• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/4

Mialinden: 14/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

Sanna1975: 31/3

• Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-05 15:40:56 följande:

Hade tänkt mig ett brio primo, men de fanns inte i lager.. Suck. Tror det är den sorten man kan hyra på babyproffsen. Kollade pris på hyrskydd och det skiljde inte så mkt från att köpa nytt att jag tyckte det var värt det.

Är det trevlig/kunnig personal i butiken i Gislaved? Tycker de i Jönköping är så ointresserade och okunniga.

Så typiskt! Jag måste nog säga att det varierar,förr när jag var där så var de inte så trevliga men nu för tiden är det bättre! De har väl skärpt sig! Jag upplever nog att de är kunniga men har inte haft så jättemycket kontakt med dem.
  • Emzaan
    CatEyes skrev 2016-03-05 11:10:40 följande:

Hej alla!

Snittet gick bra. Våran flicka vägde 4,8 kg och var 51 cm. Stor tjej som vi alla trodde. Vi kämpar med amningen och hon koppmatas. I morgon får vi åka hem :)

Grattis till dottern!!

Lycka till med amningen. Själv har jag super ont i brösten, men hoppas det lägger sig snart.
  • Reflexen

Inatt har jag känt av lite molvärk nedanför naveln, inte farligt mycket dock. Det var inga direkta sammandragningar, så det är nog inget på gång. Lite spännande bara att nåt händer, har inte känt nåt innan.

Nån mer som börjar känna att det närmar sig?

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-06 08:29:24 följande:

Inatt har jag känt av lite molvärk nedanför naveln, inte farligt mycket dock. Det var inga direkta sammandragningar, så det är nog inget på gång. Lite spännande bara att nåt händer, har inte känt nåt innan.

Nån mer som börjar känna att det närmar sig?

Jag har otroligt mycket förvärkar, men försöker hålla ner förväntan eftersom min dotter är född BF+12, så jag är väl inte direkt inställd på att denna lilla flicka skulle komma idag på BF. Men molande värk och sammandragningar är ju åtminstone bra för livmodern tänker jag

Hur var det sist när din förlossning startade? (För du var väl helt igång när man upptäckte sätet..?)
  • Frida Li

Tre gånger inatt har jag vaknat o haft sammandragningar o haft ont. Men jag tror att jag får vänta länge än...men vi har provat färdknäppen nu när storasyster sover hos mormor o morfar :P Håller tummarna! Haha

• Reflexen

Carabellis: spännande med bf idag

Sist började det med ryggont och sen värkar.

Frida: trevligt med färdknäpp oavsett om den funkar, liksom

Svar på tråden Marsbebis 2016