• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-07 11:00:57 följande:

Det enda jag har på listan är mat att ha precis efteråt. Dottern föddes kl 18.15, fick mackan och så efteråt. Men sen under natten, när man inte kunde sova, var jag såååå hungrig! Då hade jag ju bara ätit den dära mackan på kvällen under hela dagen! Då fick jag ett glas nyponsoppa. Denna gång ska jag ha med mig nyponsoppa, någon energibar o någon färdigblandad nutrilett. Snabbt o enkelt o som kan ligga kvar i min väska. Men tar tacksamt emot fler tips :)

Jag känner igen mig i den där hungern! Jag var också sjukt hungrig, men födde kl 04 på morgonen, så jag hade lite mer ätande framför mig. Men jag hade inte bangat en familjepizza
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-07 11:03:43 följande:

Haha, ja det har du rätt i, så det kan man nog strunta i!

Jättefina namn du kommit på ju, är det något av dem som din man också är extra förtjust i? Gillar särskilt Ingrid och Sigrid!

Nej, ingen gemensam favorit. Ingrid är nog min favorit, men en nära släkting heter det, så det är knasigt. Amalia gillar jag också, men det blir kanske saliga Amalia? Eller ännu värre; analia...? barn är så taskiga. Sigrid är fint och troligen makens favorit, men jag kan inte sätta fingret på vad jag inte tycker är helt hundra. Elisabeth är min dotters favorit efter att hon accepterat att det inte blir Elsa efter Frost, hehe. Så vi får väl se vad hon passar att heta. Kanske följer Aztec och kör lite omröstning i tråden.
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-06 22:48:09 följande:

Smilla: låten i sig är ju jättefin (living next door to..), sämre låt kan man ju ha som "sin namne"! Även om jag förstår att du kanske inte gillar att ha dotterns namn skanderat av ett gäng överförfriskade tomtar i "who the f*ck is Alice?"

Hahaha, du är för rolig! Jag kan se det framför mig, även om det var ett tag sedan man själv var en del av dessa sammanhang! ;) Håller med om att låten egentligen är väldigt fin i grunden. Halva släkten älskar namnet Alice så det hade gjort dem glada, själv är jag lite inne på att hitta på ett eget, unikt namn. Jaja, vi får väl se först vem som tittar ut, tjej eller kille och hur personligheten matchar! Dina namn är också jättefina! Vega är ju så söttufft, och även lite ovanligt!
  • Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-07 00:13:21 följande:

Jag är mest inne på fornnordiska namn som (tjej) Idun, Ronja, Edla eller (kille) Vide, Vidar.. vi är nog ganska överrens men mannen min vill gärna ha en Harry :/

Vår dotter sedan tidigare heter Vilda.

Många fornnordiska namn är helt underbara, det håller jag med om! Edla är ju fantastiskt fint och skulle matcha Vilda perfekt, likaså Vide!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-07 10:57:06 följande:

www.ica.se/recept/froknacke-716579/

Här är ett recept på fröknäcke som är nyttigt, gott och håller magen igång. Jag bakar sådana till bb-väskan för att kanske slippa allt för plågsamma toalettbesök. Nån som har andra bra tips på snacks att ha efter förlossningen?

Tack för tipset! Jag har även packat Swebar proteinbarer, sesamkakor, Marabou "Kvick lunch" choklad i BB-väskan... Den sistnämnda är väl dock inte så nyttig men är väl tänkt att intas under förlossningsarbetet för snabb energi.
  • Madski

Första dagen på föräldraledigheten och jag slog till på en brasiliansk vaxning, känner mig som en ny människa, haha.. Var lite nervös innan, men hon var riktigt proffesionell så det kändes inte det minsta konstigt :) sen strosade jag runt på stan och kollade efter skötväska och annat smått och gott, orkade inte släpa på något så klickar nog hem istället.. Vi har som sagt bara köpt vagn och kläder än så länge så det börjar bli läge att bocka av allt på listan nu..

Imorrn ska jag vara med dottern på skolan och på onsdag ska jag färga och permanenta ögonfransarna, sen är det helt ok för lillebror att komma., eller helst till helgen så att jag även hinner med tvätt, inköp och montering av skötbord etc. Men sen är jag redo.. Hmm, kanske borde försöka vila lite också!?? ;) 17dagar kvar idag..

• Madski
    Frida Li skrev 2016-03-07 15:45:29 följande:

Varit hos bm idag. Bebisen ruckbar/fixerad! V 36+5. Hoppas det sker snart!

Härligt! Vår är också ruckbar så jag hoppas att det snart är dags.. När dom väl slutat vara rörliga så går det väl inte tillbaka till det!? Glömde fråga sist.. Tänkte att det är ju inte alltid som bebis blir fixerad när det är andra barnet (eller åttonde ;) )
  • Smilla80
    Madski skrev 2016-03-07 15:47:58 följande:

Härligt! Vår är också ruckbar så jag hoppas att det snart är dags.. När dom väl slutat vara rörliga så går det väl inte tillbaka till det!? Glömde fråga sist.. Tänkte att det är ju inte alltid som bebis blir fixerad när det är andra barnet (eller åttonde ;) )

För mig blev det ju tyvärr så, bebis har varit ruckbar innan men var rörlig igen sist! Men tror inte det hör till vanligheten! Har ingen aning om det har ngt samband med NÄR bebis väljer att titts ut dock...
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-07 15:44:30 följande:

Första dagen på föräldraledigheten och jag slog till på en brasiliansk vaxning, känner mig som en ny människa, haha.. Var lite nervös innan, men hon var riktigt proffesionell så det kändes inte det minsta konstigt :) sen strosade jag runt på stan och kollade efter skötväska och annat smått och gott, orkade inte släpa på något så klickar nog hem istället.. Vi har som sagt bara köpt vagn och kläder än så länge så det börjar bli läge att bocka av allt på listan nu..

Imorrn ska jag vara med dottern på skolan och på onsdag ska jag färga och permanenta ögonfransarna, sen är det helt ok för lillebror att komma., eller helst till helgen så att jag även hinner med tvätt, inköp och montering av skötbord etc. Men sen är jag redo.. Hmm, kanske borde försöka vila lite också!?? ;) 17dagar kvar idag..

Gjorde det inte ont?! Brasiliansk är när man tar allt? Jag brukar vaxa bikinilinjen själv men nu när jag är gravid vill jag inte ha ont!! O jag kan inte se heller! Så det har blivit veet o det har funkat hyfsat bra :) tror inte jag hade vågat mig på att gå o göra det...:)
Svar på tråden Marsbebis 2016