• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Jessica4

Nu har jag lite smått panik. Ska till svärmor över helgen och jag kan tänka mig att det som alltid kommer att bjudas på massor av mat. Hur ska jag göra? Mår illa bara jag tänker på mat och är endast sugen på yoghurt :) Vill inte berätta än men vill inte vara ohyffsad och inte äta hennes mat.

Vilket dilemma haha :D

• Liverbird91
    skepparbarn skrev 2015-09-29 19:09:43 följande:
    Ja oxh starkare hjärtslag. Pulsen stiger generellt till 85-95 under en graviditet. Vet dock inte vad de räknar som utgångsläge. :)
    Jaha! Men vad skönt att det är normalt :) tack!
  • Citrusfrukt

Hoppar också in här. Här bf runt 29 maj, så det är väldigt tidigt än.

Har sedan tidigare en 3åring.

Denna graviditet känns hittills ganska annorlunda från förra gången, vilket gör att jag oroar mig massor för att något är fel fast jag vet att det kan vara väldigt olika.

Vilken vecka har ni ringt och bokat tid för inskrivning?

• Loviedovie
    Citrusfrukt skrev 2015-09-30 15:11:34 följande:

Hoppar också in här. Här bf runt 29 maj, så det är väldigt tidigt än.

Har sedan tidigare en 3åring.

Denna graviditet känns hittills ganska annorlunda från förra gången, vilket gör att jag oroar mig massor för att något är fel fast jag vet att det kan vara väldigt olika.

Vilken vecka har ni ringt och bokat tid för inskrivning?

Grattis till plusset! Jag ringde mvc igår, men de hade inte tid förrän när jag är i vecka 13. Så det fick bli då. Men ska på vul, viabilitetsskanning och kub innan dess så det känns ok ändå. Har du ringt än?
  • Loviedovie
    Snelson skrev 2015-09-29 22:11:38 följande:

Alla mina symtom försvann under sex dagar. Från att ha varit mycket illamående och inte kunnat äta nånting, ömma spända bröst och extremt trött så försvann allting! Kände inte alls en dag att jag var gravid. Idag kom alla symtom tillbaka på en gång... hsr inte gjort någon undersökning men nu känner jag mig lugn igen.

Vad skönt att de kom tillbaka igen. Imorse var mina bröst inte ömma alls längre, fick panik och var övertygad om att det var kört nu. Men, nu ikväll känner av ömheten igen. Tack och lov. Tycker dagarna går så långsamt nu, vill bara att det ska bli måndag så jag får veta om det finns något levande där inne eller ej.
  • Citrusfrukt
    Loviedovie skrev 2015-09-30 19:45:46 följande:

Grattis till plusset! Jag ringde mvc igår, men de hade inte tid förrän när jag är i vecka 13. Så det fick bli då. Men ska på vul, viabilitetsskanning och kub innan dess så det känns ok ändå. Har du ringt än?

Har inte ringt än. Går och drar på det lite. Tänkte väl att jag skulle ringa i vecka 7-8 nånting.

Skulle dock också vilja ha ett vul för att bestämma graviditetslängd (har väldigt oregelbunden mens) och för att kolla att allt är bra där inne. Har du bokat privat eller via mvc? Vad är viabilitetsskanning? Tror aldrig jag hört talas om det förut. :)
  • Randig

Har vart på ett tidigt ultraljud idag:) Ville veta om den lille existerade och levde i magen, ha ha^^

Jo då, den lilla bönan levde såklart. Och dem räknade ut att jag var i vecka 9+4 så  enligt deras uträkning så blir bebisen isf 2 dagar tidigare än vad vi trodde och landar på 30 April istället för 2 Maj. Får se vad de säger på RUL sen:)

Kommer nog ändå få en Majbebis, för med första barnet gick jag över 9 dagar:)

• Loviedovie
    Citrusfrukt skrev 2015-09-30 20:49:17 följande:

Har inte ringt än. Går och drar på det lite. Tänkte väl att jag skulle ringa i vecka 7-8 nånting.

Skulle dock också vilja ha ett vul för att bestämma graviditetslängd (har väldigt oregelbunden mens) och för att kolla att allt är bra där inne. Har du bokat privat eller via mvc? Vad är viabilitetsskanning? Tror aldrig jag hört talas om det förut. :)

Vul har jag fått tid till för att jag haft ljusbruna flytningar från och till sedan flera veckor, plus att jag var väldigt orolig. Hade ett mf i maj. Så det får jag via gynakutens mottagning.

Viabilitetsskanningen har jag bokat privat, den är till för att kunna verifiera att hjärtat slår som det ska, se hur stort fostret är och beräkna graviditetslängden. Onödig kan man kanske tycka om man ändå ska på vul (för det blir ju lite samma sak, bortsett från att man får skriftligt utlåtande och bilder med sig hem) men pga min oro tror jag den kan vara bra för min del iaf. Den är dessutom flera veckor efter mitt vul.

Ja, om du inte bor i någon stor stad så är det nog ingen panik att ringa för boka inskrivningssamtalet. Det verkar som att det är lättare att få en snabbare tid då!
  • fair

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

• lamiette

Åh, idag var vi på ett tidigt ultraljud och vi fick se något som rörde sig (hjärtat tydligen, men jag såg inget). Jag berättade att jag är lite rädd pga min ålder (40år) men då förklarade hon att det svåraste på äldre kvinnor egentligen är att bli gravida. När det väl tagit sig är risken för missfall inte större. Det kändes skönt att höra även om jag har för mig att risken för kromosomavvikelser och missbildningar är större... Nåväl, det tar vi då! Illamåendet är bättre och med dagens ultraljudsbild i minnet känns det fantastiskt! 8+2 är jag.

Svar på tråden Majbebisar 2016