• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Lia_78

Ja det är normalt med mensvärk. Det har jag med till och från. Sover som en kratta och det börjar ta på mig nu. Fattar inte varför jag inte kan sova, går ej upp på toa på nätterna än.

• Symetrical
    Idilia skrev 2015-08-15 21:03:44 följande:
    Precis så! Och jag har en viljestark tvååring hemma. Så det blir nog långa veckor framöver. Får försöka hitta på så mycket roligt jag orkar för då bråkar vi mindre.

Hur gammal är din son?
    Har också en viljestark 2,5-åring henna, men precis som när jag väntade honom har humöret märkligt nog blivit mycket stabilare. Känner mig väldigt harmonisk och lugn. Faktiskt just avsaknaden av pms-symptom som fick mig att misstänka att det tagit sig den här gången.

Antar att jag får tacka och ta emot när det gäller det, för i övrigt har jag ganska rejält med symptom!
  • Idilia

[quote=75642218][quote-nick]lisafisa22 skrev 2015-08-15 22:19:31 följande:[/quote-nick]Jag plussade i onsdags och har BF den 18e april. Detta blir mitt första. Jag har haft ont i magen och läst att det är helt normalt men nu har jag också fått sjukt ont i svanken. Verket konstant och hugger till när jag gör vissa rörelser. Är detta med ont i ryggslutet normalt?

För det kan väll inte vara foglossning redan? Vore tacksam om någon hade koll på detta?

I övrigt är jag sjukt trött och kissar varannan timme men det är väll sånt man får räkna med ;)

Lycklig och hoppas på denna lilla krabat och hoppas allting går som det ska för er andra också så att vi alla får april barn ^^[/

Vi har samma bf! :)

Jag börjar faktiskt också misstänka foglossning trots att det är löjligt tidigt. På eftermiddagarna får jag väldigt ont i vänster ljumske. Funderar på om det kommer så tidigt för jag varit gravid tidigare. Hade jätteont i ryggen förra gången. Eller så är jag bara hypokondrisk, det händer ibland :)

• Cissi90

Åh mår SÅ konstigt idag. Uppsvullen och magen ser gigantisk ut, lite illamående trots mat och sjukt trött. Har dessutom fått en liten förkylning pga solsting.

Hade födelsedagsfirande här hemma igår, åt mjukost och vitt bröd.. Så nu går inte magen ner!! Kan jag ta Imogaze tror ni? Eller hur lugnar man ner magen? Är svårt när man är gravid också :/

• Minus75

Jag har nog också förkänningar av foglossning. Sist började det redan i vecka 14, så jag anar att det kommer ännu tidigare denna gång. Annars har jag oftast inga direkta symptom, annars än att jag är väldigt trött. Svårt dock att säga om det är pga graviditet eller pga annat omkring mig. Tex en vild 2-åring.

Är det fler än jag som får sjok av ångest när jag inser vad vi håller på med? Vår 2-åring är rätt trotsig. Hinner nåt av det gå över, tror ni? Eller reder man helt enkelt ut det ändå på något sätt? :)

• Issi

Hej alla!

Vad mycket ni har skrivit sedan jag var inne sist =) har varit på resande fot och inte haft så bra koll. Var på hälsosamtal i fredags hos barnmorskan, tyvärr kunde de inte göra något VUL för hon var inte utbildad i det (tydligen bara läkare som gör det?). Men jag fick inbokat ett UL i v 11. Tur att jag bokade in ett privat ul i v 9 också så att jag inte behöver vänta så länge med att se att det mår bra (eller inte).

Mår ganska dåligt nu på dagarna, inte så mycket på morgonen utan mer mitt på dagen. Kan nästan inte äta någonting.

Min dotter fyller 3 om ett par veckor och om jag ska vara ärlig så är jag (trots att vi eg planerade att få syskon när hon var 2,5) ganska glad över att det inte blev så för hon har verkligen haft en galen trotsperiod mellan just 2,5 och 3 som nu verkar ha lugnat ner sig. Hon har tex vägrat ta på sig några kläder så vi ahr fått tvinga på henne det 1 min innan vi ska till förskolan och sedan bara bära ut henne till bilen eftersom hon blivit som en planka av ilska. Hade varit jobbigt med en bebis i det läget också :S Men jag tror man löser de flesta situationer man hamnar i trots allt 0)

Någon som har varit på VUL ännu och fått se något??

• lisafisa22

Skönt att höra att vi inte är ensamma om dessa problem. Dock kan jag säga att jag inte fattade att det till viss del skulle göra ont att vara gravid INNAN magen syntes x)

Har dock mörkt att ryggen blir bättre om jag inte anstränger mig för mycket under en längre period eller bär mycket. (Vi är mitt uppe i en flytt)

Jag har dessutom haft några små blödningar. Jag vet att det inte behöver vara missfall på gång men jag blir orolig i alla fall? Någon mer som fått blödningar?

• Cissi90
    Idilia skrev 2015-08-17 06:14:15 följande:

Trevlig läsning nu på morgonen :)

Åh mysigt !!
  • Issi
    Idilia skrev 2015-08-17 06:14:15 följande:

Trevlig läsning nu på morgonen :)

Å, mysigt! Är det en app? Eller en hemsida?
Svar på tråden BF april 2016