• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Elinn
    skatergirl81 skrev 2015-07-26 20:35:23 följande:
    Vet inte vad vi har att jobba med men hoppas de är bra simmare
    hehe, nej det såklart :D Det får vi hoppas. Har du barn sen innan?
  • skatergirl81
    Elinn skrev 2015-07-26 20:41:59 följande:

hehe, nej det såklart :D Det får vi hoppas. Har du barn sen innan?

Nej det blir vårt första. Så man hoppas ju att kroppen fungerar som den ska. Hade du barn sen innan?
  • Elinn
    skatergirl81 skrev 2015-07-26 21:28:17 följande:
    Nej det blir vårt första. Så man hoppas ju att kroppen fungerar som den ska. Hade du barn sen innan?

ah, ja det får vi tro :) 

Ja jag har två barn sen innan. Första barnet kom ganska fort, smidig graviditet, men andra barnet tog lång tid (2 år) så jag hoppas verkligen slippa den resan vi gjorde andra gången. Innan andra barnet hade vi även två missfall :/

• skatergirl81
    Elinn skrev 2015-07-26 21:38:35 följande:

ah, ja det får vi tro :) 

Ja jag har två barn sen innan. Första barnet kom ganska fort, smidig graviditet, men andra barnet tog lång tid (2 år) så jag hoppas verkligen slippa den resan vi gjorde andra gången. Innan andra barnet hade vi även två missfall :/

Fick ni göra någon utredning då? Vet ni vad det berodde på? Har hört om flera som har problem med tvåan, verkar så konstigt när det gick bra första gången. Hur gamla är barnen?
  • Elinn
    skatergirl81 skrev 2015-07-26 21:58:42 följande:
    Fick ni göra någon utredning då? Vet ni vad det berodde på? Har hört om flera som har problem med tvåan, verkar så konstigt när det gick bra första gången. Hur gamla är barnen?
    de är 2 och 6 nu. Nej, ingen utredning.. eller tja.. de kollade väl det vanliga. at det såg bra ut. men inget annat. Men jag tänkte precis söka för det, när jag blev gravid igen och det lyckades. Konstigt! Måste fråga. Skejtar du? :)
  • Tiger grr

Är det vanligt med molande, typ lätt mensvärk, långt innan BIM?
    Har inte ont i brösten som jag brukar ha efter ÄL, bara det där. BIM 5/8 och haft såhär i snart en vecka.

• misslina

Jag hoppar in här:)

33 år gammal och ska försöka få
    Ett tredje barn:). Har mens nu så nu inväntar äl så vi kan göra vårt andra försök.

Våra andra två barn har kommit till på första försöket.

• skatergirl81
    Elinn skrev 2015-07-26 22:30:30 följande:

de är 2 och 6 nu. Nej, ingen utredning.. eller tja.. de kollade väl det vanliga. at det såg bra ut. men inget annat. Men jag tänkte precis söka för det, när jag blev gravid igen och det lyckades. Konstigt! Måste fråga. Skejtar du? :)

Ha ha nä, min sambo sa att han gjorde det när vi träffades men jag har bara sett skateboards i garderoben

Han förnekade att han blivit gammal..han skejtade när han var yngre.

Då vet du att både spermierna och ägget funkar i ert fall ändå, ni har ju lyckats tidigare. Hoppas det inte tar jättelång tid denna gång!
  • BeccaBus

Har äl idag (app och mina känningar tyder på det) och vi har sexat i onsdags, torsdags, fredags(*2), lördags(*2), söndags(*2), idag och tänkte göra det imorgon också.. hoppas hoppas på + !!

• CarroK
    BeccaBus skrev 2015-07-27 22:52:58 följande:

Har äl idag (app och mina känningar tyder på det) och vi har sexat i onsdags, torsdags, fredags(*2), lördags(*2), söndags(*2), idag och tänkte göra det imorgon också.. hoppas hoppas på + !!

Ja då har ni verkligen legat i! Hoppas på + för er! Själv väntar ja på BIM som är 3 aug. Så länge de känns men de är ju bara 1 vecka!
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS