• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Solstrålen1988

Detta med trotsiga barn känner jag igen. Har en 2,5 åring hemma. Allt skall göras tvärs om än vad man säger. Sen att hon är super mammig gör saken inte bättre. Mamma gör de, mamma gör de. Skall klättra på mig, hålla handen osv hela tiden.

• Romashka

Hej!

Är ganska nyplussad (fick positivt test den 15/8) och har preliminärt BF den 21/4. Har en son på 3,5 sen tidigare. ) Så jag vill gärna vara med i er grupp.

Tänkte höra med er andra vilka vitaminer/tillskott ni äter nu. Medan vi försökte bli gravida tog jag dagligen 1 tablett av "Mitt val kvinna" + 1 tablett "Tillskott Folsyra". Ringde till MVC idag och hörde med dem och de sa att det räcker enbart med "Tillskott Folsyra" nu.

Vad har ni andra för erfarenheter. Vet ni om man kan "överdosera" folsyra?

• Solstrålen1988
    Romashka skrev 2015-08-17 09:32:47 följande:

Hej!

Är ganska nyplussad (fick positivt test den 15/8) och har preliminärt BF den 21/4. Har en son på 3,5 sen tidigare. smile1.gif ) Så jag vill gärna vara med i er grupp.

Tänkte höra med er andra vilka vitaminer/tillskott ni äter nu. Medan vi försökte bli gravida tog jag dagligen 1 tablett av "Mitt val kvinna" + 1 tablett "Tillskott Folsyra". Ringde till MVC idag och hörde med dem och de sa att det räcker enbart med "Tillskott Folsyra" nu.

Vad har ni andra för erfarenheter. Vet ni om man kan "överdosera" folsyra?

Grattis. Jag vet inte vad de säger nu ang vitaminer. Men om jag inte minns fel från när jag väntade tösen skulle man väl ta folsyra fram till v12. Jag tog dem dock inte då jag tyckte att de var svåra att svälja.
  • mammatillEllie

Hej!!

Plussade igår och har bf 25:e april. Har en dotter på 3 år och hade ett MA i januari så nu hoppas jag att det går bättre denna gången

Ang folsyra så sa de på apoteket att man inte kan överdosera folsyra, det är vattenlösligt så man kissar ut det man inte behöver. Jag har folsyra på recept men tar ändå Mitt val Gravid.

• Idilia

Appen jag använder är ovia pregnancy (eller pregnant). Den är riktigt mysig faktiskt. Förra veckan beskrevs bebisens storlek med en bit sågspån :)

Jag fick veta från min bm förra graviditeten att man ska äta folsyra, minst till vecka 12. Det är då det är viktigast men det gör inget att fortsätta. Jag tar aco gravid, den innehåller folsyra. Sedan tar jag extra D-vitamin också. Det är nog inte nödvändigt egentligen. Försöker få in så mycket järn i kosten som möjligt så att jag kanske slipper de tabletterna senare för de var så stora och jobbiga att svälja.

• I am Annahoj

Jag plussade igåååårrrr!!!! Vill ju skrika ut det för hela världen och skicka nyhetsutskick, men det är ju kanske lite väl tidigt så jag tar och skriker ut det här för er istället! Hjärta
    Jag är 35, det gick på tredje försöket, trots att jag trodde vi hade missat ÄL med 3-4 dagar. Men jag hade tydligen helt fel då det igår på 4 dagar efter BIM fick ett "GRAVID 1-2"
    Jag hade inga som helt föraningar, trodde som sagt var att vi helt missat denna månad, blev mensen kom ju liksom bara aldrig. Jag är aldrig sen, kanske 1 dag för tidig varje månad, men nu kom det en liten konstig rosa flytning och jag började ana att det kanske var något som faktiskt skedde inuti ändå..
    Jag är i vecka 4+2 (vecka 5 ?) och har BF den 22 april.
    Ska till BVC om en månad. Är det någon som har varit på Mama Mia/ Karlavägen? Tips eller synpunkter?

• gabriellap

Vad roligt !! Grattis!!

Jag gick på mama mia Karlavägen när jag väntade dottern och jag var verkligen hur nöjd som helst , otroligt fina barnmorskor som alltid hjälper till om man tex är oroad över något med graviditet m.m. Om allt går som det ska fram tills jag är i vecka 10 ca så kommer jag gå dit även denna gång :)

I am Annahoj skrev 2015-08-17 15:28:24 följande:

Jag plussade igåååårrrr!!!! Vill ju skrika ut det för hela världen och skicka nyhetsutskick, men det är ju kanske lite väl tidigt så jag tar och skriker ut det här för er istället!

Jag är 35, det gick på tredje försöket, trots att jag trodde vi hade missat ÄL med 3-4 dagar. Men jag hade tydligen helt fel då det igår på 4 dagar efter BIM fick ett "GRAVID 1-2"

Jag hade inga som helt föraningar, trodde som sagt var att vi helt missat denna månad, blev mensen kom ju liksom bara aldrig. Jag är aldrig sen, kanske 1 dag för tidig varje månad, men nu kom det en liten konstig rosa flytning och jag började ana att det kanske var något som faktiskt skedde inuti ändå..

Jag är i vecka 4+2 (vecka 5 ?) och har BF den 22 april.

Ska till BVC om en månad. Är det någon som har varit på Mama Mia/ Karlavägen? Tips eller synpunkter?

• Idilia
    Hoppas 2012 skrev 2015-08-17 17:09:11 följande:

Hej får man hänga på här?

Plussade idag efter att haft sex en gång innan ÄL. Hade svårt att bli gravid med dottern så vi är i total chock och panik.

Vad roligt för er! Kul när det går åt det hållet :)
  • hondendärtjejen
    Hoppas 2012 skrev 2015-08-17 17:09:11 följande:

Hej får man hänga på här?

Plussade idag efter att haft sex en gång innan ÄL. Hade svårt att bli gravid med dottern så vi är i total chock och panik.

Klart du får vara med Vilken överraskning!

Jag har fått ont i korsryggen...! Det ilar och drar. Är rädd att det kan vars foglossning, redan i v 6...

Får ringa mvc nån dag med och få en inskrivningstid Kändes inte lika bråttom denna graviditeten. Tror inte jag egentligen insett att jag är gravid än..!
Svar på tråden BF april 2016