Mångkultur
Islam har naturligt en politisk del genom Muhammeds egna exempel som politiskt engagerad och att Islam är lika mycket kultur, filosofi och ideologi.
SD värderingar..
Den stora frågan är vad som egentligen pågår hos dig. Varför antyder du att jag skulle försvara terrorister och mördare, när det enda jag gör är att lyfta fram det uppenbara faktumet att grymheter har förekommit och fortfarande förekommer inom alla religioner?
Jag vet inte hur gammal du är, men vi som minns 70- och 80-talet vet att även dåtidens terrorism och politiska mord i flera fall hade kopplingar till kristendomen (till exempel konflikten på Nordirland). Under 90-talet bevittnade världen hur hundratusentals människor mördades, lemlästades och fördrevs i Rwanda ? ett folkmord där en stor del av förövarna var kristna. I närtid har vi kunnat läsa om hur pojkar våldtagit inom katolska kyrkan och om flickor, vissa så unga som tio år, som nekats abort efter att ha våldtagits. Tycker du inte att det är fruktansvärt att våldtagna småflickor förvägras abort med kristendomen som försvar?
Min poäng är varken att försvara eller att utmåla någon särskild religion som ond, utan att konstatera att våld, fanatism och övergrepp kan frodas inom alla religiösa traditioner.
Jag värnar om ett Sverige där grundläggande demokratiska principer försvaras. Det innebär religionsfrihet vare sig det handlar om kristendom, islam, judendom eller m.fl så länge detta sker inom ramen för lag och mänskliga rättigheter.
Anser du att alla religioner, till exempel islam, har rätt att existera och praktiseras i Sverige?
Varför fastnar du vid isolerade händelser som påskupploppen som inträffade för 3 år sedan? Majoriteten av muslimer fördömde våldet, och de högerextremister som under de senaste åren bränt koraner lindade i bacon för att försöka skapa nya kravaller har totalt misslyckats och det mesta har förlöpt lugnt.
Att du inte accepterar att alla religioner som respekterar svensk lag och mänskliga rättigheter (vilket de flesta muslimer gör) ska få verka fritt i Sverige innebär att du vänder dig emot grundläggande demokratiska fri- och rättigheter.
Att du drar in Fantomen i en diskussion om demokrati och religionsfrihet är mer barnsligt än konstruktivt..
Tror du verklingen att en ihopsnickrad enkät i en tråd på Familjeliv utgör ett statistiskt tillförlitligt underlag? Det är väl främst den här typen av lirare som svarar..
www.facebook.com/watch/
KillBill. Om du googlar "islamisering i Sverige" så kan du läsa hur detta uppfattas.
Tack för att du påpekade mitt stavfel! Jag har en släng av dyslexi, så stavningen är något jag kämpar med. Och nej, jag tog det inte alls som något känsligt. Jag är mest fascinerad över att det faktiskt finns människor som på allvar tror att en enkät i en tråd på Familjeliv kan ses som ett statistiskt tillförlitligt underlag. I omröstningstrådar om Sverigedemokraterna här på Familjeliv får det partiet till exempel extremt mycket mer stöd än i riktiga val och tillförlitligheten i de enkäter du hänvisar till är nog ungefär densamma .