inte blir gravid! Nu när man vill bli de då ska de ta tid...
Hej på er! Skulle gärna vilja vara med I er tråd. Vi har försökt 10 månader och inget plus än men kämpar på:). Har använt mig av CB ägglossningstest några månader och har précis haft glad gubbe. Brukat ta ett till test dagen efter för att se om det fortfarande är positivt. Vanligtvis brukar jag ha glad gubbe I 2 dagar men denna gang var det bara 1 dag. Så glad gubbe I måndags morse,, kunde inte ha sex förrän på kvällen samt på morgonen dagen därpå. Efter vi hade det lissade jag en gang till på en ny sticka och då visade det en ring bara. KAn de vara så oturligt att ägglossningen skedde på dagen och att vi då hade sex försent? Jag har fått tid för fertilitetsutredning i slutet av augusti. Vill så gärna ha en liten!
Ja man kan ju hoppas på det:) Så himla typiskt, började nämligen jobba I måndags så tog det på morgonen. Hela veckan innan när vi hade semester så hade vi sex 5 dagar på raken bara för att vi ville, men just 2 dagar innan glada gubben kom hade vi det inte:(. Jag pratade med dom och förklarade läget innan sommaren och då skulle de ha semesterstängt. Jag har också en magsjukdom, Crohns som gjorde att jag kunde komma tidigare. Jag har väldigt mild Crohns och de tror inte att det på påverkar fertiliteten så länge man inte har skov, vilket jag inte har. Läkaren tyckte jag skulle ta den tiden och ev avboka om jag inte blivit gravid. Så ja, vi får se.. Har som sagt inte följt tråden, hur länge har ni försökt och hur känner du dig?
Känner också igen mig i det där, nu när man känner sig redo att börjat försöka på allvar så vill man bara att det ska funka NU NU NU!
Vad roligt med en tråd för mig. :) Jag är 36 år och kommer ta ut min spiral om en vecka. Jag har två barn sedan tidigare. Är så nervös...
Fick mens för nån dagen sen och den börjar nå slutet nu (mycket färre dagar utan spiralen!). Borde ha ÄL söndag nästa vecka. Om jag har fattat det rätt så är det optimala att ha sex dagen före eller på själva ÄL-dagen?
Hej alla nya btw!
Bm säger kör varannan dag o försök att pricka in dagen innan äl :)
Ja bm sa det, kommer tyvärr inte ihåg varför. La bara varannan dag sex på minnet :)