• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Idilia
    Saltvatten skrev 2015-08-15 06:14:26 följande:

Känner precis likadant. Har ett missfall i ryggen och går runt och oroar mig över att jag inte känner tillräckligt mycket symptom. Hade dessutom ett MA, hade inte ingen aning om att graviditeten avstannat den gången, fick ju ingen blödning eller smärta utan detta upptäcktes lite av en slump när jag var inne på akuten för en annan sak och de ändå ville ta ett VUL. Och det jag märkte den gången var att helt plötsligt avstannade illamåendet (vilket jag tyckte var skönt just då men sen förstod jag ju varför). Känner inte alls mkt illamående, inga tunga bröst o s v.

Förra gången var jag illamående från v 7 minns jag iaf men generellt hade jag inga större besvär med detta överhuvudtaget då, spydde inte en enda gång under hela graviditeten och inte ens under förlossningen.

Så jag är just nu orolig. Ska ringa min gynmottagning på måndag och be om ett tidigt VUL, det gjorde jag sist och det var toppen.

Det där med MA verkar ju ännu värre. Jag lugnar mig ändå med att det inte kommit något blod. Sen har jag några symtom, svaga men ändå där. Tror mitt problem lite är att jag jämför den här graviditeten med hur förra var i vecka 9-12. Klart symtomen är mindre, är ju bara i vecka 5.
  • Idilia

Ni som har fått tidiga vul, har det varit lätt? Vet inte om de skulle avfärda mig som nojjig ifall jag frågade.

• Regnbågsfärg

Hej! Ansluter mig här!
    Är i v 4 (3+4), alltså helt nyplussad.
    Har en dotter på 1 född juli ifjor och bf blir slutet av april :)

• hondendärtjejen
    Idilia skrev 2015-08-15 08:05:44 följande:

Ni som har fått tidiga vul, har det varit lätt? Vet inte om de skulle avfärda mig som nojjig ifall jag frågade.

Du kan boka ett privatultraljud!
  • skrutt0713

Vi ska på ett tidigt vul på gynmottagningen nästa fredag. Det var inga problem alls, vi behövde inte tjata till oss det. Men då har vi i och för sig gjort IVF och det här var vårt femte försök, plus att jag haft lite blödningar så de förstod vår oro.

Den ska vi på ett vul till i 7+5 men det är för att man alltid går på tidigt vul efter IVF. Men det kommer vi att göra hos vår IVF läkare.

• Maalon
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-15 08:13:14 följande:

Hej! Ansluter mig här!

Grattis :) 
  • Cissi90

Ansluter mig också :) plussat precis, BF slutet av april.

Har känslighet för lukt, stenhårda bröst som gör ont, trötthet och smått illamående. Blev gravid genom att använda Pergotime så tror min känslighet är lite större och får symptomen så tidigt.. Men är otroligt lycklig över vår lilla ärta som växer i magen :)

• ellami

Jag är också jätteorolig för MA igen :( har dessutom molvärk som sitter i ryggen ibland och då är jag hundra på att jag kommer blöda närsomhelst... Sen tänker jag att jag började ju inte blöda sist heller, min kropp fattar inte sådant, beskedet får jag på nästa ultraljud. Hur ska man någonsin slappna av? Det enda jag kan tänka på är ultraljudet. Jag vet inte vad jag tar mig till om allt inte är som det ska.

Ang tidigt vul: jag bokade utan problem hos gyn. Sa bara att jag vill boka ultraljud och hon frågade om jag var gravid och föreslog sen ett datum. Trodde inte heller det skulle gå så lätt. Patientavgift och frikort gäller.

• ellami
    squib skrev 2015-08-14 21:35:07 följande:

Hej allihopa,

jag har lusläst denna tråd flera gånger men nu kände jag att det var dags att hoppa in själv.

BF 5/4, andra barnet. Vår dotter är nyss fyllda tre så hon kommer vara 3,5 när bulan kommer.

För övrigt mår jag bra, glömmer nästan bort att jag är gravid från och till.

Jag är 28 år och studerar till sjuksköterska. Någon annan som studerar? Jag undrar hur man ska bära sig åt när man har bf mitt i en termin.

Jag har en vän som fick barn vid ungefär samma tidpunkt och studerade. Hon gick klart den terminen, hade typ nån tenta kvar så den gjorde hon medan pappan var med barnet utanför, hon fick gå ut för att amma. Sen tog hon inget mer uppehåll, hon fortsatte studierna med bebisen till hösten. gick på det obligatoriska, pluggade när han sov eller någon tog hand om honom, tentade som vanligt osv. Men oavsett om du tar uppehåll i ett år är det inte hela världen, allt löser sig :) beror ju på vad man får för bebis också.
  • MissSE
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-15 08:13:14 följande:

Hej! Ansluter mig här!

Jag har en son född 6e juli i fjol och min bf är 3 april, kul med fler dom får tätt mellan barnen :)
Svar på tråden BF april 2016