• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym
    Emma90 skrev 2016-02-01 14:07:10 följande:

Fick brev från försäkringskassan idag att jag har blivit beviljad full graviditetspenning, så jäkla skönt. Nu kan jag bara ta det lugnt och fixa och trixa här hemma utan att känna någon press att jag kanske måste tillbaka till jobb mellan föräldraledigheterna :D

Vad skönt, grattis!

Jag är sjukskriven 50% och väntar på att få besked om jag får min graviditetspenning på heltid beviljad.. känns lite jobbigt att tänka på att man kanske måste jobba i nästan två månader till
  • Emma90
    Nonym skrev 2016-02-01 15:28:57 följande:
    Vad skönt, grattis!

Jag är sjukskriven 50% och väntar på att få besked om jag får min graviditetspenning på heltid beviljad.. känns lite jobbigt att tänka på att man kanske måste jobba i nästan två månader till
    Tack :) Håller tummarna att du också får det beviljat så du slipper jobba det sista :)
  • Nonym
    Emma90 skrev 2016-02-01 21:35:05 följande:

Tack :) Håller tummarna att du också får det beviljat så du slipper jobba det sista :)

Tack

Ja.. tror faktiskt inte ens att jag fixar halvtid februari ut.. är ju skitjobbigt att vara gravid
  • Topcom
    Nonym skrev 2016-02-01 15:28:57 följande:
    Vad skönt, grattis!

Du kan ju alltid ta ut föräldradagar upp till 60 dagar innan du är beräknad, om du inte skulle bli beviljad dvs.
  • Milleman
    Topcom skrev 2016-02-02 07:45:32 följande:
    Du kan ju alltid ta ut föräldradagar upp till 60 dagar innan du är beräknad, om du inte skulle bli beviljad dvs.
    Kruxet är att f-dagar måste man ansöka om minst två månader innan för att arbetsgivaren inte skall kunna neka dig. Så har man en mindre trevlig chef är det ingen garanti att få ta ut f-dagar.
  • Milleman

Min bebis har lagt sig så långt ner att det känns som en hand eller fot ska ploppa ut haha :P känns helt sjukt.

• Topcom
    Milleman skrev 2016-02-02 09:16:31 följande:
    Kruxet är att f-dagar måste man ansöka om minst två månader innan för att arbetsgivaren inte skall kunna neka dig. Så har man en mindre trevlig chef är det ingen garanti att få ta ut f-dagar.
    Oj jösses, nu blev jag orolig. Har ansökt om att ta ut fp den 14 mars och framåt men inte hunnit prata med arbetsgivaren än då jag vabbar just nu. Visste inte om att jag skulle ha sagt till i mitten på januari :/ tror de räknar med att jag kommer gå runt mitten på mars.. Hoppas jag..Attans
  • Emmmmm

Gått ner ytterligare 2,5 kg, känns inte klokt. Inte gjort något speciellt och äter som vanligt. Har vid invägningen antingen vägt samma eller gått ner i vikt hela graviditeten. V 30 på torsdag..

• Milleman
    Emmmmm skrev 2016-02-02 11:20:32 följande:

Gått ner ytterligare 2,5 kg, känns inte klokt. Inte gjort något speciellt och äter som vanligt. Har vid invägningen antingen vägt samma eller gått ner i vikt hela graviditeten. V 30 på torsdag..

Vad säger bm om det?
  • Emmmmm

Hon undrar mest om jag äter så jag inte bantar och det gör jag ju inte. Får se SF mått på måndag, kanske bra att göra tillväxt UL

Svar på tråden BF april 2016