• Tigerlilja75

Dricka framför barnen ..

Min särbo är sådan att han dricker något varje helg. Det blir ett par öl och ett par whiskey så han blir inte full. Men jag gillar inte att han dricker alls inför barnen.

Min äldsta blir dessutom orolig och undrar hiur mycket han druckit. Sonens far gjorde en dum sak när de var utomlands att han drack så han blev lite full och sonen kände sig ensam och utsatt och funderade mycket på hur han skulle klara sig ensam om det hände pappa något. Det blev ett trauma för min son, som blir orolig så fort någon dricker . Jag kan tycka överlag att man inte dricker med barn i närheten .. Men min särbo tycker sonen ska lära sig att alkohol inte är farligt eller konstigt och vägrar ge upp sin öl fast sonen blir orolig.

Vad gör man??

• Svar på tråden Dricka framför barnen ..
  • Djävulens Högra Hand
    Ego Lovers skrev 2015-07-31 22:53:39 följande:

Sjuklresa finns

Ja som utgår 7 mil härifrån, om man nu ska utgå ifrån mig som exempel. På den tiden hinner ju jag åka samma väg fast enkelt, bra va?
  • Ego Lovers
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-07-31 23:24:37 följande:
    Ja som utgår 7 mil härifrån, om man nu ska utgå ifrån mig som exempel. smile2.gif På den tiden hinner ju jag åka samma väg fast enkelt, bra va? smile5.gif
    Det är ju inte deras fel att du är bosatt i ödemarken.
  • Djävulens Högra Hand
    Ego Lovers skrev 2015-07-31 23:48:50 följande:

Det är ju inte deras fel att du är bosatt i ödemarken.

Vem och vad pratar du om?

Haha vilda bestar bor i skogen, fullmåne är det med! Grrrrrr.
  • Frontline

Kan informera om att det gick alldeles utmärkt att dricka både öl och några whisky ikväll..
    Barnen sover och jag tror inte dom bryter benen av sig under natten då ingen av oss kan köra..

Imorgon blir det värre då vi ska ut på landet på kräftskiva och då finns det ingen som kan köra...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Djävulens Högra Hand
    Frontline skrev 2015-08-01 00:10:39 följande:

Kan informera om att det gick alldeles utmärkt att dricka både öl och några whisky ikväll..

Barnen sover och jag tror inte dom bryter benen av sig under natten då ingen av oss kan köra..

Imorgon blir det värre då vi ska ut på landet på kräftskiva och då finns det ingen som kan köra...

Nej vad duktig och imponerande, hedersmedalj! Vilken hjälte du är.

Ramla inte sta nu bara när du ska lägga dig.
  • Frontline
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-08-01 00:20:54 följande:
    Nej vad duktig och imponerande, hedersmedalj! smile2.gif Vilken hjälte du är. smile2.gif
    Ramla inte sta nu bara när du ska lägga dig. smile1.gif
    Sängen är förberedd så dit hittar jag barnen sover sen länge så det är inga bekymmer såvida som jag skrev att dom inte ramlar ur och bryter benen...

MEN det har ju inte hänt innan så varför inatt och i nästkommande natt för?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Sharon)
    Anonym (Xx) skrev 2015-07-31 12:14:34 följande:

Här får ni ju framför er dotter alkohol framstå som något Speciellt, som man till och med ska skåla för.. Men hon är ju bara barn så i hennes glas får det bara finnas vatten/saft/mjölk eller vad som.

Vi skålar nu och då, även i vatten, för att vi och barnet tycker det är kul, inte för att alkohol är speciellt.
  • Misskittycat

Nu vet jag inte om någon sagt det men man ska inte gömma det heller. Nu är min familj kanske ett udda fall, jag är inte säker. Mina föräldrar drack ALDRIG framför mig och min bror för än vi blivit 18 båda två (nu räknas inte lättöl). Jag och min bror började utveckla problem med alkoholen båda två i tonåren för vi visste inte hur det skulle se ut när det var hälsosamt. Jag tycker man ska visa att lite alkohol är okej men man ska aldrig bli påverkad så att det syns utåt.

• Lord Hans

Att dricka måttliga mängder framför sina barn gör att de utvecklar en hälsosam syn på alkohol och risken att de får alkoholproblem när de blir äldre minskar. Tala med din son och försök reda ut hans problem, eller tror du att han ska kunna leva ett helt liv utan att någonsin exponeras för alkohol?

• sextiotalist
    Misskittycat skrev 2015-08-01 08:41:42 följande:

Nu vet jag inte om någon sagt det men man ska inte gömma det heller. Nu är min familj kanske ett udda fall, jag är inte säker. Mina föräldrar drack ALDRIG framför mig och min bror för än vi blivit 18 båda två (nu räknas inte lättöl). Jag och min bror började utveckla problem med alkoholen båda två i tonåren för vi visste inte hur det skulle se ut när det var hälsosamt. Jag tycker man ska visa att lite alkohol är okej men man ska aldrig bli påverkad så att det syns utåt.

Mitt ex växte upp på samma sätt. Han blev alltid för full, visste inte hur man skulle dricka
Svar på tråden Dricka framför barnen ..