Citrusfrukt skrev 2015-09-30 20:49:17 följande:
Har inte ringt än. Går och drar på det lite. Tänkte väl att jag skulle ringa i vecka 7-8 nånting.
Skulle dock också vilja ha ett vul för att bestämma graviditetslängd (har väldigt oregelbunden mens) och för att kolla att allt är bra där inne. Har du bokat privat eller via mvc? Vad är viabilitetsskanning? Tror aldrig jag hört talas om det förut. :)
Vul har jag fått tid till för att jag haft ljusbruna flytningar från och till sedan flera veckor, plus att jag var väldigt orolig. Hade ett mf i maj. Så det får jag via gynakutens mottagning.
Viabilitetsskanningen har jag bokat privat, den är till för att kunna verifiera att hjärtat slår som det ska, se hur stort fostret är och beräkna graviditetslängden. Onödig kan man kanske tycka om man ändå ska på vul (för det blir ju lite samma sak, bortsett från att man får skriftligt utlåtande och bilder med sig hem) men pga min oro tror jag den kan vara bra för min del iaf. Den är dessutom flera veckor efter mitt vul.
Ja, om du inte bor i någon stor stad så är det nog ingen panik att ringa för boka inskrivningssamtalet. Det verkar som att det är lättare att få en snabbare tid då!