• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • lillagreizn
    Minus75 skrev 2015-08-21 23:46:00 följande:
    Grattis och välkommen! ????
    Tack :) Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till allt ännu, jag har velat ha ett tredje barn, men lärt mig att leva med tanken och sålt bort alla bebis grejer för att min sambo endast vill ha två barn. Jag har lagt beslutet i hans händer då jag inte kan ta ett sådant beslut då jag redan vet vad jag vill. Så vet inte riktigt hur det här slutar, känner bara att jag måste ringa till gyn och försöka få nån ordning på hur långt gången jag är. Men jag vill ha detta barn även om det inte var planerat. 
  • lillagreizn
    Mamma05081214 skrev 2015-08-22 07:57:51 följande:

Hoppar gärna in härSkrattande Plussade igår och detta blir vårat femte barn som enligt uträkning ska komma 29 April. En planerad och efterlängtad graviditet som blir vår sista. Vår minsta har nyligen fyllt 1 år så det blir nog full håll igång sen när bebisen kommerTungan ute

Grattis :) Alltid lika imponerad av folk som vill ha stora familjer, hur kärleken aldrig ta slut och hur man orkar och styra en sån stor familj :)
  • Curlyy

Hej,

Får jag vara med här? :)

Jag plussade igår. Oplanerat. Vi var/är i chock. Har en dotter på 1 år och 4 mån (snart) så hon skulle va nästan 2 år när bebis kommer. Känns läskigt!? Jag är lite rädd att jag inte ska mäkta med. Någon som känner igen sig? :p

• Regnbågsfärg
    Curlyy skrev 2015-08-22 18:47:16 följande:

Hej,

Jag plussade igår. Oplanerat. Vi var/är i chock. Har en dotter på 1 år och 4 mån (snart) så hon skulle va nästan 2 år när bebis kommer. Känns läskigt!? Jag är lite rädd att jag inte ska mäkta med. Någon som känner igen sig? :p

Välkommen ! Vi har en snart 13 månaders och nu är jag gravid men väldigt planerat. Men just nu är jag väldigt trött och funderar som du hur en ska mäkta me ..
  • lillagreizn
    Curlyy skrev 2015-08-22 18:47:16 följande:

Hej,

Jag har en dotter på 14 månader och visst går tankarna, har även en son på fyra år.
  • Curlyy

Jag känner mig så överrumplad :p eftersom de inte va planerat men uppenbarligen så kunde vi ju inge skydda oss heller så det känns ändå som någon mening med det. Två barn vill ju ha så det är bara att tuta & köra även om alla planer vi hade skjuts upp med 1 år till. Jag studerar min andra termin av 3 så får försöka hinna med så mkt jag kan innan bebis kommer :)

Det roliga är att jag varit gravid 3 ggr (en sluta i MA, de va innan min dotter) och alla graviditeter blev till i juli/augusti. Jag kanske är mest fertil då ;)

Har ni några tankar kring hur man gör sedan med två barn? Smarta lösningar?

• Mamma05081214
    lillagreizn skrev 2015-08-22 09:56:56 följande:
    Grattis :) Alltid lika imponerad av folk som vill ha stora familjer, hur kärleken aldrig ta slut och hur man orkar och styra en sån stor familj :)
    Tack:) 
    Ja,ork och kärlek finns det massor här  :) Fast just nu funderar jag väldigt mycket kring hur man ska lösa allt med vår minsta när bebis kommer, mellan trean och fyran blev det 2 år och det var ganska kämpigt den första tiden eftersom dottern var väldigt mammig. Nu kommer minstingen vara drygt 1 år och 8 mån när det är dags igen och han är också extremt mammig, så ja det blir spännande och se hur det går:) 
  • H1ssa

Fick missfall i juli dag 5+3. Ett par dagar innan missfallet startade försvann ömheten i brösten och jag fick istället ont i ländryggen och värmevallningar. Idag är jag på dag 4+5 men sedan igår har ryggvärken tilltagit och brösten mindre ömma. Så otroligt rädd att det är missfall på g..

• Elyssa81
    H1ssa skrev 2015-08-23 08:13:32 följande:

Fick missfall i juli dag 5+3. Ett par dagar innan missfallet startade försvann ömheten i brösten och jag fick istället ont i ländryggen och värmevallningar. Idag är jag på dag 4+5 men sedan igår har ryggvärken tilltagit och brösten mindre ömma. Så otroligt rädd att det är missfall på g..

Håller tummarna för att allt är som det ska. Kram!
  • Frallan

Här vill jag gärna också vara med!

Väntar vårt första barn med bf 7 april 2016. Är i vecka 7+2. Väntar på inskrivning om två veckor. Svårt att våga vara riktigt glad och faktisk njuta, då det är så mycket som kan gå fel och kan hända än så länge. Är 33 år och har fått kämpa en del för den här graviditeten!

Svar på tråden BF april 2016