Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

30+ som väntar på PLUS

misslina skrev 2015-08-22 08:42:34 följande:

Neg test idag igen... Dubbelsuck.

Tror jag har bim i morgon men kan ha det senare också. Lite hoppig mens...

Men nu till min fundering... Om jag nu skulle ha bim på 35:e dagen som jag kan ha ibland.. Då har jag lång lutealfas... Är inte det ovanligt? Nån fler som testat sent?

Blir att testa i morgon också ( 31 dag) sen visar det neg då ska jag inte testa nå mer förrän nästa torsdag.( om inte mensen kommit såklart)

Jag blir så besviken över alla dessa negativa tester....

Jag förstår att det är jobbigt med alla gravtester, jag tar inga gravtester längre utan väntar och ser om mensen kommer och det har den alltid gjort hitills.

jobbigt när man inte kan vara säker på vilken dag bim är, du kan inte bara vänta då? Det kanske känns mindre jobbigt om du inte gravtestar.
  • skatergirl81
    misslina skrev 2015-08-22 11:06:52 följande:

Jo jag tror jag ska sluta testa efter morgondagens test. det tär på en detta.

Men som det känns just nu så kommer mensen komma. En känsla... Plus att jag börjar få dålig hy, lättretlig... Och det brukar jag alltid få nån dag innan mens..

Tack för ditt svar!

Många tecken på graviditet är ju samma som man brukar få innan mens. Så det är ju svårt att veta.

En månad var jag helt säker på att jag var gravid för jag kände mig så konstig men det var jag ju inte.

Såg att du redan har barn, tycker du att det känns lika jobbigt nu att försöka bli gravid som med första barnet?
  • skatergirl81
    misslina skrev 2015-08-22 15:49:39 följande:

Mycket jobbigare denna gång. Med mina andra två barn gick det på första försöket.

Men nu har jag en annan oro att det inte kommer gå. Tror jag var mer naiv för 8 år sedan. Att då var jag inte medveten om att det kunde ta lite tid. Tänkte knte på det på samma sätt som nu.

Förra månaden hade jag massa symptom men det var såklart neg. Denna månad har jag inte haft några symtom förrän dessa pms-symtom. Ja det är bara att avvakta. Men hatar känslan att varje gång man går på toa är man rädd att hitta det röda...

Hur går det för dig?

Det är ju inte ovanligt att det kan ta några månader så då har du haft tur tidigare. Vi är inne på försök nr 6 nu, har bim om två veckor. Ska försöka fokusera på annat till dess och inte gå runt och fundera på om det tagit sig eller inte.
  • skatergirl81
    CarroK skrev 2015-08-23 14:43:39 följande:

Jag fick utslag förra månaden. Denna månad har jag inte haft några tecken på ÄL alls. Vet ju att den kan hoppa över en månad utan att de är nått konstigt men har testat tre månader och bara en som jag fått utslag.

Det kan vara så att du fått äl men missat den eller att det inte syntes på testet eller så har du inte äl och det finns det ju bra hjälp för.
  • skatergirl81
    Cissi2801 skrev 2015-08-23 20:09:51 följande:

Här är andra bilden

Definitivt ett andra streck

Grattis!!
  • skatergirl81
    Trixxilump skrev 2015-08-24 10:55:45 följande:

Ni som använder stickor. Tar ni på morgon urinen eller tar ni mitt på dagen?

Eller ska man ta 2-3 test om dagen för attinte missa den?

Ja min egentliga fråga är när är det bäst att ta testet?

För har testat en varje dag o inte fått nå starkt utslag utan bara svaga sträck ibland.

Jag tycker inte stickorna är bra, rekommenderar cb digital, det är skönt att slippa analysera! Jag tog på em för att det skulle bli samma tid varje dag och för att man inte fick ha kissat fyra timmar innan.

Har läst att äl oftast inträffar mellan kl 16-19, vet inte varför. På mina stickor när jag använde rfsu så fick jag svaga streck och kändes inte som de funkade bra.
  • skatergirl81
    Trixxilump skrev 2015-08-24 18:36:39 följande:

Oki är dom jättedyra ? O dom tar man väl typ i tiden kring ägglossningen är beräknad alltså några dagar före förväntan Äl ?

Ja precis..Några dagar innan äl är det tänkt att man ska börja testa ..det var så jag upptäckte att min äl inträffade tidigare än vad appen sa (har Clue ). Har för mig de kostade 279 kr och då är det tio tester i. Man kissar direkt på stickan så man slipper kissa o en burk. Fick en rund ring på tisdagen vilket är negativt och glada gubben på onsdag torsdag och fredag och tog ett test på lördagen bara för att se och då var äl över. Hade molvärk i äggstockarna som försvann natten till lördagen.

Med stickorna var jag väldigt osäker på om jag ens hade äl så tycker dessa är väl värda pengarna. Har man tur så räcker ju testen till flera cykler, så fort du vet att du har äl behöver du ju inte testa mer. Blev så glad när jag såg det där smiley-fejset känns som vi prickade in det perfekt denna cykel
  • skatergirl81
    Trixxilump skrev 2015-08-24 21:24:14 följande:

Oki blir att investera i sånna i morgon då det e löningsdax :)

Tackar för tipset

Hoppas du kommer tycka dom är bra också!

Helst skulle man ju slippa testa helt och hållet men så lätt är det ju inte att bli med barn tydligen så man vill ju optimera sina chanser.
  • skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-24 17:32:44 följande:

Idag var jag och kollade livmodern och äggstockarna vi ultraljud. Allt såg jättefint ut sa läkaren. Hon kunde också se att jag haft ägglossning från vänster sida denna månad. Skönt! Hon sa också att får man utslag på ältestet, är det mesta sannolikt att man också får ägglossning. För mig kändes det jätteskönt att ha gjort det och får mig att slappna av mer, än så länge iaf:). Just nu BIM -9.

Vad smart att kolla, då vet du att allt ser ok ut
  • skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-24 20:21:58 följande:

Jag håller helt och hållet med dig. De stickorna jag testade var lite billigare, dock sju st och inte 10 som det är i CB. Med CB har jag fått bra koll på när äl är och denna gången behövde jag bara använda i fyra dagar. Hur bra som helst tycker jag!

Jag har nog bim samtidigt med dig tror jag...5/9?
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS