• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Loviedovie
    Redoförnytt skrev 2015-10-02 15:48:57 följande:

Någon mer som har/har haft blödningar ?

Jag är i V8 och har haft lite småblödningar denna vecka. Enligt BM är det normalt, men jag är orolig. Kan man kräva tidigt UL/VUL?

Symtomen är kvar, men jag är såklart orolig.

Hur är det för er?

Ljusbruna flytningar sedan v 6 ungefär, då och då lite slem med mer brunt i (ursäkta de äckliga detaljerna..). Hade mf i våras och fick tid för vul på måndag. Detta pga oro och flytningarna. Är också jätteorolig.
  • MakeitHappen
    valkyrian skrev 2015-10-02 10:42:51 följande:
    Hur länge har du ätit levaxin? Jag äter sedan 2 år tillbaka och äter alltid fil till. Om jag slutade med det kanske jag fick sänka dosen men i och med att jag alltid gör på samma sätt är dosen ju inställd efter det.
    Jag har bara ätit det i ca 2 veckor. jag har lägsta dosen nu så vill ju inte äta något "fel" till som gör att jag inte får upp så mycket som möjligt av Levaxinet.
    Får la fråga BM nästa gång jag träffar henne :)
    Tack ändå för ditt svar
  • Cherryay
    Loviedovie skrev 2015-10-02 16:14:16 följande:

Ljusbruna flytningar sedan v 6 ungefär, då och då lite slem med mer brunt i (ursäkta de äckliga detaljerna..). Hade mf i våras och fick tid för vul på måndag. Detta pga oro och flytningarna. Är också jätteorolig.

Man brukar säga att så länge det inte är färskt blod (rött) så är det ingen fara :)
  • Ferrum
    Redoförnytt skrev 2015-10-02 15:48:57 följande:

Någon mer som har/har haft blödningar ?

Jag är i V8 och har haft lite småblödningar denna vecka. Enligt BM är det normalt, men jag är orolig. Kan man kräva tidigt UL/VUL?

Symtomen är kvar, men jag är såklart orolig.

Hur är det för er?

Jag hade det, åkte till gynakuten och fick göra vul. Det var en lättnad att få se lilla hjärtat. Gör det om du också känner att du måste veta. Det är en hemsk känsla att gå omkring och inte veta vad som hänt..
  • valkyrian
    MakeitHappen skrev 2015-10-02 16:56:23 följande:

Jag har bara ätit det i ca 2 veckor. jag har lägsta dosen nu så vill ju inte äta något "fel" till som gör att jag inte får upp så mycket som möjligt av Levaxinet.

Får la fråga BM nästa gång jag träffar henne :)

Tack ändå för ditt svar

Okej. Ja skippa mejeri när du tar pillret och ta ev vitaminer på kvällen. Jag äter ett vitaminpiller som är anpassat för gravida och tar det så långt från Levaxinet som möjligt. Jag är också jätteorolig angående Levaxinet då jag inte vet hur jag ligger nu och man brukar få ändra dosering under graviditeten. Jag producerar ju typ inget ämnesomsättningshormon själv. Men min BM sa att det ska vara lugnt fram till inskrivningen så får tro på henne.
  • MakeitHappen
    valkyrian skrev 2015-10-02 17:23:35 följande:
    Okej. Ja skippa mejeri när du tar pillret och ta ev vitaminer på kvällen. Jag äter ett vitaminpiller som är anpassat för gravida och tar det så långt från Levaxinet som möjligt. Jag är också jätteorolig angående Levaxinet då jag inte vet hur jag ligger nu och man brukar få ändra dosering under graviditeten. Jag producerar ju typ inget ämnesomsättningshormon själv. Men min BM sa att det ska vara lugnt fram till inskrivningen så får tro på henne.
    OKej på så vis..
    jag äter detta pga mina värden på sköldkörteln var för höga.... är det samma sak som ämnesomsättningen kanske ? vet inte själv..

Dock någon vecka kvar innan jag får träffa BM igen
  • valkyrian
    MakeitHappen skrev 2015-10-02 17:29:21 följande:

OKej på så vis..

jag äter detta pga mina värden på sköldkörteln var för höga.... är det samma sak som ämnesomsättningen kanske ? vet inte själv..

Dock någon vecka kvar innan jag får träffa BM igen

Äter du levaxin borde det vara för att du har underproduktion i sköldkörteln, och är förmodligen ths värdet som vae för högt då. Och ja precis sköldkörteln styr ämnesomsättningen som i sig är viktig för en hel del av kroppens funktioner. Man ökar ganska långsamt med levaxin,tar ett tag att ställa in en dos. Verkar vara standard nu att man testar gravida för sköldkörteln, låter bra.
  • Seemlan

Hej alla härliga! Åh, vad jag är glad över att ha hittat den här tråden! Väntar mitt första barn (som inte ens var planerat men kom alldeles i rätt tid ändå). Alla mina vänner är nyförlösta/gravida och det kommer bli så himla kul att få ge dem den här nyheten snart

Nu ska jag läsa igenom alla inlägg här och kommer försöka vara minst lika aktiv som många av er

Lycka till med allt

Kram Seemlan

• MakeitHappen
    valkyrian skrev 2015-10-02 17:43:02 följande:
    Äter du levaxin borde det vara för att du har underproduktion i sköldkörteln, och är förmodligen ths värdet som vae för högt då. Och ja precis sköldkörteln styr ämnesomsättningen som i sig är viktig för en hel del av kroppens funktioner. Man ökar ganska långsamt med levaxin,tar ett tag att ställa in en dos. Verkar vara standard nu att man testar gravida för sköldkörteln, låter bra.
    Ingen aning. hon bara sa det var för högt, jag har ingen koll alls på vad det innebär och så, bara det händer någonting! :)

Jo hon sa det till mig med att de kollar mer o mer med gravida! vilket jag med tycker är kanonbra!
  • emjh
    Brinkly skrev 2015-10-02 10:12:04 följande:

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!

Lycka till ni andra!

Ånej... beklagar verkligen. Gråter
Svar på tråden Majbebisar 2016