Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

30+ som väntar på PLUS

Kissekatten2014 skrev 2015-09-13 19:59:29 följande:

Mens eller var det bara ett par timmars spotting jag hade?? Har inget nu ikväll och har ingen mensvärk vilket jag brukar ha.. Har bim imorgon så jag tror det är mensen som är på g tyvärr.

Hur har det gått för dig idag..var det mensen som kom?
  • skatergirl81
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-14 20:45:50 följande:

Men du skojar?? Nästan så hoppets tändes igen.. Har vart väldigt sparsamma blödningar knappt så jag inte behövt använda trosskydd.. Men när ska jag våga testa då? Har inte gjort det ännu..

Testa!! Jag vill veta låter ju inte alls dom mens
  • skatergirl81
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-14 20:45:50 följande:

Men du skojar?? Nästan så hoppets tändes igen.. Har vart väldigt sparsamma blödningar knappt så jag inte behövt använda trosskydd.. Men när ska jag våga testa då? Har inte gjort det ännu..

Testa!! Jag vill veta låter ju inte alls dom mens
  • skatergirl81
    lillepitbull skrev 2015-09-17 18:22:56 följande:

Kan ni snälla hjälpa mig? 9 dagar efter senaste mensen fick jag svar på ägglossningssticka att jag hade ägglossning. Kände av det så in i Norden också. Kändes som om det släppte typ sju ägg och jag blödde lite också. Vilket jag aldrig gjort förr vid ägglossning.

En vecka senare nästan på dagen störtblöder jag i ett dygn, trodde mensen kom igen.. Vilket hade gett mig en cykel på 15 dagar, väldigt konstigt tyckte jag då min cykel är på närmare 30 dagar till och från. Blödningen slutade ganska tvärt och jag var utan blödning i nån dag, sen började jag få rikligare flytningar än vanligt med lite blod i.. Det håller i sig än och de är väldigt vattniga..

Torsdag idag och min störtflod på ett dygn var i söndags.

Vi prickade in ägglossningen före och efter då vi försöker bli gravid igen efter ett missfall i maj. Har sedan missfallet haft tre menstruationer och inga mellanblödningar what so ever (varken före missfall eller efter) förrän nu.

Är jag gravid? Negativt gravtest i morse (kunde inte hålla mig) men allt är så konstigt!

Mensen har varit regelbunden sen missfallet och lite rikligare än innan.. Men nu?!

Inga andra symtom och om jag ska räkna BIM så bör det vara om en vecka...

Hjääääälp?

Din blödning verkar ju ha kommit vid den tid som ägget skulle kunna fästa, vet dock inte varför du störtblödde då i en dag. Nidblödning ska ju enligt vad jag hört vara väldigt sparsam
  • skatergirl81
    lillepitbull skrev 2015-09-18 14:57:50 följande:

Ja blödningen kom som om det var en nidis, pratade med en barnmorska om det och hon sa att en nidblödning kan vara rätt rejäl för vissa.. Men jag har liksom noll symtom på graviditet ännu.. Men de kanske man inte har första veckan heller.. Haha!

Haha nä vänta tills veckan efter bim så kanske du känner av nåt
  • skatergirl81
    Niyoh81 skrev 2015-09-18 10:44:58 följande:

Hej.

Varit lite off sen förra bim då de inte blev nå plus :( detta blir vårt 3:e försök och enligt ägglosningskalendern och min egen uträkning borde ja ha ÄL idag. Testat med CB ägglosningstest sen i tisdags men den visar inget. Däremot är de ändå 2 streck på stickan när man tar ut den. Fick för mig att de bara skulle vara en om man ej hade ÄL. Eller har ja fel?

Jag och gubben har myst nästan varje dag sen i söndags. Va bara mån vi inte orka.

Men ja har symtom..lite molande värk..mer vita flytningar (ursäkta äckelinfo) men ingen glad gubbe på stickan. Dock visade den igår en gång igår en bok i rutan. Men sen har den bara visat runt ring.

Hänt nån fler. ?

Det står ju I instruktionerna att man inte ska kolla på de där strecken. Kommer det en bok på testet är det nog nåt som är fel. Min äl stämde inte med min app, jag hade äl flera dagar tidigare kan ju vara så för dig med..
  • skatergirl81
    Trixxilump skrev 2015-09-19 12:29:41 följande:

Kan va att du låtit stickan sitta i för länge.

Jag anväder mej av CB äl test.

O fick blinkande gubbe idag. :) men kollade på stickan o hade 1 streck o inte två. Men jag litar på smilegubben . O precis det står ju att man inte ska bry sig om strecken. Utan titta i displayen :)

Myst både i går o idag. BIM. För mig e 3:e oktober. 5:e försöket nu då .

Kram kram

Nu svara du fel person

Varför blinkar din gubbe, det har inte min gjort och jag har också cb digital. Då har vi nästan samma bim, jag har 2/10 7:de försöket.
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-09-19 18:54:59 följande:

Blinkande gubbe är väl enbart med dubbel hormonindikator va?

Är det när man närmar sig äl...typ under stegring som den blinkar?

Jag hade glad gubbe och ont i vänster äggstock och dagen efter var det onda borta så då tror jag att ägget hade lossat.
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-09-20 08:01:28 följande:

Ja den glada blinkande visar att det är på gång. Glad gubbe släpper väl ägget inom 48 h tror jag det står på bruksanvisningen :)

Håller tummarna för oss båda i kommande bim och att din mens inte är sen och strular!
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-09-20 13:32:12 följande:

Tack detsamma! :) borde ha bim 5-9/10.. När har du bim?

2/10 enligt appen...kommer inte testa innan dess
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-09-20 20:33:43 följande:

Blir bara stressigt ändå på något sätt. Vänta en extra dag om du kan. D tänkte jag göra :)

Ja jag har haft nån cykel då mensen var en dag sen så kommer nog vänta till den fjärde. Har bara tagit ett gravtest under detta halvår...onödigt att slösa på dem
  • skatergirl81
    misslina skrev 2015-09-21 06:20:03 följande:

Åh nu sjönk min temp till 36.8. Fortfarande över strecket! Åh hopppas att inte mensen kommer. Och att det är en tillfällig dipp bara...

Hatar den här tiden, för man oroar sig så...

Ja fy vad jobbigt. Tror det blir jobbigare när du tempa än att bara vänta och se om mensen kommer.
  • skatergirl81
    CarroK skrev 2015-09-22 11:15:10 följande:

Äntligen! Har jag fått glad gubbe på ÄL-testet! Som jag väntat, detta är troligtvis min första ÄL sedan p-piller stopp i feb. Enda negativa är att mannen inte är hemma förrän på fredag men just nu är jag bara så glad att kroppen verkar vara på banan, så att vi kan få chansen att bli gravida.

Vad skönt. ..jag blir också glad av smiley-fejset även fast det alltid dyker upp
  • skatergirl81
    Citrusfrukt skrev 2015-09-22 22:13:50 följande:

Jag hatar att min mens är så orgelbunden. Mina cykler varierar oftast mellan 24-29dagar, men en eller annan gång har det varit 32. Medelvärdet är 26 dagar och nu är jag på dag 28. Vet ju inte om jag ska hoppas på något eller bara anta att mensen kommer om några dagar..

Verkar ju väldigt jobbigt, du känner inget i kroppen som att den är på g? Du kan ju avvakta tills det gått 32 dagar och sen ta ett test om den inte kommit
  • skatergirl81
    Citrusfrukt skrev 2015-09-23 07:55:08 följande:

Ja jag tänker mig nåt sånt också. Dag 29 idag och inte ett spår av mensen, jag känner mig å andra sidan inte gravid heller.

Tänker att jag kan köpa ett test i början på nästan vecka om den inte kommer. Men känns så segt att gå och vänta. I 80% av fallen brukar den komma mellan dag 25-28, men sen finns det ju totala avstickare så det är väl bara att vänta och se.. även om jag blir smått galen ????

Men är ju inte så konstigt om du inte känner dig gravid...Många känner inget alls förrän efter bim. Håller tummarna! Jag är på cykeldag 20 och brukar ha en cykel på 28 dagar.
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-09-27 10:10:42 följande:

Åh måste fråga om ni som plussat eller under tidigare grav fått en liten blödning, endast på pappret ?

Jag ska absolut inte ha mens ännu .. Så förstår inte? Är det nidblödning ? Vågar inte hoppas heller :/

Någon ?

Nidis brukar komma 5-7 dagar efter äl...har inte haft det själv men om det stämmer tidsmässigt så kan det ju vara det.
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS