• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madski
    AKF skrev 2015-11-03 16:04:19 följande:
    Så kan det ju vara, men dottern föreslog ett namn som vi tycker om, utan några Disney-referenser eller att det är Sveriges vanligaste eller samma som kompisars namn.

Självklart hade hon inte fått 'bestämma' om hon valt något vi inte gillar, då hade vi nog lite slugt fått henne på andra tankar. ;)
    Vad kul att hon valt ett namn som hela familjen gillar och precis som du säger inte har Disney-referenser eller bästisens namn..
    Elsa har alltid legat som förslag på min namnlista, men efter frost kändes det inte lika hundra längre.. Men nu väntar vi som sagt en lillebror så Elsa är av förklarliga skäl inte aktuellt längre.. Mina tips på tjejnamn är Ilse, Svea och Astrid.. Eller tips och tips, mina favoriter iaf ;)

Ska bli kul att få veta vad alla bebisarna får för namn till slut.. Gissar på att vi kommer ändra oss fram och tillbaka fram till bf ;)
  • Madski
    AKF skrev 2015-11-03 16:07:15 följande:
    Sigrid, Hedvig och Alice är jättefina namn! Min dotter har ett namn i samma anda. :)

Hilda, Agnes och Hedda är riktigt fina också.
    Superfina namn, tycker ATG tjejnamn känns "lättare" än killnamn..
  • Santine
    AKF skrev 2015-11-03 16:04:19 följande:
    Så kan det ju vara, men dottern föreslog ett namn som vi tycker om, utan några Disney-referenser eller att det är Sveriges vanligaste eller samma som kompisars namn.

Självklart hade hon inte fått 'bestämma' om hon valt något vi inte gillar, då hade vi nog lite slugt fått henne på andra tankar. ;)
    Nej men då förstår man ändå varför ni valt att låta henne ta en del av det när hon ändå kom med ett förslag som lät vackert i era öron! :) Det blir en gullig sak att berätta sen när dem blir äldre! :)
  • Elenic
    AKF skrev 2015-11-02 22:37:07 följande:

Tack snälla ni för alla 'lycka till' idag!

En fin stund på ultraljudet idag med en grundlig undersökning av bebisen som mår bra och har växt fint. Det visade sig vara en lillasyster till vår dotter. Vi är jätteglada!

BF blev flyttat till 28/3.

Åh vad härligt, grattis!
  • Elenic

Hallå! Ett litet samlat svarsinlägg.

Namn: Vi har diskuterat namn till och från och har väl börjat närma oss något slags ?namnområde? som börjar kännas ok för båda, dock utan några beslut eller klockrena namn.. Jag har två favoriter, men maken tycks inte riktigt ha fastnat för dem. Så vill vi ju också att de ska matcha storbarnens namn (Celia och Matteo). De får för övrigt absolut vara med och diskutera namn och tycka till, men vetot sitter nog vi föräldrar på. ;) När Matteo låg i magen tyckte förresten Celia att han (då trodde hon att hon skulle få en lillasyster) skulle heta Toulouse.. ;) Vi vet ju inte om vi väntar en flicka eller pojke så båda namnen behövs. Tycker generellt att det är lättare med flicknamn, men den här gången har jag fastnat för ett killnamn. Men som sagt, maken är inte lika förtjust..

BH: Oh shit i havet vilka tuttar jag har nu! Vi snackar E-kupa.. Och sen vet jag att F lär vara för litet under amningsperioden. Galet? (Är ju normalt en stl 36 så tänk er själva en 36:a med G-kupa liksom, lite väl framtungt kanske.. )

I övrigt är jag superglad för dig AKF. =) Var själv på andra MVC-besöket igår och allt är normalt och fint och bra. Lyssnade på hjärtljuden och det är ju som ljuv musik. <3 Dags att börja med järntabletter dock.. Som om magen inte redan nu var trög nog liksom. Glömde tyvärr att fråga om influensavaccin så det lär väl bli att jag inte tar något gissar jag.. (Kommer inte sitta och ringa på telefontiden bara för att fråga om det, och iom att barnmorskan inte tog upp det så känns det inte så viktigt..)

• Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-11-03 16:07:15 följande:

Sigrid, Hedvig och Alice är jättefina namn! Min dotter har ett namn i samma anda. :)

Hilda, Agnes och Hedda är riktigt fina också.

Hilda är också ett favoritnamn. Och Hedda...! Det känns dock som att jag inte kan frigöra mig från Hedda Gabler som ju trots allt är bindgalen.

Helst vill jag ge min dotter ett namn som signalerar självständighet, skinn på näsan och ger henne en skjuts i det svåra projektet att vara kvinna. Min dotter har ett ovanligt namn som är feministiskt så det ryker om det och jag hoppas hitta samma typ av "perfekt" namn till den lilla.
  • aztec

Namn är också inget vi har kommit närmare här hemma. Men dottern hade vi redan bestämt innan vi visste att det var just en tjej ;) dock en kille denna gång och mycket svårare, vi är inte överens om något just nu.. Vi får se hur det går, håller med att det är lättare med tjej namn . Hade ett på g innan rul som vi fick slänga nu ;)

• Tessie83

Fina namnförslag ni har. Skönt nu när vi vet att det blir en tjej så kan vi lägga alla pijknamnsförslag på hyllan. (Hade svårt med pojknamn ändå).

Vi kommer med störta sannolikhet att ge henne namnet Ellen. Min man föll för det namnet direkt när vi gick igenom namn A-Ö och vi har börjat försöka testa det nu på lillan i magen. Mamma blev också glad när vi berättade om namnet då hennes favoritmoster hette Ellen, så blir ju ett litet släktnamn också :)

Sen som sagt var så vet man ju aldrig om det passar henne när hon kommer.

• LisaKMB
    Tessie83 skrev 2015-11-03 18:38:58 följande:

Fina namnförslag ni har. Skönt nu när vi vet att det blir en tjej så kan vi lägga alla pijknamnsförslag på hyllan. (Hade svårt med pojknamn ändå).

Vi kommer med störta sannolikhet att ge henne namnet Ellen. Min man föll för det namnet direkt när vi gick igenom namn A-Ö och vi har börjat försöka testa det nu på lillan i magen. Mamma blev också glad när vi berättade om namnet då hennes favoritmoster hette Ellen, så blir ju ett litet släktnamn också :)

Sen som sagt var så vet man ju aldrig om det passar henne när hon kommer.

Vi har också Ellen som ett av våra favoritnamn om det blir en flicka! Det är ju så fint. Dock så heter en av kusinerna ett namn som är väldigt likt så vi får fundera en gång till. Funderar även på Astrid, Maj, Kerstin. Skönt för er att nästan ha bestämt er!

Den här gången tycker jag annars att det är så mycket lättare med pojknamn. Kanske beror på att vi redan har använt det flicknamn som vi tyckte bäst om till dottern. Pojknamn som vi funderar på är Gösta, Gunnar, Eskil.
  • LisaKMB
    Carabellis kusp skrev 2015-11-03 12:51:45 följande:

Då har jag en gissning, så se om jag har rätt sen; Elsa! Alla små tjejer gillar väl Elsa!

Min dotter har lanserat flera förslag; Elsa, Bambi, skunken, ketchup etc. Har svårt att att tro att hon kommer få ha nåt inflytande. Men hon är bara 3 år.

Jag har så svårt med namn, vad har du för favoriter? Jag gillar typ Sigrid, Hedvig, Alice.

Jättefina namn! Tror faktiskt att vi hade alla tre som förslag till dottern men till slut blev det ett annat. Nu har vi bland annat Astrid, Maj, Kerstin som förslag på flicknamn.
Svar på tråden Marsbebis 2016