BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Jag är i vecka sex. Har några trivselkilo redan så jag hade ju hoppats att de skulle dölja gravidmagen i början. Men jag svulnade upp ändå. Har fått kommentarer från jobbet att det kanske är dags snart så jag är lite självmedveten. Just nu går jag mest i klänningar så länge det är varmt. Sen blir det svårare.
Linuslotta: får ni bara ett ultraljud? Förra graviditeten fick vi ett i vecka 14 som egentligen skulle legat någon vecka tidigare men det var jul. Sen hade vi ett i vecka 21 tror jag.
Jobbigt med foglossning, jag hoppas att det går bra!
Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 5, väldigt smal av naturen och alla mina byxor och kjolar är nu obekväma och jag flyttar liksom linningen mellan ovan och under min mer svullna mage. Fast jag är fortfarande bara i glädgerusstadiet, så jag tycker det är lite mysigt
Det vet jag faktiskt inte. Det frågade jag inte om.
Köpte prostafen idag. Hjälper lite mot "illamående-suget" i magen. Men mår liksom bakfull, fy. Nu rensar jag tankarna och bakar semlor :P
Här får vi bara ett ul. I v.18. Varför skiljer det sig? Varför gör de ul tidigare på vissa platser i landet? Trodde att alla bara gjorde ul i vecka 18, ifall det inte var något speciellt...
Här får vi bara ett ul. I v.18. Varför skiljer det sig? Varför gör de ul tidigare på vissa platser i landet? Trodde att alla bara gjorde ul i vecka 18, ifall det inte var något speciellt...
Jag tror faktiskt att ni pratar om olika ultraljud och att det är därför veckorna skiljer sig :P :)
RUL (alltså rutinultraljudet) görs oftast mellan V.16-20 i hela landet, för att det efter V.20 inte går att fastslå ett BF-datum med hjälp utav att beräkna barnets längd. För efter den veckan så växer alla barn olika.
I många län får man även göra ett tidigt ultraljud, som kan göras mellan V.6-15. Detta får man ofta en förfrågan om att göra om man haft några MF eller MA innan. I många län så kan man även få göra ett tidigt ultraljud om man känner sig orolig.
Sen finns ju VUL, KUB och säkert något till som man kan göra.
Det beror ju också så klart på i vilken vecka man är i när man ringer sin BM och bokar inskrivningen :)
Jag tror faktiskt att ni pratar om olika ultraljud och att det är därför veckorna skiljer sig :P :)
RUL (alltså rutinultraljudet) görs oftast mellan V.16-20 i hela landet, för att det efter V.20 inte går att fastslå ett BF-datum med hjälp utav att beräkna barnets längd. För efter den veckan så växer alla barn olika.
I många län får man även göra ett tidigt ultraljud, som kan göras mellan V.6-15. Detta får man ofta en förfrågan om att göra om man haft några MF eller MA innan. I många län så kan man även få göra ett tidigt ultraljud om man känner sig orolig.
Det beror ju också så klart på i vilken vecka man är i när man ringer sin BM och bokar inskrivningen :)
Helsingborg erbjuder bara ul.
Tul är bara om det är något speciellt.