• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Lillajag84

Hoppar in här, då vi också försöker få till ett plus, första barnet

Jag är 31 och sambon 34

Jag slutade med ppiller i mars i år och har försökt sedan dess.

Det är ju svårt att veta om kroppen kommit igång som den ska, men mensen har varit i stort sett helt regelbunden efter jag slutade med ppiller. Jag har tecken på ägglossning, slem/sekret (ursäkta detaljerna). Har under den senaste månaden testat gravidkollens ägglossningstest, någon mer som provat dem? De var ju billiga så jag vet inte hur bra de är? Har ännu inte fått utslag på dem trots att periodtrackers dagar för ÄL testats och slemmet har varit där

Kan man ha tecken på ÄL och ändå inte lossa något ägg?

Usch, man blir så full av tvivel, man vill ju så gärna!

Mannen ligger ute på jobb i veckorna som många av er andras, så dagarna man kan få till det är ju ganska begränsade..

Lycka till allihop!

• BeccaBus

Vad spännande CarroK! Har du några symptom?

Ja vi gav det ett rejält första försök ????

• skatergirl81
    BeccaBus skrev 2015-07-27 22:52:58 följande:

Har äl idag (app och mina känningar tyder på det) och vi har sexat i onsdags, torsdags, fredags(*2), lördags(*2), söndags(*2), idag och tänkte göra det imorgon också.. hoppas hoppas på + !!

Att du orkar! Har också äl nu och de två senaste liggen var ingen av oss direkt sugen på

Men vi har fått till det ganska mycket ändå tycker jag.
  • CarroK
    BeccaBus skrev 2015-07-27 23:18:36 följande:

Vad spännande CarroK! Har du några symptom?

Ja vi gav det ett rejält första försök ????

Nej känner ingenting speciellt men de kanske är bra. De tidigare månaderna har ja haft massor av symtom utan att de varit nått.
  • CarroK
    Lillajag84 skrev 2015-07-27 23:12:11 följande:

Hoppar in här, då vi också försöker få till ett plus, första barnet

Jag är 31 och sambon 34

Jag slutade med ppiller i mars i år och har försökt sedan dess.

Det är ju svårt att veta om kroppen kommit igång som den ska, men mensen har varit i stort sett helt regelbunden efter jag slutade med ppiller. Jag har tecken på ägglossning, slem/sekret (ursäkta detaljerna). Har under den senaste månaden testat gravidkollens ägglossningstest, någon mer som provat dem? De var ju billiga så jag vet inte hur bra de är? Har ännu inte fått utslag på dem trots att periodtrackers dagar för ÄL testats och slemmet har varit där

Kan man ha tecken på ÄL och ändå inte lossa något ägg?

Usch, man blir så full av tvivel, man vill ju så gärna!

Mannen ligger ute på jobb i veckorna som många av er andras, så dagarna man kan få till det är ju ganska begränsade..

Lycka till allihop!

Supersvårt att veta om kroppen är igång efter piller. Jag slutade i feb med piller men jag tror att juni var första månaden med ÄL. Hade mina aningar under våren att ja inte hade ÄL så köpte ÄL-test. Fick bara svaga utslag. Har haft regelbunden mens hela tiden. Nu i juni började jag testa på dag 10, har 27 dagars cykel. Fick inget utslag alls! Tänkte ge upp men provade ändå på dag 18 och fick då positivt! Så mkt senare än vad jag trodde, ÄL-sekret har jag en hel vecka före själva ÄL tydligen. Har test från gravidkollen oxå.
  • Liam05

Hej alla!! Är 33 år :)

Jag hade äl den 19/7 enligt min app och den 26/7 så fick jag rosa aktiga flytningar typ som har kommit o gott sen den dagen ( inne på 3:e dagen idag) när den första flygningen kom så fick jag en rejäl molvärk också.

Jag har BIM 2 augusti, vad kan denna "blödningen" vara?

• Lillajag84

Tack carroK, fick lite mer hopp av dig :)

Kanske ska testa fler senare dagar, har lång cykel, typ 32-33 dagar, men tänker att appen borde räkna ut ungefär rätt. Men det kanske ä som du säger, att man får tecken även om man inte har ÄL

• CarroK
    Lillajag84 skrev 2015-07-28 10:48:39 följande:

Tack carroK, fick lite mer hopp av dig :)

Kanske ska testa fler senare dagar, har lång cykel, typ 32-33 dagar, men tänker att appen borde räkna ut ungefär rätt. Men det kanske ä som du säger, att man får tecken även om man inte har ÄL

Har oxå period tracker appen och den hade satt min ÄL 5 dagar för tidigt så håll ut och testa länge! Var också noga med när på dagen du testar samt att hålla dig och inte dricka så mkt innan. Ta de bara lugnt, du kommer att lära känna din kropp snart!
  • misslina
    CarroK skrev 2015-07-28 11:20:24 följande:
    Har oxå period tracker appen och den hade satt min ÄL 5 dagar för tidigt så håll ut och testa länge! Var också noga med när på dagen du testar samt att hålla dig och inte dricka så mkt innan. Ta de bara lugnt, du kommer att lära känna din kropp snart! smile1.gif
    Tycker p-tracker och ägglossningstestet inte stämmer överens eller missuppfattar jag?

P-tracker säger att jag har ägglossning på dag 14, men testet säger att jag ska testa på dag 14. Men man vill hu börja testa innan.... Eller?
  • Nenna9
    misslina skrev 2015-07-28 11:36:10 följande:
    Tycker p-tracker och ägglossningstestet inte stämmer överens eller missuppfattar jag?

P-tracker säger att jag har ägglossning på dag 14, men testet säger att jag ska testa på dag 14. Men man vill hu börja testa innan.... Eller?
    Hej:) Kan säga att P-tracker och ägglosssningstest stammer inte riktigt överens med mig:) Körde bara ptracker första 6 månader. Sedan började jag med ägglossningstester och det visade sig att min ägglossning brukar ligga fore ptracker. Tror ptracker räknar ut genomsnittet mer men litar nog mer på testerna.
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS