• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • annsofie90
    Milleman skrev 2016-02-08 21:28:29 följande:

Vad har ni för sf-mått (och vecka)?

Blev mätt hos BM i måndags, då v.29+3 var SF-måttet 29.
    Jag ligger ett litet snäpp över medelkurvan.
  • Milleman
    annsofie90 skrev 2016-02-10 07:10:38 följande:
    Blev mätt hos BM i måndags, då v.29+3 var SF-måttet 29.
    Jag ligger ett litet snäpp över medelkurvan.
    Samma som mig då... Det är jag nöjd med.
  • Paro

Hej tjejer!!!
    Härligt att höra att magarna växer som de ska! :) var hos BM i måndags, fick inga siffror men jag låg lite över medelkurvan när det gäller SF mått. Magen är precis lika stor som graviditeten innan :D

Tänker vara snäll mot mig själv som fortfarande jobbar och kommer unna mig massage väldigt ofta nu!!! Har börjat känna ordentligt i ländryggen nu...första tiden om 2 veckor :)

• Milleman
    Paro skrev 2016-02-10 08:52:37 följande:

Hej tjejer!!!
    Härligt att höra att magarna växer som de ska! :) var hos BM i måndags, fick inga siffror men jag låg lite över medelkurvan när det gäller SF mått. Magen är precis lika stor som graviditeten innan :D

Tänker vara snäll mot mig själv som fortfarande jobbar och kommer unna mig massage väldigt ofta nu!!! Har börjat känna ordentligt i ländryggen nu...första tiden om 2 veckor :)

Jag kan verkligen också rekomendera en sån massagegrej man rullar på huden. Åh :/ hur lätt var det att förklara då. Ser ut som ett handtag med taggiga hjul. Jag kan vara hur öm och slut i ryggen som helst och så räcker det att min man kör i nån minut med den så blir jag varm och avslappnad i ryggen.
    Kostar 20:- på TGR
  • Paro
    Milleman skrev 2016-02-10 09:01:11 följande:
    Jag kan verkligen också rekomendera en sån massagegrej man rullar på huden. Åh :/ hur lätt var det att förklara då. Ser ut som ett handtag med taggiga hjul. Jag kan vara hur öm och slut i ryggen som helst och så räcker det att min man kör i nån minut med den så blir jag varm och avslappnad i ryggen.
    Kostar 20:- på TGR
    Å! Ska försöka hitta en!!! :)
  • Malla1

Bm besök idag v.28+5. SF måttet har ökat till 27 så jag har hamnat på mittenkruvan och där har jag aldrig legat förut så vi får väl se vad det här blir för klump. Hade extremt dåligt hb, 83 ligger jag på så bm skulle prata med en läkare och sen höra av sig om jag ska få järn via sprutor eller dropp, någon mer med väldigt lågt hb?

• Milleman
    Malla1 skrev 2016-02-11 15:48:10 följande:

Bm besök idag v.28+5. SF måttet har ökat till 27 så jag har hamnat på mittenkruvan och där har jag aldrig legat förut så vi får väl se vad det här blir för klump. Hade extremt dåligt hb, 83 ligger jag på så bm skulle prata med en läkare och sen höra av sig om jag ska få järn via sprutor eller dropp, någon mer med väldigt lågt hb?

Oj!! Det var ju otroligt lågt. Gjorde hon om provet en gång till eller? Tänker om det visat fel. Jag hade 90 efter förlossningen och personalen kunde inte förstå hur jag ens ville stå upp. Står i min journal "patient helt opåverkad av det låga blodvärdet."
    Är du väldigt trött? Hoppas du får en bra lösning.

Sen behöver du nog inte oroa dig för sf-måttet. Att ligga mitt på normalen är väl jättebra :) jag ligger strax ovanför. Med sonen låg jag en bit över översta strecket i slutet. Ser så mycket fram emot mitt tul om 3 veckor.
  • Malla1

Jag är varken trött eller yr eller nånting sånt, jag har haft lågt blodvärde varje graviditet men tror aldrig jag legat såhär lågt, får väl se vad läkaren säger.

Det med SF mått är inget jag oroar mig för, men har alltid legat vid den nedersta kurvan alla andra gånger och då fått små bebisar förutom den sista som va lite större, så ja vet ju att man inte ska gå efter måttet men är ändå roligt att ja ligger helt annorlunda nu än förut, ja anser ju själv att ja har stor mage och känner mig sprängfärdig :)

• pomperiposa
    Malla1 skrev 2016-02-11 16:05:06 följande:

Jag är varken trött eller yr eller nånting sånt, jag har haft lågt blodvärde varje graviditet men tror aldrig jag legat såhär lågt, får väl se vad läkaren säger.

Det med SF mått är inget jag oroar mig för, men har alltid legat vid den nedersta kurvan alla andra gånger och då fått små bebisar förutom den sista som va lite större, så ja vet ju att man inte ska gå efter måttet men är ändå roligt att ja ligger helt annorlunda nu än förut, ja anser ju själv att ja har stor mage och känner mig sprängfärdig :)

Hoppas du kan få upp hb lite.
    Jag är också lite undrande det här med sf mått, jag har tidigare graviditeter legat under medel, men nu ligger jag exakt på, mina barn har varit 47,48 och 49. Funderar nu på om det kan bli en längre bebis eftersom sf-måttet är högre än tidigare, så vet inte riktigt vad det är för skillnad på att ligga under och precis på
Svar på tråden BF april 2016