• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • hondendärtjejen
    Idilia skrev 2015-08-15 18:31:16 följande:

Fotsvetten vet jag inget om :) men tröttheten! Den håller ju förhoppningsvis bara i sig de tre första månaderna iaf

Bara 6 trötta veckor kvar då... Yeay!
  • Idilia
    hondendärtjejen skrev 2015-08-15 18:41:14 följande:

Bara 6 trötta veckor kvar då... Yeay!

Sju kvar här :) mer orolig för humöret. Jag är väldigt tvär. Hoppas inte det håller i sig hela graviditeten ;)
  • hondendärtjejen
    Idilia skrev 2015-08-15 19:38:49 följande:

Sju kvar här :) mer orolig för humöret. Jag är väldigt tvär. Hoppas inte det håller i sig hela graviditeten ;)

Ja usch... Jag är riktigt hemsk... Iallafall hemma mot sonen och sambon, har så dåligt samvete men det bara bubblar upp och jag kan inte stoppa mig. Hinner inte bita mig i tungan liksom
  • Idilia
    hondendärtjejen skrev 2015-08-15 20:21:04 följande:

Ja usch... Jag är riktigt hemsk... Iallafall hemma mot sonen och sambon, har så dåligt samvete men det bara bubblar upp och jag kan inte stoppa mig. Hinner inte bita mig i tungan liksom

Precis så! Och jag har en viljestark tvååring hemma. Så det blir nog långa veckor framöver. Får försöka hitta på så mycket roligt jag orkar för då bråkar vi mindre.

Hur gammal är din son?
  • hondendärtjejen
    Idilia skrev 2015-08-15 21:03:44 följande:

Precis så! Och jag har en viljestark tvååring hemma. Så det blir nog långa veckor framöver. Får försöka hitta på så mycket roligt jag orkar för då bråkar vi mindre.

Hur gammal är din son?

Han fyller 6 den 25...! Lilla tonåren kallar dom de nut, och jag förstår varför! Käftar emot och lyssnar inte för fem öre. Puh! Och det värsta är att han härmas när man säger till honom! -Gå in och städa ditt rum nu! -"Gå in och städa ditt rum nu" med typ bebisröst. Haha men samtidigt är han ju världens goaste!
  • Idilia
    hondendärtjejen skrev 2015-08-15 21:14:36 följande:

Han fyller 6 den 25...! Lilla tonåren kallar dom de nut, och jag förstår varför! Käftar emot och lyssnar inte för fem öre. Puh! Och det värsta är att han härmas när man säger till honom! -Gå in och städa ditt rum nu! -"Gå in och städa ditt rum nu" med typ bebisröst. Haha men samtidigt är han ju världens goaste!

Åh, det skulle driva mig till vansinne! Fast ibland känns det som vi har en tonåring också. Hon kan släppa saker lite varstans och när jag säger åt henne att plocka undan slänger hon sig teatraliskt i soffan och ser så trött ut och säger att mamma ska plocka... *suck*
  • lisafisa22

Jag plussade i onsdags och har BF den 18e april. Detta blir mitt första. Jag har haft ont i magen och läst att det är helt normalt men nu har jag också fått sjukt ont i svanken. Verket konstant och hugger till när jag gör vissa rörelser. Är detta med ont i ryggslutet normalt?

För det kan väll inte vara foglossning redan? Vore tacksam om någon hade koll på detta?

I övrigt är jag sjukt trött och kissar varannan timme men det är väll sånt man får räkna med ;)

Lycklig och hoppas på denna lilla krabat och hoppas allting går som det ska för er andra också så att vi alla får april barn ^^

• linuslotta
    lisafisa22 skrev 2015-08-15 22:19:31 följande:

Jag plussade i onsdags och har BF den 18e april. Detta blir mitt första. Jag har haft ont i magen och läst att det är helt normalt men nu har jag också fått sjukt ont i svanken. Verket konstant och hugger till när jag gör vissa rörelser. Är detta med ont i ryggslutet normalt?

För det kan väll inte vara foglossning redan? Vore tacksam om någon hade koll på detta?

I övrigt är jag sjukt trött och kissar varannan timme men det är väll sånt man får räkna med ;)

Lycklig och hoppas på denna lilla krabat och hoppas allting går som det ska för er andra också så att vi alla får april barn ^^

Har oxå haft väldigt ont i svanken men det har tack o lov nästan gått över nu. Men fy fanken för illamåendet, går och är spy färdig hela dagarna o trött till tusen men hoppas det oxå går över snart. Minns inget av de här symtomen från de andra barnen. Men man kanske förtränger det ??
  • Lia_78

Oj vad ni har skrivit mycket under det dygnet jag inte har varit här inne.

Har min jobb helg nu och mina ben är så svullna. Tur att jag hittade mina stödstrumpor [tantvarning på mig] ;)

Tycket att jag mår lite illa på kvällarna och dej gjorde jag med dottern med. Ömmande bröstet sedan ÄL och nu börjar du kännas lite tunga.

Jag brukar nästan alltid sova middag men nu kan jag inte längre. Får ingen ro i kroppen och tycket att den jobbar på högvarv hela tiden.

Nä nu ska jag försöka sova lite är trött efter att ha stått på konsert ikväll.

• Cissi90

Förstår verkligen era symptom! Får panik av illamåendet (leder inte till att spy) det jag äter gör så magen svullnar direkt så ser ut som i 6e månaden istället för 5e veckan haha. Konstant trött men sover dåligt för kissandet varannan timma haha.. Hade ingen aning om att symptomen kunde komma såhär tidigt?

Fick en typ mensvärkskänsla idag också, i ryggen och magen. Normalt?

Svar på tråden BF april 2016