• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Emzaan skrev 2016-03-05 09:49:25 följande:

Här är vår lilla Bulle, inget namn ännu. Jag sitter nu och väntar på att syskonen och maken ska hämta oss och vi ska åka hem.

Åh sicken goding! <3 Lycka till m hemfärden! Brukar vara den bästa bilfärden ever!!
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2016-03-05 11:10:40 följande:

Hej alla!

Snittet gick bra. Våran flicka vägde 4,8 kg och var 51 cm. Stor tjej som vi alla trodde. Vi kämpar med amningen och hon koppmatas. I morgon får vi åka hem :)

Åh vad skönt att höra, varmt grattis! så härligt!! Hoppas amningen kommer igång ordentligt snart! Kram
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-05 09:02:04 följande:

Ja, visst är det lustigt med hur vi samlas! tycker avslaget låter som ett bra tecken... Frågan är väl bara om det är tillräckligt unikt

Idag ska jag köpa babyskydd, sista "stora" grejen!

Hahaha, vad du är rolig! Risken finns ju att vi inte är de enda på BB med fläck på skjortan! Vi får komma på nåt annat smart!
  • Smilla80

... Och lycka till med ditt babyskyddsinköp idag Reflexen..! :) Man kan ju också hyra detta på Babyproffsen i Gislaved, men du kanske behöver något speciellt som går att fästa på barnvagnschassit el så...

• Smilla80
    AKF skrev 2016-03-05 09:11:32 följande:

Förstår att du känner dig orolig! Jag var själv på MVC för en vecka sen och då var bebisen helt rörlig, nästa besök är först om två veckor och då är jag i v39. Så jag följer med på det du läst och fått råd om, för jag tror att denna förlossning börjar med vattenavgång som min första. Bra att veta vad som gäller då.

Trevlig helg till dig också! :)

Aha, då är vi i samma sits! Mina två tidigare FL har också börjat med vattenavgångar, så visst är det bra att veta! :)
  • NellieMeja
    Emzaan skrev 2016-03-05 09:49:25 följande:

Här är vår lilla Bulle, inget namn ännu. Jag sitter nu och väntar på att syskonen och maken ska hämta oss och vi ska åka hem.

Vilken sötnos Grattis
  • NellieMeja

Hej alla!

Snittet gick bra. Våran flicka vägde 4,8 kg och var 51 cm. Stor tjej som vi alla trodde. Vi kämpar med amningen och hon koppmatas. I morgon får vi åka hem :)

Vad skönt att det gick bra. Å Grattis till eran tjej
  • LisaKMB

Idag kl 9:46 kom lillebror till världen! Prickade bf exakt. 3620 gram och 49 cm lång. I jämförelse med förra förlossningen var det här en dröm och vi är så glada!

• Carabellis kusp

Hej alla!

LisaKMB skrev 2016-03-05 15:25:10 följande:

Idag kl 9:46 kom lillebror till världen! Prickade bf exakt. 3620 gram och 49 cm lång. I jämförelse med förra förlossningen var det här en dröm och vi är så glada!

Grattis till bebisarna!
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-03-05 11:38:26 följande:

... Och lycka till med ditt babyskyddsinköp idag Reflexen..! :) Man kan ju också hyra detta på Babyproffsen i Gislaved, men du kanske behöver något speciellt som går att fästa på barnvagnschassit el så...

Hade tänkt mig ett brio primo, men de fanns inte i lager.. Suck. Tror det är den sorten man kan hyra på babyproffsen. Kollade pris på hyrskydd och det skiljde inte så mkt från att köpa nytt att jag tyckte det var värt det.

Är det trevlig/kunnig personal i butiken i Gislaved? Tycker de i Jönköping är så ointresserade och okunniga.
Svar på tråden Marsbebis 2016