• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Jay84

Den här tråden har jag helt missat! Plussade för en vecka sedan, tog även ett nytt test idag som visade "Gravid 3+" :) Fick missfall i mitten av juli i v 6-7 men om allt går väl blir detta andra barnet men BF i april.Har sedan tidigare en tjej som precis fyllt 3 år.

• fastfrusen

Jag hoppar in här också om jag får! Är i vecka 7, 6+7 med bf 9 april. Plussade förra veckan med första barnet då jag kände mig konstig i magen och hade en brun flytning och trodde att jag hade äl, men tog gravtest för äl-sticka blev väldigt starkt pos och digitala visade gravid 3+.

Hade "mens" för 3 veckor sedan nu så vart väldigt chockad, och sedan jag plussade har jag haft bruna flytningar varje dag och lite blod på pappret i torsdags och fredags så är inte övertygad om att det kommer gå vägen.. Har molvärk/dragningar lågt nere i magen, illamående, kissar konstant och är supertrött. Ska till barnmorska på tisdag för lite samtal och ev boka in ett tidigt ul pga blödningarna. 

Jag är orolig för att det är ett missfall, men inte så mycket jag kan göra åt just nu och jag hoppas såklart att det går vägen ändå! Man läser ju om folk som har genombrottsblödningar, blödningar tidigt och bruna flytningar som ändå har friska barn. Oavsett är det ju himla häftigt att man ändå kan bli gravid!

• squib

Hjärtligt välkomna alla nya plussare! Så

många aprilbebisar. :)

Min svullna mage har börjat gå tillbaka lite. Jag vägde mig och hade bara gått upp 6 hekto. Så gaserna är verkligen bara luft. Haha!

• Minus75

Många nya i tråden! Grattis och välkomna hit! :)

Jag är nervös, idag är sista dagen på semestern och imorgon börjar jobbet och vardagen hemma. Jag har dessutom fått en ny tjänst på jobbet och funderar på när jag ska berätta för chefen att jag är gravid...

Imorgon är det även dags för VUL. Är så himla nervös för att det inte ska finnas någon därinne! Usch.

Var det någon som hade gjort VUL ännu? Jag är idag i v 6+4

• lillagullan

Hej!
    Jag hoppar gärna in här också :) plussade förra helgen och är nu i vecka 5+3.
    Första barnet och vi har försökt i snart två år och hade precis sökt hjälp innan detta, så det blev en väldigt positiv överraskning förra helgen!

Har precis som Minus75 precis börjat på nytt jobb och funderar lite på hur/när man ska våga berätta.. Men det löser sig säkert :)

• Idilia

Jag känner att jag klagar mycket. Känner mig trött, illamående och uppblåst. Men samtidigt är jag så lycklig. Jag tittar på min tvååring och tänker att hon är ju världens bästa unge, och så kommer vi få en lika perfekt unge till. Vi kommer få uppleva allting en gång till. Det är inte sista tvååringsperioden vi går igenom. Vi kommer få se en till unge lära sig alla de där häftiga sakerna barn lär sig första åren. Jag kommer få uppleva en till graviditet, som om två månader kommer bli riktigt rolig. Tänk vilket under ändå <3

• squib
    Idilia skrev 2015-08-23 17:13:37 följande:

Jag känner att jag klagar mycket. Känner mig trött, illamående och uppblåst. Men samtidigt är jag så lycklig. Jag tittar på min tvååring och tänker att hon är ju världens bästa unge, och så kommer vi få en lika perfekt unge till. Vi kommer få uppleva allting en gång till. Det är inte sista tvååringsperioden vi går igenom. Vi kommer få se en till unge lära sig alla de där häftiga sakerna barn lär sig första åren. Jag kommer få uppleva en till graviditet, som om två månader kommer bli riktigt rolig. Tänk vilket under ändå <3

Det är skönt att klaga lite ibland. Jag är så vansinnigt trött och känner mig lite ledsen. Oro för att saker och ting kan gå fel m.m.
  • Cissi90

Åh hörni! Var med om en jätte jobbig grej nyss :/ är hemma hos mina släktingar som inte vet att jag är gravid. Vi har grillat nu och jag har ätit och mådde as bra sen helt plötsligt så kom illamåendet :( maten sitter i halsen och jag kan inte säga något pga att ingen vet än.

Blä! Hur stoppar man illamåendet ?

• Idilia

Ingefära och pepparmint har jag fått tips om. Någon som har tuggummi kanske?

Cissi90 skrev 2015-08-23 18:30:21 följande:

Åh hörni! Var med om en jätte jobbig grej nyss :/ är hemma hos mina släktingar som inte vet att jag är gravid. Vi har grillat nu och jag har ätit och mådde as bra sen helt plötsligt så kom illamåendet :( maten sitter i halsen och jag kan inte säga något pga att ingen vet än.

Blä! Hur stoppar man illamåendet ?

• hondendärtjejen

Ett inlägg i panik...!

Enligt sista mens ska jag vara/varit i v 6+1 idag.

Jag skrev ett inlägg i onsdags om att jag hade fått bruna flytningar, har fått brunfärg på toapappret nån gång om dagen sen dess. Inte mycket och inte hela tiden ibland syns det inte ens.

Jag mår illa, har ömma och knöliga bröst, humörsvängningar och vad jag mest kan säga är växtvärk, det molar lite och men gör inte ont. Varför försvinner inte symtomen?

Tog ett graviditetstest för en timme sen och det har blivit svagare än häromdagen...

Varför??!! Åh jag orkar inte

Jag vet att vårat mvc bara har läkartider på onsdagar så att få ett ultraljud därifrån är nog redan kört.

Ska jag behöva åka till gynakuten igen där man bara blir fnyst åt för man är orolig även om man inte blöder!

Svar på tråden BF april 2016