BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Ja! Tights och Oversize tröjor. :D
Igår fick jag en brun flytning mellan kl 15-16 och idag vid 20 tiden kom det lite färg på pappret.. Och kan inte sluta noja!
Men jag har bokat inskrivningstid! Dom hade bara dumma tider och inga ultraljudstider...! Fick ta kl 10 på fredag om två veckor. Vi är 2 st som jobbar ihop och jag måste komma på nåt att säga när jag ska iväg..! I våras var jag på "tandläkarbesök" "utvecklingssamtal"... Vad ska man skylla på, eller ska man vara ärlig och berätta? Kommer vara i v 7+5 då.
Hej hej! Hoppar gärna in här :) Väntar mitt tredje barn med bf 3 april. Har skummat igenom tråden och såg att någon mer hade varit med i Lennart B:s studie? Före min senaste hade jag tre täta missfall. Jag gick aldrig längre än v 8 och där är jag nu så det känns bra faktiskt! Är väldigt illamående från och till så jag känner mig väldigt gravid ;)
Fanns det någon hemlig fb-grupp, och inte bara sluten? Vill inte att det kommer ut redan.
Äntligen helg. Har varit en tuff och stressig vecka. Önskar jag fick ligga på soffan i helgen, men nej. Körde ett mindre flyttlass nyss och imorgon är det dop och kräftskiva på agendan. Söndag är det dubbel kalas. Så min helg kommer försvinna ganska snabbt.
Så svullen om magen på kvällarna.
På Måndag ska jag till gyn läkaren på VC. Vi ska prata om tabletter om vilka jag kan ta och inte ta. Vågar inte äta mina värktabletter just nu och det får jag sota för lite nu. Och jag vet att de har en sådan där sak man kan se den lille i. Vem vet. Har jag tur så kanske man kan få göra det redan nu. :D
Det beror ju lite på hur nära ni är. Min närmsta arbetskamrat fick reda på mina graviditeter tidigt, just för att jag inte skulle behöva förklara vare sig bra eller dåliga saker framöver. Jag börjar jobba på måndag och kommer att berätta för henne igen. Dels för att det är kul att berätta, men även för att hon ska kunna hjälpa mig att täcka upp framöver. Och skulle det gå illa så vet hon ju redan om det och kommer att kunna vara ett stöd i den delen också.
När det gäller blod/färgad flytning så hade jag det i stort sett hela förra graviditeten. Efter sex MF/MA var jag livrädd för att gå på toa, särskilt nr två. Det blev alltid lite blod då (kan ha varit bebisens placering, fattade aldrig varför ), men jag fick världens finaste (såklart! ;) ) och friskaste bebis. Så försök att inte noja. Inte på egen hand iaf. Prata med din BM, oss eller en vän. Det hjälper om man bara får lite förståelse! <3
Hej, lite i chock här, plussade idag efter försenad mens, trodde egentligen jag skulle få ett minus å att mensen bara var oregelbunden, men icke. Skulle ha varit min tredje mens, efter att jag fick tillbaka den efter dottern, hon blir 14 månader snart och sen har jag en son på 4 år. Haft väldigt besvärliga graviditeter med blödningar, tillväxthämningar och förtidig födsel p.g.a. det så får se hur det går denna gång.
Hej, lite i chock här, plussade idag efter försenad mens, trodde egentligen jag skulle få ett minus å att mensen bara var oregelbunden, men icke. Skulle ha varit min tredje mens, efter att jag fick tillbaka den efter dottern, hon blir 14 månader snart och sen har jag en son på 4 år. Haft väldigt besvärliga graviditeter med blödningar, tillväxthämningar och förtidig födsel p.g.a. det så får se hur det går denna gång.
Hej hej! Hoppar gärna in här :) Väntar mitt tredje barn med bf 3 april. Har skummat igenom tråden och såg att någon mer hade varit med i Lennart B:s studie? Före min senaste hade jag tre täta missfall. Jag gick aldrig längre än v 8 och där är jag nu så det känns bra faktiskt! Är väldigt illamående från och till så jag känner mig väldigt gravid ;)
Fanns det någon hemlig fb-grupp, och inte bara sluten? Vill inte att det kommer ut redan.
Hoppar gärna in här
Plussade igår och detta blir vårat femte barn som enligt uträkning ska komma 29 April. En planerad och efterlängtad graviditet som blir vår sista. Vår minsta har nyligen fyllt 1 år så det blir nog full håll igång sen när bebisen kommer