• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • LindaPernilla
    Redoförnytt skrev 2015-10-01 18:26:23 följande:

Jag känner mig mest lite småbakis hela tiden. Småtrött , lätt illamående och hungrig typ. Känner mig inte jättegravid direkt. Lite ont i brösten dock. Men även lite rosa flytningar vilket är skrämmande, även om det är normalt...

V8(7+0) idag.

Va har ni andra för symtom?

Jag mår illa till & från, mest när jag är hungrig (som fler av er). Inte så jag kräks, utan bara sådär akut illamående. Blöh!
    Brösten gör ont, mindre nu än tidigare men dom har växt! Var tvungen att köpa två nya, haha.
    Trött! Himla trött hela tiden. Hösten spelar nog också in då jag i vanliga fall blir väldigt trött när hösten kommer, så det känns ganska extremt nu. Däremot är det grymt härligt med promenaderna nu i småkylan, det piggar upp lite.
  • Brinkly

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!

Lycka till ni andra!

• valkyrian
    MakeitHappen skrev 2015-10-02 06:43:11 följande:

Hej!

Är det någon här som äter Levaxin?   Jag fick höra att man ska inte ta tabletten tillsammans med några kalciumprodukter.... så jag har avstått från filmjölk till frukost för det är då jag skulle ta tabletterna....

inte heller järntillskott ska man blanda tabletterna med... men är de nån fara att äta leverpastej macka då undrar jag? Någon som fått bekräftat från läkare??

Jag vill ju att så mycket som möjligt av tabletterna ska tas upp så därför är jag så nojjig just nu...

Hur länge har du ätit levaxin? Jag äter sedan 2 år tillbaka och äter alltid fil till. Om jag slutade med det kanske jag fick sänka dosen men i och med att jag alltid gör på samma sätt är dosen ju inställd efter det.
  • Phialia90

Har fått flera symtom nu, kan inte vistas på bensinmackar det får mig att vilja spy. Däckar tidigt på kvällen o sover max 4 tim sen är jag vaken till och från. Ont i bäckenet (har en skada sen en ridolycks) brukar inte ha ont där i vanliga fall nu för tiden men nu värker det mellan åt. Jag är törstig heeeela tiden, växtvärk som sjutton. Ja, mina 9 första veckor var en dröm allt fick jag nu i v 10.

• Sudden

Jag är TRÖTT. Det är väl egentligen enda symptomet förutom pos gravtest och ingen mens. Kanske lite extra hungrig också. Är i v 7 enligt uträkningar. Ska på UL om två veckor eftersom jag gjort ivf.

• LindaPernilla
    Brinkly skrev 2015-10-02 10:12:04 följande:

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!

Lycka till ni andra!

Åh, vad tråkigt! Fruktansvärt!!
  • lamiette

Lycka till ni andra!

Usch, vad hemskt!
  • fair

Lycka till ni andra!

Nej vad tragiskt!!! =(
  • Redoförnytt

Någon mer som har/har haft blödningar ?

Jag är i V8 och har haft lite småblödningar denna vecka. Enligt BM är det normalt, men jag är orolig. Kan man kräva tidigt UL/VUL?

Symtomen är kvar, men jag är såklart orolig.

Hur är det för er?

• valkyrian
    Redoförnytt skrev 2015-10-02 15:48:57 följande:

Någon mer som har/har haft blödningar ?

Jag är i V8 och har haft lite småblödningar denna vecka. Enligt BM är det normalt, men jag är orolig. Kan man kräva tidigt UL/VUL?

Symtomen är kvar, men jag är såklart orolig.

Hur är det för er?

Kräva vet jag inte om man kan men om man ringer och har blödningar/är orolig så brukar man ng få en tid. Jag fick det iaf.
Svar på tråden Majbebisar 2016