BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Någon som inte väntar sitt första barn som har bra tips på vad som behövs i bb-väskan?
Något som absolut inte behövs?
Känner att jag nog vill ha den färdigpackad snart
Haha vilken bra idé med trisslotterna ;), 29kr för stödstrumpor hade jag velat hitta fan finns bara för 99 och uppåt här
Haha vilken bra idé med trisslotterna ;), 29kr för stödstrumpor hade jag velat hitta fan finns bara för 99 och uppåt här
Bröstvårsskydd!
Jag har typ halsbränna från helvetet.. Det är som en eld som behöver isvatten konstant för att hållas i schack.
Jag har bara packat med kläder till bebis och till mig. En filt till bebis och lite hygienartiklar, jag får ändå åka hem direkt om allt är som det ska så ja släpar inte med i onödan. Skulle vi stanna kvar av någon anledning så får mannen åka hem och hämta mer grejer :)
Bröstvårsskydd!
På det som behövs. Kommer vara med i min väska denna gång! :) något som jag också hade med om som jag uppskattade mycket var lyxiga hygien artiklar att belöna mig med efter förlossningen. Att unna mig det i första duschen efter var underbart...amningslinne kan vara bra att ha, Lindex tycker jag har de bästa.
Vi hade packat en massa, godis och spel och sånt ifall det skulle bli väntan.
Vi öppnade inte väskan en enda gång under våra 16 timmar på förlossningen då det var intensivt och gick i ett.
Men vi kommer packa sånt igen. Sen kläder och filt till bebis men det kanske är givet :)
Mjukiskläder till dig själv. Nått gott att äta när ni kommer till BB.
Jag kommer få trisslotter för en tiondel av bebisens vikt :P alltså väger bebisen 4500 ska jag få lotter för 450. Jag hoppas min man skaffar de så fort han kan haha!!!