• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madski
    Frida Li skrev 2016-03-07 16:23:56 följande:
    Gjorde det inte ont?! Brasiliansk är när man tar allt? Jag brukar vaxa bikinilinjen själv men nu när jag är gravid vill jag inte ha ont!! O jag kan inte se heller! Så det har blivit veet o det har funkat hyfsat bra :) tror inte jag hade vågat mig på att gå o göra det...:)
    Japp, allt.. Ja, skönt var det inte, men inte så illa som jag hade föreställt mig och kände att jag behövde uppleva lite smärta innan fl, haha., men jag skulle nog säga att det bara var lite värre än att vaxa bikinilinjen., och nu j efterhand helt klart värt det!! Har lixom varit ett väldans meck att fixa själv senaste tiden utan att riskera att slå ihjäl mig i duschen, haha.,
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-07 16:36:34 följande:
    Japp, allt.. Ja, skönt var det inte, men inte så illa som jag hade föreställt mig och kände att jag behövde uppleva lite smärta innan fl, haha., men jag skulle nog säga att det bara var lite värre än att vaxa bikinilinjen., och nu j efterhand helt klart värt det!! Har lixom varit ett väldans meck att fixa själv senaste tiden utan att riskera att slå ihjäl mig i duschen, haha.,
    Ja eller förblöda för man skär sig!!:)
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-07 15:44:30 följande:

Första dagen på föräldraledigheten och jag slog till på en brasiliansk vaxning, känner mig som en ny människa, haha.. Var lite nervös innan, men hon var riktigt proffesionell så det kändes inte det minsta konstigt :) sen strosade jag runt på stan och kollade efter skötväska och annat smått och gott, orkade inte släpa på något så klickar nog hem istället.. Vi har som sagt bara köpt vagn och kläder än så länge så det börjar bli läge att bocka av allt på listan nu..

Modigt av dig! Jag tycker det känns läskigt och lite naket. Men kanske lättare för bm om hon ska sy...?

Hittade du nån skötväska? Jag hade en skiphop sist, men den var sämst!
  • Smilla80

Spännande att se carabellis om det blir bebis för din del imorgon på dagen som du önskade!

• Madski
    Carabellis kusp skrev 2016-03-07 17:01:34 följande:
    Modigt av dig! Jag tycker det känns läskigt och lite naket. Men kanske lättare för bm om hon ska sy...?

Hittade du nån skötväska? Jag hade en skiphop sist, men den var sämst!
    Konstigt nig kände jag mig inte så naken och utelämnad.. Hade minst sagt lite ångest innan, men bestämde mig för att inte bry mig..

Kollade på några skiphop, men gillade dom inte.. Lutar åt bugaboos egna svarta som är röd inuti, en massa fack, ganska långsmal och platt, känns neutral för sambon också.. Vilken har ni köpt?
  • Elenic
    Frida Li skrev 2016-03-07 15:45:29 följande:

Varit hos bm idag. Bebisen ruckbar/fixerad! V 36+5. Hoppas det sker snart!

Härligt! Min var ju också fixerad på precis samma dag! Var väldigt förvånad då jag inte trodde att de fixerade sig när man väntade tredje barnet. Blev riktigt glad först och tänkte att nu så är det nog snart dags! Sen gick jag tillbaka i mina dagböcker och såg att båda mina andra hade fixerat sig i vecka 36 och de föddes ju två veckor efter bf... Hu!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-07 17:14:56 följande:

Spännande att se carabellis om det blir bebis för din del imorgon på dagen som du önskade!

Ja, det vore ju kul, dock känns det himla avlägset. Kul att du kom ihåg!
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-07 17:24:03 följande:
    Konstigt nig kände jag mig inte så naken och utelämnad.. Hade minst sagt lite ångest innan, men bestämde mig för att inte bry mig..

Kollade på några skiphop, men gillade dom inte.. Lutar åt bugaboos egna svarta som är röd inuti, en massa fack, ganska långsmal och platt, känns neutral för sambon också.. Vilken har ni köpt?
    Har faktiskt köpt en Skiphop (i lördags), hade en förra gången och tyckte att den var helt ok. Tittade också på Bugaboos och tyckte den verkade vettig, men maken föredrog Skiphops så han fick bestämma. Känner jag mig själv rätt kommer jag mest slänga ner blöjor och tvättlappar i min vanliga väska så jag kommer nog inte använda skötväskan så mycket...
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-07 17:24:03 följande:

Har inte köpt nån, men har en gammal axelväska från dkny som duger tills vidare. Jag tycker att de från littlephant eller vad det heter är fina. Har helsvart vagn, så lite färg vore bra.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2016-03-07 17:47:54 följande:

Har faktiskt köpt en Skiphop (i lördags), hade en förra gången och tyckte att den var helt ok. Tittade också på Bugaboos och tyckte den verkade vettig, men maken föredrog Skiphops så han fick bestämma. Känner jag mig själv rätt kommer jag mest slänga ner blöjor och tvättlappar i min vanliga väska så jag kommer nog inte använda skötväskan så mycket...

Det var säkert bara jag som fick ett måndagsexemplar! min hade inte lock heller, det var lite opraktiskt. Lät också min make välja, big mistake, hehe
Svar på tråden Marsbebis 2016