• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Ted19

Igår morse fick jag negativt på äl test.. men framåt kvällen tyckte jag att jag hade molvärk och det kändes som att jag hade äl. Jag gjorde inget test då för hade bara två kvar så ville spara. Men imorse fick jag utslag. Det står på informationen som medföljer att äl kommer att ske inom 24-48 h efter positivt test. Betyder det alltså att jag måste ha inbillat mig igår kväll och att äl inte kommer att ske förrän tidigast imorgon bitti??  Hmm confused!!
    Vi sexar varannan dag så egentligen spelar det ingen roll.. men försöker förstå mig på min cykel som har börjat bete sig konstigt de senaste månaderna. Enligt p-tracker appen skulle jag ha haft äl igår måndag!

• misslina
    Nenna9 skrev 2015-07-28 11:41:11 följande:
    Hej:) Kan säga att P-tracker och ägglosssningstest stammer inte riktigt överens med mig:) Körde bara ptracker första 6 månader. Sedan började jag med ägglossningstester och det visade sig att min ägglossning brukar ligga fore ptracker. Tror ptracker räknar ut genomsnittet mer men litar nog mer på testerna.
    Ja så är det för mig också... Litar på testerna och går efter dom. Men man får ett hum med appen...
  • Nenna9
    misslina skrev 2015-07-28 13:06:08 följande:
    Ja så är det för mig också... Litar på testerna och går efter dom. Men man får ett hum med appen...
    Exakt! Använder appen också för att ha lite extra koll när det är dags att börja testa osv:). Första gången jag provade testerna så skiljd det en vecka gentemot med vad appen sa. Så tråkigt om man missat ägglossningen så länge pga det.. Hade du barn innan och hur länge har ni försökt nu?
  • CarroK
    Ted19 skrev 2015-07-28 12:58:41 följande:

Igår morse fick jag negativt på äl test.. men framåt kvällen tyckte jag att jag hade molvärk och det kändes som att jag hade äl. Jag gjorde inget test då för hade bara två kvar så ville spara. Men imorse fick jag utslag. Det står på informationen som medföljer att äl kommer att ske inom 24-48 h efter positivt test. Betyder det alltså att jag måste ha inbillat mig igår kväll och att äl inte kommer att ske förrän tidigast imorgon bitti??  Hmm confused!!
    Vi sexar varannan dag så egentligen spelar det ingen roll.. men försöker förstå mig på min cykel som har börjat bete sig konstigt de senaste månaderna. Enligt p-tracker appen skulle jag ha haft äl igår måndag!

Fick du utslag eller fick du positivt ÄL-test? Om du använder stickor så ska du ej testa med morgonurin på de jag sett iaf, kan ju vara därför du inte fick positivt då. Om du kör med CB digitalt så ska man ha morgonurin. Så de beror på vad du har för test. Molvärk har jag både före och efter jag fått positivt på ÄL-test. Sekret har ja typ en vecka innan.
  • Nenna9
    CarroK skrev 2015-07-28 13:49:28 följande:
    Fick du utslag eller fick du positivt ÄL-test? Om du använder stickor så ska du ej testa med morgonurin på de jag sett iaf, kan ju vara därför du inte fick positivt då. Om du kör med CB digitalt så ska man ha morgonurin. Så de beror på vad du har för test. Molvärk har jag både före och efter jag fått positivt på ÄL-test. Sekret har ja typ en vecka innan.
    Men vanliga CB stickor, glad gubbe el ring testar jag på morgonen. Är det fel då? Står inget om det i instruktionen och jag får alltid positivt på morgonen när det är dags. Har däremot tänkt att testa 2ggr per dygn så man har lite mer exakt koll när ägglossningen sker.
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-07-28 14:48:58 följande:
    Men vanliga CB stickor, glad gubbe el ring testar jag på morgonen. Är det fel då? Står inget om det i instruktionen och jag får alltid positivt på morgonen när det är dags. Har däremot tänkt att testa 2ggr per dygn så man har lite mer exakt koll när ägglossningen sker.
    Hur funkar förresten digitala?
  • Ted19
    CarroK skrev 2015-07-28 13:49:28 följande:
    Ja jag har testat på morgonurinen endast. Använder några billiga stickor som jag köpte på nätet (äl-testen kommer i en rosa förpackning och graviditetstesten i grön) vet inte om det är testlagrets kanske. Med positivit menar jag att jag fick två streck. Innan har jag bara fått ett.
  • CarroK
    Nenna9 skrev 2015-07-28 14:49:29 följande:
    Hur funkar förresten digitala?
    Då har du CB digital! En sticka har ett kontrollstreck och ett LH-streck som ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. LH strecket dyker bara upp när de är tillräckligt mkt LH i urinen och LH finns oftast bara i urinen just innan ÄL.
  • CarroK
    Ted19 skrev 2015-07-28 15:41:01 följande:
    Ja jag har testat på morgonurinen endast. Använder några billiga stickor som jag köpte på nätet (äl-testen kommer i en rosa förpackning och graviditetstesten i grön) vet inte om det är testlagrets kanske. Med positivit menar jag att jag fick två streck. Innan har jag bara fått ett.
    Törs inte säga om de ska vara morgonurin eller inte med testlagrets. Jag har från gravidkollen å där står att man inte ska testa med morgonurin. Så länge teststrecket blev lika starkt eller starkare som kontrollstrecket så är de ju positivt och du har troligtvis ÄL efter ca 12-36 timmar.
  • Trixxilump
    Kit skrev 2015-07-08 19:06:32 följande:

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

Hej är 32 år men blir 33 i november

3:e månaden vi försöker bli gravida.

Hade minipiller tidigare o mensen kom som den skulle. Men ännu ingen bebis. Ägglossning i söndags.

Så nu återstår den galna väntan :)

Försöker att inte tänka på det men svårt när man vill så gärna "plussa"
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS