• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Santine
    Madski skrev 2015-11-02 17:30:46 följande:
    Jag tänkte inte ens på likheter, gissar på Astt jag inte skulle kunna tyda så mycket., måste nog ta och jämföra ikväll bara för att ;)

Skönt att ultraljuden jag gått bra för alla *peppar,peppar*

Santine, har du lyckats släppa oron lite?
    Haha gör det, man vet aldrig vissa likheter kanske man kan se ändå! :)
    Ja otroligt skönt att alla vi som skriver iaf till varandra har haft lyckade rul..
    Men min oro e precis som innan.. 
    hade jag inte gått och fått ett sånt sent mf hade jag aldrig ens tänkt på dessa saker innan och nu när man bär på ett barn som man inte ens kan känna av gör saken ännu mer fundersam. usch, nu förstår jag verkligen vad så många andra mammor kan känna sig som genomgått sena mf och hög oro efteråt.
    Jag har ju dessvärre haft problem nu dem senaste två gångarna att ens kunna bli gravid så nu efter detta mf tänkte jag inte ett dugg på att skaffa ett till men inte heller att skydda mig då jag som sagt haft svårt att ens bli gravid överhuvudtaget, och efter första samlaget på flera månader så resulterar det i denna gravidteten. Minst sagt konstigt, Men e iaf lika glad att jag får chansen att bli förälder även för denna lilla plutt :)
  • Mona8000

Tänk att de flesta av oss är oroliga! Trots positiva ultraljud! Jag har haft mina missfall ganska tidigt vecka 6 typ O nu är jag i vecka 20 och trots det så har jag inte vågat tala om min graviditet för mina kallegor!!!flera har frågat eller typ gissat men jag varken svarar jaa eller nej! Och nu känns det som att det har gått för långt! Vet ej hur jag ska Berätta

• Reflexen

Hoppas det gått bra idag, AKF!

Jag tycker också att det är svårare att berätta den här gången, Mona. Som om jag skäms för att vara gravid, fast det inte alls är så egentligen! Du får göra nån kul grej av det på jobbet, ha en sån bebis på gång-tröja, ta upp diskussionen om påskledigt pga att "jag inte tänker jobba då" eller nåt sånt!

• Santine

Ja vad e vi för ett gäng kvinnor egentligen som går och oroar oss så?! Men samtidigt, e det så konstigt när vi alla har våra hjärnspöken?

Kramar till er alla och hoppas allt går bra ända fram tills barnets 1års dag hehe..

(Min oro brukar alltid komma efter graviditet, e så rädd för plötslig spädbarns död)

Åh nu önskar jag verkligen att den lilla börjar puffa så även jag vet att ja men hallå det e faktiskt någon därinne som mår bra!

Förresten e det mer än jag som redan har ett tilltalsnamn på barnet? Haha..

• aztec
    Santine skrev 2015-11-02 20:04:49 följande:

Ja vad e vi för ett gäng kvinnor egentligen som går och oroar oss så?! Men samtidigt, e det så konstigt när vi alla har våra hjärnspöken?

Kramar till er alla och hoppas allt går bra ända fram tills barnets 1års dag hehe..

(Min oro brukar alltid komma efter graviditet, e så rädd för plötslig spädbarns död)

Åh nu önskar jag verkligen att den lilla börjar puffa så även jag vet att ja men hallå det e faktiskt någon därinne som mår bra!

Är också mer orolig för tiden efter ;) med plötslig spädbarnsdöd osv. Min styvmor förlorade sitt första barn vid 6månader och det var ju något vi pratade om när vi var små, så sitter nog kvar sedan dess.
  • Carabellis kusp

[quote=75952185][quote-nick]Santine skrev 2015-11-02 20:04:49 följande:[/quote-nic]

Förresten e det mer än jag som redan har ett tilltalsnamn på barnet? Haha..[/quote]

Nej, tvärtom! Har inga idéer alls. Vad ska din bebis heta?

• Carabellis kusp
    Santine skrev 2015-11-02 20:04:49 följande:

Nej, vad ska bebisen heta? Har total brist på förslag på flicknamn.
  • Santine
    aztec skrev 2015-11-02 20:57:35 följande:

Är också mer orolig för tiden efter ;) med plötslig spädbarnsdöd osv. Min styvmor förlorade sitt första barn vid 6månader och det var ju något vi pratade om när vi var små, så sitter nog kvar sedan dess.

Åh fy! :( Vi får hoppas att vi inte oroar sig lika mkt denna gång! Kommer ju få magsår av all oro man lyckats bygga upp!!
  • Santine
    Carabellis kusp skrev 2015-11-02 21:33:03 följande:

Nej, vad ska bebisen heta? Har total brist på förslag på flicknamn.

Minelle ska hon få heta :)
  • AKF

Tack snälla ni för alla 'lycka till' idag!

En fin stund på ultraljudet idag med en grundlig undersökning av bebisen som mår bra och har växt fint. Det visade sig vara en lillasyster till vår dotter. Vi är jätteglada!

BF blev flyttat till 28/3.

Svar på tråden Marsbebis 2016