• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Håller helt med om Finn!

aztec skrev 2016-03-02 19:07:40 följande:

Mohaha, Finn är mitt namn och mannen vill Joel ;) ytterligare ett skäl att inte ge mig då. Men vår dotter heter Willa, så inte direkt vanligt heller (som Finn) men vi har ca 10v kvar att bestämma oss.. ;)

• Elenic

Oj, spännande! Tänker på dig!

Emzaan skrev 2016-03-03 05:37:04 följande:

Oh no, jag tror att vattnet just gick. Jag låg i sängen och så sa dett poff och så rann det och jag blev helt blöt. Ingen bra timing.maken ich dottern har influensa, shit. Jag har ingen backup. Jaha bara att ringa förlossningen och höra.

• Elenic

Tuff natt. En helt ny upplevelse för mig, regelbundna förvärkar (var tredje minut) som var onda men svaga (inte tryck som i riktiga värkar och höll bara i i 20-30 sekunder) och så låg jag i sängen i nån timme. Efter det gjorde det så sjuuukt ont i bäckenet att jag bara kunde ligga som i en liten boll, försökte jag sträcka ut benen kändes det som att bebisens huvud skulle spräcka bäckenet inifrån. Men hopkurad på det sättet kändes det inte som att jag fick nån luft istället.. Ujujuj, tänk att varje graviditet är så olika - mina tidigare förlossningar har ju börjat helt utan förvarning men igår fick jag verkligen en försmak på vad som komma skall...

• Emzaan

Tack för alla tankar. Är i v 36+3 nu så bf var 27 mars. Är fortfarande hemma, men värkarna har satt igång. Har kontakt med förlossningen på sös. Maken har fått ok att följa med han har inte haft feber sedan igår. I panik ringde jag min mamma i morse och jagade upp dem så de är påväg hit, en resa på ett par timmar. Fattar inte varför mina barn har så brottom. Blir inget södra BB för min del.

• Elenic

Skönt att maken får följa med och att föräldrarna är på väg! Lycka till med allt nu!

Emzaan skrev 2016-03-03 08:51:39 följande:

Tack för alla tankar. Är i v 36+3 nu så bf var 27 mars. Är fortfarande hemma, men värkarna har satt igång. Har kontakt med förlossningen på sös. Maken har fått ok att följa med han har inte haft feber sedan igår. I panik ringde jag min mamma i morse och jagade upp dem så de är påväg hit, en resa på ett par timmar. Fattar inte varför mina barn har så brottom. Blir inget södra BB för min del.

• Madski
    Emzaan skrev 2016-03-03 08:51:39 följande:

Snuvad på södra bara på några dagar, men vet du vad, SöS kommer säkert att vara jätte bra! Skönt att mannen är ok:ad för att följa med, låter sjukt när man skriver så ;)
    Hoppas att allt går bra och att det blir en smidig förlossning! Tänker på dig/er och längtar ännu mer efter att vår lillkille kommer, bf 24/3..
  • Frida Li

Vad många sjukhus ni var att välja på i Sthlm! Jag har typ 1 av välja på i Skåne o jag tar ju den som är närmast, 25 min bort :) Victoria födde ju på Karolinska, e det bra där? Tillhör man ett visst sjukhus eller man får välja?

Svar på tråden Marsbebis 2016