BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Har ni planerat/ansökt om föräldrapenning ännu?
Jag har skickat in "Intyg om graviditet" och min arbetsgivare har anmält min årsinkomst osv så nu är det bara att börja planera (tänkte göra det via Mina sidor på FK). Jag är dock osäker på när jag ska göra det för att vara säker på att inte vara för sent ute. Jag tänkte börja ta ut föräldrapenning 11 april, (BF 21 april).
Jag har också redan sökt fp men det gick jättefort, på typ 2 dagar. Så om man har alla uppgifter inregistrerade behöver man nog inte stressa, även om det såklart är skönt att ha gjort. Jag gjorde som jag gjorde med förra barnet, sökte för 3 månader nu i en första omgång, sedan ska jag känna efter om det var lagom antal dagar osv...
Hej, jag har också ansökt om fp redan, gjorde lite paus i sommar för semesterdagar, de vill man ju inte ska brinna inne
ansökte annars hela perioden, men får se när det blir inskolning o sånt, det går ju att ändra. Tänkte jobba till 24 mars, beräknad till den 4/4
Har inte riktigt fattat mig på fp ;) så det är något jag sitter och läser igenom just nu. Är beräknad 18 april men har ingen aning om jag ska ta från det datumet eller om jag ska ta senare, vet ju att man kan ta senare och sen ändra om den lille bestämt sig för att komma tidigare.
Men känns väl som att det är dags att ta tag i det
Lite dum fråga kanske men vet någon från när man får ta semesterdagar? Nytt kalenderår är april antar jag? Då får jag ta de semesterdagar jag har tjänat in från året som har gått?jag hade ju semester i somras, men nu har jag fyra veckor att ta ut på nytt om jag vill? :)
Lite dum fråga kanske men vet någon från när man får ta semesterdagar? Nytt kalenderår är april antar jag? Då får jag ta de semesterdagar jag har tjänat in från året som har gått?jag hade ju semester i somras, men nu har jag fyra veckor att ta ut på nytt om jag vill? :)
Hej tjejer! Jag är helt ny här men tänkte sålla mig till skaran eftersom jag har BF 2 April :) finns det någon fb-grupp?
Hej tjejer! Jag är helt ny här men tänkte sålla mig till skaran eftersom jag har BF 2 April :) finns det någon fb-grupp?
Åh, vill berätta bara att jag var hos bm igår och lilltjejen har sjunkit ner, hon är ruckbar men ordentligt nere, så bm trodde inte att hon kommer att flytta på sig, känns så bra som om hon börjar göra sig klar
Det är 47 dagar kvar men det känns ändå som det börjar närma sig 
67 dagar kvar här! Har ett riktigt obehagligt tryck neråt och har spenderat större delen utav dagen på soffan! Har lite mensvärkliknande sammandragningar till och från. Känner mig helt slut.. Som en trasdocka!
De ringde från skolan kl 9 i morse och sa att äldsta sonen var hängig.. Åkte och hämtade honom och tog med den yngre på en gång när jag ändå var där, blir ett evigt åkande annars...
Så här ligger jag nu i soffan med 2 yberpigga ungar som härjar på övervåningen :/