• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Linnet83

Jag hållermed! Har också dåligt med rörelser idag. Satt precis och googlade på det... Har precis känt lite gran men inte som tidigare. Har bestämt mig för att ringa förlossningen imorgon fm om jag inte känner något i morgon bitti. Vi har 15 mil till BB så det är inte så att vi kan tväråka in heller..

• annsofie90

Samma här Milleman och Linnet83! Igår var det sånt liv och bök i magen så det nästan gjorde ont och idag knappt någonting! Kan inte tänka på annat nästan. Jag har upplevt det här tidigare, senast i måndags då det var läskigt lugnt och sen var det full rulle igen fram till idag. Vet inte när man ska ringa in, det har ju varit så här förut som sagt men blir lika orolig varje gång. :(

• Milleman

Det är så jobbigt. Vi "fick igång" vår lilla. Men jag har så ont i magen. Vet inte varför.

Känns som min mage sjunkit ner massor. Den typ hänger ner.

• Paro

Hoppar in på ett annat ämne...jag har hört mycket om att man helst inte ska sova på rygg eller höger sida efter v 28...tycker det är jättejobbigt att bara ligga på vänster sida samtidigt som jag blir orolig om jag ligger på rygg eller höger sida. Hur sover ni?

• Frida9876

Hej!

Jag hoppar in i tråden här lite sent, hoppas att det är ok. :) Jag gissar att många varit med från starten. Skönt att ha hittat en plats där man kan läsa om sådant man själv går igenom. :) Själv har jag BF i slutet av April.

Jag läste om den oro som finns de dagarna inte bebis rör sig så mycket. Jag har hittat en lösning som funkar för mig. Lyser jag med ficklampa på magen så kommer bebis igång direkt och rör sig. Så får man lite försäkring på att allt är som det ska. Det kanske funkar för er med? Dock gör jag det inte för ofta, för jag antar att bebis inte gillar det då den reagerar så starkt.

• Milleman
    Paro skrev 2016-02-06 23:49:16 följande:

Hoppar in på ett annat ämne...jag har hört mycket om att man helst inte ska sova på rygg eller höger sida efter v 28...tycker det är jättejobbigt att bara ligga på vänster sida samtidigt som jag blir orolig om jag ligger på rygg eller höger sida. Hur sover ni?

Märker du av extrem yrsel (hela rummet snurrar) och svimningskänslor när du ligger på rygg? Om inte så ska det inte vara någon fara.
    Jag får stunder, när jag ligger på rygg, då bebisen lägger sig på en stor kroppspulsåder (?) i ryggen och jag får på riktigt hålla i mig i sängen och snabbt flytta över på sidan.
    Pratade med bm om detta och hon sa att om bebisen lägger sig och stryper blodförsörjningen till hjärnan så reagerar kroppen så fort med att lösa problemet så man kommer automatiskt vända sig, även i sömnen. Alltså var det ingen fara hur jag låg även om hon rekommenderade sidan (hon sa dock ingen specifik sida).
    Jag skulle omöjligt kunna ligga bara på vänster. Jag är ju mycket i vilande läge och i soffan blir det rygg. Blir jag yr eller känner obehag vänder jag mig.
    Däremot tänker jag på att ligga MER på vänster sida nu än innan. Då är det bäst blodflöde och syresättning ju kroppen.
  • Milleman
    Frida9876 skrev 2016-02-07 01:01:50 följande:

Hej!

Jag hoppar in i tråden här lite sent, hoppas att det är ok. :) Jag gissar att många varit med från starten. Skönt att ha hittat en plats där man kan läsa om sådant man själv går igenom. :) Själv har jag BF i slutet av April.

Jag läste om den oro som finns de dagarna inte bebis rör sig så mycket. Jag har hittat en lösning som funkar för mig. Lyser jag med ficklampa på magen så kommer bebis igång direkt och rör sig. Så får man lite försäkring på att allt är som det ska. Det kanske funkar för er med? Dock gör jag det inte för ofta, för jag antar att bebis inte gillar det då den reagerar så starkt.

Välkommen hit!

Vi väntar denna gång en såndär strulig, mystisk och klurig liten bebis som är lite full i fan :P
    Med storebror i magen räcke det att buffa lite på magen, spela Popular med Eric Saade (Jepp :P) eller nått som visade han tydligt att han mådde bra.
    Men inte denna bebis. Vi kan göra ALLT i vår makt utan att få gehör. Barnmorskan försökte också vid ett tillfälle men lyckades inte och vi fick åka till sjukhuset. 25 min in på ctg-kurvan startade bebisen sitt zumbapass :P
    Den lille slutar också totalt att röra sig om min man tittar/känner på magen :P
  • Paro
    Milleman skrev 2016-02-07 08:15:07 följande:
    Märker du av extrem yrsel (hela rummet snurrar) och svimningskänslor när du ligger på rygg? Om inte så ska det inte vara någon fara.
    Jag får stunder, när jag ligger på rygg, då bebisen lägger sig på en stor kroppspulsåder (?) i ryggen och jag får på riktigt hålla i mig i sängen och snabbt flytta över på sidan.
    Pratade med bm om detta och hon sa att om bebisen lägger sig och stryper blodförsörjningen till hjärnan så reagerar kroppen så fort med att lösa problemet så man kommer automatiskt vända sig, även i sömnen. Alltså var det ingen fara hur jag låg även om hon rekommenderade sidan (hon sa dock ingen specifik sida).
    Jag skulle omöjligt kunna ligga bara på vänster. Jag är ju mycket i vilande läge och i soffan blir det rygg. Blir jag yr eller känner obehag vänder jag mig.
    Däremot tänker jag på att ligga MER på vänster sida nu än innan. Då är det bäst blodflöde och syresättning ju kroppen.
    Ok, tack för svaret. Känner mig lugnare. Jag har ofta svimningskänslor när jag ligger på rygg, så ligger oftast på sidan.
Svar på tråden BF april 2016