• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-11-02 22:37:07 följande:

Tack snälla ni för alla 'lycka till' idag!

En fin stund på ultraljudet idag med en grundlig undersökning av bebisen som mår bra och har växt fint. Det visade sig vara en lillasyster till vår dotter. Vi är jätteglada!

BF blev flyttat till 28/3.

Grattis till dig! Hade du på känn att det var en flicka till? Jag blev totalt lurad och var säker på pojke denna gång eftersom graviditeten känts så annorlunda.

Då blir det säkert ett litet påskbarn! Föddes din dotter omkring BF?
  • Carabellis kusp
    Santine skrev 2015-11-02 21:42:16 följande:

Minelle ska hon få heta :)

Det är sött! Känner en liten flicka som heter det.

Jag har kört fast lite med namn, så lite avis på dig
  • Madski

Ja, det här med namn är inte det lättaste.. Tjejnamn hade jag några tankar om, men killnamn, är snäppet svårare enligt mig. Vill ha ett klassiskt namn.. Har några på listan och testar dom lite titt som tätt.. Halva tiden kvar så fram tills dess borde vi förhoppningsvis kommit fram till något...

Har dragit mig för att köpa nya behåar men idag är det ta mig tusan dags.. Brösten har vuxit helt sjukt mycket och jag hittade bara en bh med rätt storlek i garderoben så idag blir det till att shoppa nya., tråkig utgift iom att jag vet att jag troligen kommer att behöva köpa nya igen innan bf och definitivt efter, haha.. Iaf om jag slår till på samma bomber som sist, Haha..,

Funderar på att boka in mig på gravidyoga/gravidpilates.. Någon av er som kört det!? Hiss eller diss?

• Zezziz84
    Santine skrev 2015-11-02 20:04:49 följande:

Ja vad e vi för ett gäng kvinnor egentligen som går och oroar oss så?! Men samtidigt, e det så konstigt när vi alla har våra hjärnspöken?

Kramar till er alla och hoppas allt går bra ända fram tills barnets 1års dag hehe..

(Min oro brukar alltid komma efter graviditet, e så rädd för plötslig spädbarns död)

Åh nu önskar jag verkligen att den lilla börjar puffa så även jag vet att ja men hallå det e faktiskt någon därinne som mår bra!

Förresten e det mer än jag som redan har ett tilltalsnamn på barnet? Haha..

Jag har oxå namn:) min lilla pojke ska heta Milo:)
  • Bonebag

Har vandrat in i v23 och gått upp 4 kg... 1 kg bara senaste veckan. Småäter heeeela tiden ;(

Fler som småäter just nu?

• Mona8000

Gravid tröja! En jättebra ide hahaha Reflexen!

Det är nog inte för att vi skäms utan rädsla för vad som kan hända! Man tänker hela tiden, tänk om jag berättar o det händer nåt! Då beklagar alla sen uschhhhhh nu ska vi inte tänka så!!! Stoooooor kram till er alla min familjeliv vänner!

GRATTIS AKF

Jag tycker också att det är svårare att berätta den här gången, Mona. Som om jag skäms för att vara gravid, fast det inte alls är så egentligen! Du får göra nån kul grej av det på jobbet, ha en sån bebis på gång-tröja, ta upp diskussionen om påskledigt pga att "jag inte tänker jobba då" eller nåt sånt! [/quote]

• AKF
    Carabellis kusp skrev 2015-11-03 05:30:42 följande:

Grattis till dig! Hade du på känn att det var en flicka till? Jag blev totalt lurad och var säker på pojke denna gång eftersom graviditeten känts så annorlunda.

Då blir det säkert ett litet påskbarn! Föddes din dotter omkring BF?

Tack! Jag hade det nog lite på känn... Dottern kom 4 dagar efter BF men något säger mig att jag inte går över den här gången. Förloppet var väldigt snabbt i jämförelse med en normal första förlossning.
  • AKF

Apropå namn så har dottern redan valt vad hon vill, för hon var övertygad om att det skulle bli en tjej. Vi gillar namnet, men vi håller det inom familjen tills hon är ute, kanske passar det inte alls på den som kommer ut. Så var det sist! :)

Jag tycker att det är mycket lättare med flicknamn av någon anledning.

Ni som också har lite äldre barn, låter ni syskonen vara med och tycka till om namn?

Svar på tråden Marsbebis 2016