• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madski
    AKF skrev 2015-11-03 10:19:25 följande:

Apropå namn så har dottern redan valt vad hon vill, för hon var övertygad om att det skulle bli en tjej. Vi gillar namnet, men vi håller det inom familjen tills hon är ute, kanske passar det inte alls på den som kommer ut. Så var det sist! :)

Jag tycker att det är mycket lättare med flicknamn av någon anledning.

Ni som också har lite äldre barn, låter ni syskonen vara med och tycka till om namn?

Vi kommer också hålla namnet inom närmsta familjen när vi väl bestämt oss.. Jag tycker att det är Svårt att bestämma helt innan man sett hur bebisen ser ut etc, så vi måste nog ha en liten lista med iaf tre namn ;) japp, storasyster ska få vara med att tycka till, men någon veto får hon inte ;) haha
  • Santine
    Reflexen skrev 2015-11-02 23:47:56 följande:

Skönt, AKF! Grattis!

Fint namn, Santine!

Tack :)
    Carabellis kusp skrev 2015-11-03 05:32:05 följande:
    Det är sött! Känner en liten flicka som heter det.

Jag har kört fast lite med namn, så lite avis på dig
    Skönt att ha ett så man slipper vela länge med det!
    Zezziz84 skrev 2015-11-03 08:28:03 följande:
    Jag har oxå namn:) min lilla pojke ska heta Milo:)
    Fint namn :) *tummen upp*

• Madski
    Reflexen skrev 2015-11-03 11:52:02 följande:

Dottern (6år) har lanserat några namn, men får inte ha något veto

Precis, förslag är bra, men absolut inget veto ????????
  • Santine

Apropå namn så har dottern redan valt vad hon vill, för hon var övertygad om att det skulle bli en tjej. Vi gillar namnet, men vi håller det inom familjen tills hon är ute, kanske passar det inte alls på den som kommer ut. Så var det sist! :)

Ni som också har lite äldre barn, låter ni syskonen vara med och tycka till om namn?

Nej, min son ville för ca 3 år sen nu då vi väntade vår dotter att blir det en pojke så skulle han prompt heta Donatello efter en TMNT gubbe :D hahahahaha... 
    Nu säger han att blir det en flicka så kan hon heta Elsa efter filmen Frost! haha.. Men kul ändå och fråga vad han tycker men han får inte vara med och tycka till. Barn har ju inte samma tänk direkt utan dem brukar ju referera efter någon karaktär i filmer eller någon dem känner och tycker om.
  • Madski
    Madski skrev 2015-11-03 12:13:42 följande:
    Precis, förslag är bra, men absolut inget veto ????????
    Oj, mina ??? Skulle vara en tumme upp.. Emojis funkar uppenbarligen inte!?? Var precis och köpte nya bh-ar, från B till D kupa och jag är bara halvvägs., Galet, vart ska det sluta?? Men känslan av att ha en bh som sitter som den ska igen.. Oslagbart!!
  • Carabellis kusp

Då har jag en gissning, så se om jag har rätt sen; Elsa! Alla små tjejer gillar väl Elsa!

Min dotter har lanserat flera förslag; Elsa, Bambi, skunken, ketchup etc. Har svårt att att tro att hon kommer få ha nåt inflytande. Men hon är bara 3 år.

Jag har så svårt med namn, vad har du för favoriter? Jag gillar typ Sigrid, Hedvig, Alice.
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2015-11-03 12:51:45 följande:
    Då har jag en gissning, så se om jag har rätt sen; Elsa! Alla små tjejer gillar väl Elsa!

Min dotter har lanserat flera förslag; Elsa, Bambi, skunken, ketchup etc. Har svårt att att tro att hon kommer få ha nåt inflytande. Men hon är bara 3 år.

Jag har så svårt med namn, vad har du för favoriter? Jag gillar typ Sigrid, Hedvig, Alice.
    Vår dotter ville att det skulle bli Elsa om det var en lillasyster.. Anna var alternativ två.. Nu är det som sagt en lillebror så vi får se vilket förslag som vinner, men Elsa blir det inte.. Dock väldigt fint namn..
  • AKF
    Santine skrev 2015-11-03 12:18:03 följande:

Nej, min son ville för ca 3 år sen nu då vi väntade vår dotter att blir det en pojke så skulle han prompt heta Donatello efter en TMNT gubbe :D hahahahaha... 

Nu säger han att blir det en flicka så kan hon heta Elsa efter filmen Frost! haha.. Men kul ändå och fråga vad han tycker men han får inte vara med och tycka till. Barn har ju inte samma tänk direkt utan dem brukar ju referera efter någon karaktär i filmer eller någon dem känner och tycker om.

Så kan det ju vara, men dottern föreslog ett namn som vi tycker om, utan några Disney-referenser eller att det är Sveriges vanligaste eller samma som kompisars namn.

Självklart hade hon inte fått 'bestämma' om hon valt något vi inte gillar, då hade vi nog lite slugt fått henne på andra tankar. ;)
  • AKF
    Carabellis kusp skrev 2015-11-03 12:51:45 följande:

Sigrid, Hedvig och Alice är jättefina namn! Min dotter har ett namn i samma anda. :)

Hilda, Agnes och Hedda är riktigt fina också.
Svar på tråden Marsbebis 2016