Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

30+ som väntar på PLUS

Elinn skrev 2015-07-26 19:57:50 följande:

Ja precis! Så har jag också hört. Det är nog mest om det är sämre kvalité på spermierna man ska köra varannan dag :)

Vet inte vad vi har att jobba med men hoppas de är bra simmare
  • skatergirl81
    Elinn skrev 2015-07-26 20:41:59 följande:

hehe, nej det såklart :D Det får vi hoppas. Har du barn sen innan?

Nej det blir vårt första. Så man hoppas ju att kroppen fungerar som den ska. Hade du barn sen innan?
  • skatergirl81
    Elinn skrev 2015-07-26 21:38:35 följande:

ah, ja det får vi tro :) 

Ja jag har två barn sen innan. Första barnet kom ganska fort, smidig graviditet, men andra barnet tog lång tid (2 år) så jag hoppas verkligen slippa den resan vi gjorde andra gången. Innan andra barnet hade vi även två missfall :/

Fick ni göra någon utredning då? Vet ni vad det berodde på? Har hört om flera som har problem med tvåan, verkar så konstigt när det gick bra första gången. Hur gamla är barnen?
  • skatergirl81
    Elinn skrev 2015-07-26 22:30:30 följande:

de är 2 och 6 nu. Nej, ingen utredning.. eller tja.. de kollade väl det vanliga. at det såg bra ut. men inget annat. Men jag tänkte precis söka för det, när jag blev gravid igen och det lyckades. Konstigt! Måste fråga. Skejtar du? :)

Ha ha nä, min sambo sa att han gjorde det när vi träffades men jag har bara sett skateboards i garderoben

Han förnekade att han blivit gammal..han skejtade när han var yngre.

Då vet du att både spermierna och ägget funkar i ert fall ändå, ni har ju lyckats tidigare. Hoppas det inte tar jättelång tid denna gång!
  • skatergirl81
    BeccaBus skrev 2015-07-27 22:52:58 följande:

Har äl idag (app och mina känningar tyder på det) och vi har sexat i onsdags, torsdags, fredags(*2), lördags(*2), söndags(*2), idag och tänkte göra det imorgon också.. hoppas hoppas på + !!

Att du orkar! Har också äl nu och de två senaste liggen var ingen av oss direkt sugen på

Men vi har fått till det ganska mycket ändå tycker jag.
  • skatergirl81
    Kit skrev 2015-07-30 21:13:40 följande:

Puh! Har precis läst igenom alla 73 nya inlägg sen sist Hej alla nya!

Ser att det är fler som kör stickor. Jag har testat morgon och kväll med testlagrets sen nån dag tillbaka. Ser att morgonurin är ett "No Go" så får försöka testa lite diskret på jobbet. Tro vad jag ska kissa i bara... Haha!

Tror att jag har ÄL på söndag, får se vad stickorna säger.

Nu är vi ganska många. Ska vi försöka göra en sån där smart lista som vi kan ha i startinlägget? Så kan vi hålla reda på varandra lite. Vad brukar finnas med?

Nick

Ålder

Plus Ja/Nej + ev datum

Barn sen innan Ja/Nej + antal

Försökt sen datum

34, inget plus, inga barn, försökt sen början av april.
  • skatergirl81
    CarroK skrev 2015-08-03 08:14:07 följande:

Här dök mensen upp på morgonen... Kände de redan igår men man hoppas ju ändå tills den drar igång på riktigt. Så får sura ett tag nu och sedan ladda för försök 7! Lycka till ni andra.

Vad tråkigt, man blir så ledsen..jag har bim på lördag tror jag...försöker ställa in mig på att mensen kommer så att jag inte ska bli föör besviken. Är så jobbigt detta med känslor upp och ner.
  • skatergirl81

Damer, en fråga, har kollat massa olika sidor med ägglossningskalendrar idag för att se hur väl vi prickade in det den här månaden. Men jag får olika svar. Vissa ska man fylla i mensens första dag, antal dagar och cykelns längd och vissa ska man fylla i lutealfasens längd, om man vet det så vet man ju exakt när man har äl och då har man ju inte riktigt behov av en ägglossningskalender. Hur kan det skilja så mycket? Vet inte vad jag ska tro.

Enligt min app hade jag äl 27/7 men enligt olika äl kalendrar 24-26/7. Är det bäst att bara köra med cb ältest för att vara säker, hur gör ni?

Och grattis alla som plussat om jag missat någon!!

• skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-04 19:34:43 följande:

Jag hade första halvåret bara ptracker kalendern och utgick från den. Inget hände så började testa med stickor från Apoteket och de hade jag svårt att tyda. Senaste ca 2 månaderna har jag använt CB digital ältest som ger glad gubbe el ring. Positivt el negativt, inga konstigheter el svårt att tyda. Så de kan jag rekommendera för min del iaf:). Men samtidigt så finns det så mycket därute så det är som en djungel. Det var mitt tips iaf:). All lycka:)!

Tack verkar vara det alla säger...senaste älen har jag inte märkt av nåt alls...har också haft tvetydiga stickor att analysera så får nog bli CB gubben så man kan vara säker!
  • skatergirl81
    CarroK skrev 2015-08-04 19:38:23 följande:

Tack för omtanken i inlägget ovanför!

Om du inte känner av ÄL så måste du nästan testa med ÄLtest för att veta när den är. Lutealfasen börjar oftast mitt i cykeln men långt ifrån alltid. Jag verkar ha kort lutealfas och fick ÄL på dag 18 förra gången, har en cykel på 29 dagar ca. Jag har tänkt testa tre cykler och blir de ungefär lika varje gång så behöver man ju inte testa nå mer sen.

Ja de tester jag använt är för tvetydiga, får köra med cb tror jag så jag får klart besked.

Har inga andra symtom på äl de senaste månaderna. Önskar att det bara skulle funka naturligt utan massa tester! Men alla kämpande par som lyckas känns som en liten seger för oss alla!
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS