Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

30+ som väntar på PLUS

Avalon79 skrev 2015-09-10 10:20:50 följande:

Hej tjejer!

Hänger på den här tråden. Mitt nick är då Avalon79, 35år plussade 20/8 -15 och fick igår MF 9/9 -15

Har 2 barn sen tidigare och längtan efter en 3:a har funnits länge men försökte första ggn okt 2014. Det har tagit 10 mån innan jag + men nu är jag på ruta nr 1 igen. Detta var mitt första MF och jag hoppas slippa uppleva det igen. Jag längtar tills kroppen läkt ihop så vi kan försöka igen.

Vad tråkigt när ni försökt så länge!! Hoppas du snart kan bli gravid igen!
  • skatergirl81
    Avalon79 skrev 2015-09-10 17:01:15 följande:

Ja alltså tidigare har jag inte trott att det varit nåt problem vid 35 men eftersom det varit trögt så börjar man googla på nätet och man läser än det ena än det andra som inte ser så positivt ut å då hamnar ju humöret inte på topp liksom. Men jag håller tummar och tår för oss båda.

Jag är ju 34 och är lite orolig att man är i äldsta laget...inte att det är omöjligt men att det kan vara svårt
  • skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-11 06:33:31 följande:

34 är ingen ålder!

Jag läste någon statistik om det och fertiliteten minska ju efter 30-32 års ålder tyvärr .
  • skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-11 16:03:16 följande:

Den här väntan och analyserandes, fast man lovat sig inte göra det, tar kål på en. Nu börjar jag få mensvärk. Hoppas ju är ett tecken på annat. Samtidigt börjar jag få mensfinnarna så talar emot. Hm. Är det onsdag snart eller??

Trist med mensvärken, ska du ta något test eller vänta till bim?
  • skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-11 22:33:08 följande:

Köpt två lloyds testa tidigt men vet inte om jag törs. Har Testlagrets med. Förra grav som slutade bra plussade jag på BIM men blankt tre dagar innan. Mitt missfall såg jag svagt på äl+12 så känns som jag borde hålla lite på testerna. Äl + 10 imorgon

Ja spar på dina tester till bim iaf om du har tålamod!
  • skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-12 13:45:05 följande:

Jag hade inte tålamod med testerna. Kanske jag kunde tyda något på Testlagret så doppade ett Lloyds i samma provburk. Äl+ 10 idag

Jag ser definitivt ett streck där..ingen tvekan..fan vad kul!!!
  • skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-13 07:06:18 följande:

Så häftigt när det väl kommer! Idag syns det utan tvivel på ett test som inte är testatidigt så än så länge en bra ökning. Härligt!

Hoppas alla får uppleva lyckan av ett plus! Hoppas din tur nu ????

Ja jag längtar efter det! Kände du något i kroppen innan som var tecken på graviditet?
  • skatergirl81
    Min tur skrev 2015-09-12 13:48:47 följande:

Jag har 3 mensar kvar att genomlida innan vi kör på.

Igår låg vi uppe länge och pratade om kommande graviditet. Om vi lyckas vid första försöket innebär det att redan vid jul vet vi om det ligger ett litet frö i magen. Då behöver vi både vid Jul och Nyårs helgen komma med bra ursäkter om varför jag bara dricker alkoholfritt. Kom även på att jag behöver gå hem mitt i den mest populära tidsintervallet för sommarsemestern, v 29. Det är så jäkla pirrigt och förväntansfullt att tänka bebisframtid :)

Varför ska ni vänta tre cykler till? Varför inte köra på nu på en gång?
  • skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-13 19:51:32 följande:

Jag är ju ett testfreak så hade nog testat oavsett, men det som fick mig hoppas lite extra är torrhet eller om det nu kan va svamp i underlivet. Brukar aldrig känna så här. Har iofs inte känt så vid tidigare graviditeter heller. På äl+9 började jag känna mensvärk. Har inte gjort det sen förra graviditeten så hoppades ju det är ett tecken.

Började käka b12 när förra mensen startade, undra om det hjälpt eller bara en tillfällighet blir efter det

Inga symptom än?! Så lätt känna massa med så man blir ju lite smått galen.

Vi har ju försökt ett tag nu och jag tycker det är olika varje cykel, vissa känner jag inget alls..vissa känns det helt annorlunda och man får förhoppningar att man är gravid, vissa har jag haft de vanliga tecken på mens.

Jag har tagit ett gravtest under dessa månader men nu inväntar jag alltid mens. Det blir billigare så! Har ett gravtest hemma för den dag jag hamnar på bim+1. Tror verkligen att kroppen spelar en spratt så dumt att försöka analysera allt man känner . Har äl nu i veckan så känns bra, nu ska vi ligga järnet!!
  • skatergirl81
    Min tur skrev 2015-09-13 16:52:58 följande:

Vi behöver vänta pga sambons jobb, svårt för honom att vara pappaledig i början av sommaren. Sen behöver jag tappa några kilo och stärka kroppen pga utslitna knän. Hade inte dom två sakerna stått i vår väg hade vi nog redan varit igång. Den som väntar på nåt gott ;)

Ja det är ju ganska bra skäl..vi tänkte också vänta men jag är glad att vi började försöka för nu har vi försökt i ett halvår och inte lyckats än.
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS