• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • LisaKMB

Det verkar som de flesta av er känner er klara med barnafödande efter att våra mars-bebisar har tittat ut. Själv har jag alltid tänkt mig ett tredje barn men det är ju lätt att säga nu innan vi vet vad nummer två blir för en.

För övrigt så mår jag inget vidare mentalt just nu. Är i vecka 39+2 idag och har inga tecken på att bebisen är på gång. Eftersom dottern föddes i vecka 38+5 så känns det redan som jag är på övertid. Känner mig nedstämd och nere, vill bara att förlossningen ska starta. Har ingen motivation eller lust till något. Om jag går över tiden på riktigt så vet jag faktiskt inte hur jag ska orka. Hur har ni som tidigare gått över tiden tänkt/gjort för att hålla modet och humöret uppe?

• Carabellis kusp
    LisaKMB skrev 2016-03-01 19:26:54 följande:

Det verkar som de flesta av er känner er klara med barnafödande efter att våra mars-bebisar har tittat ut. Själv har jag alltid tänkt mig ett tredje barn men det är ju lätt att säga nu innan vi vet vad nummer två blir för en.

För övrigt så mår jag inget vidare mentalt just nu. Är i vecka 39+2 idag och har inga tecken på att bebisen är på gång. Eftersom dottern föddes i vecka 38+5 så känns det redan som jag är på övertid. Känner mig nedstämd och nere, vill bara att förlossningen ska starta. Har ingen motivation eller lust till något. Om jag går över tiden på riktigt så vet jag faktiskt inte hur jag ska orka. Hur har ni som tidigare gått över tiden tänkt/gjort för att hålla modet och humöret uppe?

Jag gick över 12 dagar. Sista veckan sög! Inte förrän jag satte mig med tentaplugg startade förlossningen, så jag fördrev tiden med det det sista dygnet. Humöret var inte så bra just då, men efteråt var jag tacksam för jag kunde utan problem skriva tentan en månad senare med en ammande bebis hängande vid bröstet.

Sista tiden är svår att fördriva. Jag är glad att jag jobbar fortfarande så här i vecka 39+1, även om hela min omgivning tycker att jag är galen och en tickande bomb.

Ett tips om du vill ha ett projekt är att ta tag i osorterade foton och beställa fotoböcker eller skaffa en vuxenmålarbok och bra tusch. Då flyger timmarna!
  • Frida Li
    mialinden skrev 2016-03-01 14:58:04 följande:
    Jag är färdig efter detta :) var mentalt inställd på att även denna bebis skulle komma tidigt då första dottern gjorde det. Födde då i 37+0 är idag i 38+0 känns som man går på övertid! Det är svårt att försöka ställa in sig på att det kan vara 4 veckor kvar ;) du känner lika dant antar jag!
    Ja jag känner likadant:)
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-03-01 15:36:01 följande:

Jag är också färdig nu! (3dje)

Men har en fråga till er. Är i v. 37+1. Sportlovslediga barnen vill jättegärna till badhuset Fyrishov imorgon, en timmes bilfärd från oss. Förra förlossningen tog bara ett par timmar, men kom på övertid. Skulle ni våga åka själva med två barn så långt hemifrån? Känner att jag kanske nojjar lite då jag evt har 4+ veckor kvar av graviditet men det känns inte direkt så i kroppen (mycket förvärkar, mensmolvärk, bebis låååångt ner). Vad säger ni?

Det beror nog på hur gamla barnen ör. Jag hade kanske själv inte varit så sugen på att bada när du känner så som du skrev i kroppen
  • Azad

Hoppar gärna in här, även om det är lite sent.... Har till å från följt tråden men inte riktigt kommit mig för att skriva tidigare. Jag väntar nu mitt femte barn och har BF den 8 mars, alltså en vecka kvar idag!
    Till skillnad från de flesta andra så hör jag till dem som absolut kan tänka mig fler barn efter denna!! Att fördriva tiden nu i slutet är inget jag har svårt för, har ju några omkring mig som håller mig sysselsatt! Men jag skulle ju inte klaga om förlossningen drog igång ett par dagar tidigare....

• Madski
    Azad skrev 2016-03-01 21:31:08 följande:

Hoppar gärna in här, även om det är lite sent.... Har till å från följt tråden men inte riktigt kommit mig för att skriva tidigare. Jag väntar nu mitt femte barn och har BF den 8 mars, alltså en vecka kvar idag!
    Till skillnad från de flesta andra så hör jag till dem som absolut kan tänka mig fler barn efter denna!! Att fördriva tiden nu i slutet är inget jag har svårt för, har ju några omkring mig som håller mig sysselsatt! Men jag skulle ju inte klaga om förlossningen drog igång ett par dagar tidigare....

Hej, vad roligt att du gör ett avtryck. Oj barn nummer fem, coolt! Själv väntar jag tvåan och kan nog också tänka mig en till sen, men troligen blir det nog inte så, men man ska aldrig säga aldrig. Har svårt att tänka på ett till barn innan den här lilla blivit född :)

Köpte boken "att föda" idag och har börjat läsa den nu. Inser vad som komma skall med skräckblandad förtjusning.. Var 6 1/2 år sen sist och hoppas på att jag vågar tro och lita mer på mig själv den här gången. Testa fler ställningar, säga vad jag tänker/tycker etc. Nu i efterhand har jag insett att jag lät bm "styra" förlossningen sist iom att jag var rädd och inte alls förberedd på allt eller hur man nu ska förklara det..
  • Madski

Funderar på det här med hallonbladste, för- och nackdelar!? Har för mig att det ska underlätta eller är det bara en myt? Någon som dricker det eller funderar på det? jag drack det när jag var inne på övertid sist..

• Elenic

Har gått över 10 och 14 dagar med de tidigare. Men har inget tips på hur man håller humöret uppe. Jag var tokgrinig, uppgiven och less sista tiden med båda. Med tvåan var det dock lite lättare, för då hade man ju ettan som tog upp tiden (och som dessutom fyllde år och hade kalas när jag gick på övertid). Men det är INTE kul att gå över, tyckte att varje dag kändes som en vecka... Och sen när det väl drar igång är allt glömt.

LisaKMB skrev 2016-03-01 19:26:54 följande:

• Elenic

Barnen är 9 och 12, så de klarar sig rätt bra själva på badet. Jag är mest rädd för att OM det skulle dra igång är jag i en annan stad med bil och barn och inga andra vuxna runtomkring som kan hjälpa (kan knappast köra hem själv..). Men jag har haft en jättelugn natt utan en enda förvärk så det är nog lugnt. :)

Frida Li skrev 2016-03-01 20:34:10 följande:

Det beror nog på hur gamla barnen ör. Jag hade kanske själv inte varit så sugen på att bada när du känner så som du skrev i kroppen

• mammave
    Smilla80 skrev 2016-03-01 17:33:44 följande:

För mig är det också tredje och sista barnet!

Reflexen; beklagar din väns bortgång! Styrkekram!

Tessie; så skönt att den lilla mår bra och att ni fått komma hem! Lycka till den första tiden hemma!

Så, det blev alltså ingen skottdagsbebis här i gruppen?! var allt lite nervös igår, hade tyckt det känts lite märkligt att få barn på skottdagen...

Jo då, 29/2 kom vår lille son <3
Svar på tråden Marsbebis 2016