• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Cissi90
    Pauliina skrev 2015-08-20 16:43:26 följande:

Inte för att vara den som är den, men hur kul är de med en kula lik en i vecka 30 när man bara snart är i v 8?? Illamåendet ska vi inte prata om ..

Jag förstår dig!! Är exakt likadan och är snart i v 6. Tydligen gaser som skapat det när jag läser runt. Vågar inte gå i linne eller tajt t-shirt pga svullna magen som bara är "tjock" eftersom vi inte gått ut med något än
  • ellami
    Idilia skrev 2015-08-20 17:42:43 följande:

Ja, min lilla går på förskola. Så jag vet ju att hon får vara ute och leka där. Och hon är hemma en dag i veckan med sin pappa som är jättebra på att vara ute och leka. Men många dagar hämtar jag henne tidigt på eftermiddagen och så blir det inte mycket gjort.

Pauliina: jag som tyckte min mage var stor, det måste vara svårt att dölja. Har inga tips tyvärr.
    Äsch men då ska du inte ha dåligt samvete över den tid ni myser i soffan ;) min lilla är jag hemma med på heltid än så länge så det är lite svårare.. Jag måste stå för all aktivitet förutom kvällar och helger då pappa kan ta över.
  • Pauliina
    squib skrev 2015-08-20 17:24:57 följande:
    Jaaaaa! :( Hur ska man lyckas dölja det fram till man tycker det är ok att berätta. Känns löjligt att gå och se tokgravid ut och påstå att man inte alls är det, Vad har du för bf, Pauliina? Första barnet?
    11/4, tredje barnet, men endå.. Går runt med pösiga kläder, mitt i sensommar värmen.. Puh :(
  • Pauliina
    Idilia skrev 2015-08-20 17:42:43 följande:

Ja, min lilla går på förskola. Så jag vet ju att hon får vara ute och leka där. Och hon är hemma en dag i veckan med sin pappa som är jättebra på att vara ute och leka. Men många dagar hämtar jag henne tidigt på eftermiddagen och så blir det inte mycket gjort.

Pauliina: jag som tyckte min mage var stor, det måste vara svårt att dölja. Har inga tips tyvärr.
    Jag är inte smal om man säger så men en utåt stående mage har jag faktiskt inte haft (förutom med de andra barnen) så denna gång får vi se hur länge den går att dölja.. Hello spanx
  • Idilia

Jag ska nog leta reda på gravidtights snart. Går enbart klädd i kjol och klänning så det blir mitt första stef. Har sytt två kjolar med mudd i midjan också. Just nu viker jag ner mudden och sätter kjolen på magen så ser den inte så mamma-aktig ut. Hoppas att jag kan använda den hela graviditeten.

Pauliina skrev 2015-08-20 20:00:41 följande:

Jag är inte smal om man säger så men en utåt stående mage har jag faktiskt inte haft (förutom med de andra barnen) så denna gång får vi se hur länge den går att dölja.. Hello spanx

• mammatillEllie
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-20 10:00:38 följande:

Jag bori Eslöv kommun. Låter konstigt att vissa endast från tul. Har en nära vän i Kristianstad kommun som fick tul utan speciella anledning

Mycket märkligt att det kan skilja så, skulle också vilja ha det ju
  • squib
    Pauliina skrev 2015-08-20 19:59:31 följande:

11/4, tredje barnet, men endå.. Går runt med pösiga kläder, mitt i sensommar värmen.. Puh :(

Snart är det höst på riktigt och är det snart höst så får vi snart berätta. Jag hoppas verkligen att det bara är gaser, för "bulan" är enligt min app bara stort som ett hallon.
  • Cissi90
    squib skrev 2015-08-20 21:01:06 följande:

Snart är det höst på riktigt och är det snart höst så får vi snart berätta. Jag hoppas verkligen att det bara är gaser, för "bulan" är enligt min app bara stort som ett hallon.

Förstår dig haha, min är bara som en kärna typ och är uppsvullen av gaser. Det är OK! Vi får gå i mjukisar ;D
  • hondendärtjejen

Igår fick jag en brun flytning mellan kl 15-16 och idag vid 20 tiden kom det lite färg på pappret.. Och kan inte sluta noja!

Men jag har bokat inskrivningstid! Dom hade bara dumma tider och inga ultraljudstider...! Fick ta kl 10 på fredag om två veckor. Vi är 2 st som jobbar ihop och jag måste komma på nåt att säga när jag ska iväg..! I våras var jag på "tandläkarbesök" "utvecklingssamtal"... Vad ska man skylla på, eller ska man vara ärlig och berätta? Kommer vara i v 7+5 då.

• squib
    Cissi90 skrev 2015-08-20 21:18:26 följande:

Förstår dig haha, min är bara som en kärna typ och är uppsvullen av gaser. Det är OK! Vi får gå i mjukisar ;D

Ja! Tights och Oversize tröjor. :D
Svar på tråden BF april 2016