Anonym (asta) skrev 2015-08-22 18:13:01 följande:
Jaha? Ja så skulle jag aldrig göra då jag alltid sett det viktigt att bibehålla en god relation med mina barns lärare och rektorer. Har inte haft en enda kontrovers med dem btw. Mina båda döttrar har klarat skolan galant och en vecka på playan skulle inte fått dem att komma efter MEN det skulle lärt dem att man kan strunta fullständigt i auktoriteter och göra vad f...n man vill OM skolan inte givit sitt tillstånd.........och det är inget framgångsrecept tänker jag. Mina flickor är idag högutbildade och har bra jobb. Det handlar ju om att vara social och smidig idag och man kan tycka vad man vill om det och välja att vara rebell. Funkar säkert också men på ett annat vis och man väljer själv.
ja du nu har vi alltid fått ok av skolan, så det har som sagt inte varit ett problem att få ledigt. Jag har också haft goda relationer med barnens lärare och rektorer under åren ( mina stora barn är vuxna)
Men om jag hamnade i TS situation där rektorn först sagt ok o jag bokat resa för att sen få ett nej...tja då är det ett brutet löfte från rektorns sida . Känns inte så rebelliskt att säga " du vi kommer faktiskt åka ändå eftersom du faktiskt sa ja och vi nu har bokat resan" .
Jag är oerhört social och smidig ( mina barn med) och jag ser inga problem med relationen även om jag skulle gå emot rektorn i detta fall.
Jag har flera gånger faktiskt tyckt olika i skolfrågor och lyckas behålla dessa goda relationer trots att vi inte tyckt lika. Så svårt är det ju liksom inte!