• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • 1112NL
    Ananass skrev 2015-09-28 19:14:46 följande:

Igår nådde vi gränsen då det var dags att berätta för min pappa (som även är min chef) och det var också enda anledningen att vi berättade för honom, sedan förra veckan har jag varit extremt illamående och kräkt regelbundet så det var helt enkelt för svårt aty dölja. Han blev glad iallafall vilket är väldigt skönt :) idag var vi även på hälsosamtal hos barnmorskan och bokade tid för inskrivning i november. Hon skrev även ut lite starkare medicin mot illamående så nu håller jag alla tummar att jag kan jobba imorgon :) en liten sådär halvt ointressant måndags uppdatering hehe :)

Stackare. Fick du Lergigan nu utskrivet?
  • 1112NL

Idag på förmiddagen lekte jag och barnen (4,5 och snart 3 år) doktor i dotterns rum och jag fick vara patient och jag somnade i hennes säng. När lilla tjejen skulle sova middag efter lunch somnade jag också och nu somnar jag snart i soffan... Denna trötthet alltså!!

• CarmenCarmen

Jag är gravid och ska föda början av maj (5 maj). Mår dock extremt dåligt nu och har gjort det i 4 veckor nu. Extrem illamående som aldrig tar slut och kräkningar. Längtar så tills jag mår bättre och jag kan tillåtas känna riktig glädje över att jag är gravid ;(

• lamiette

Även jag mår illa. Det är ett h-e att åka tåg till och från jobbet och på jobbet är det svårt att koncentrera sig eftersom jag mår så illa . Jag kräks dock inte men det är bara en tidsfråga känns det som. Jag är i v7+2 så det här kommer säkert hålla i sig ett tag. Ska på inskrivningssamtal i slutet av nästa vecka så jag ska ta upp det då. Förra veckan sjukskrev jag mig några dagar för jag trodde att det var magsjuka på gång, men icke. Usch, så jobbigt!

• Ananass
    1112NL skrev 2015-09-28 19:59:16 följande:

Stackare. Fick du Lergigan nu utskrivet?

Ja lergigan comp hette de. De innehåller visst lite koffein också så man inte blir så himla trött som man visst blir av vanlig lergigan. Tyckte det lät lite konstigt att de skriver ut piller med koffein när man ska kämpa så för att begränsa sitt koffein-intag. Men antar att det är så lite, hoppas de hjälper iallafall :)
  • Randig

Hoppar också in här:) Är beräknad till 2:e Maj och är i vecka 10 (9+1).

Detta är mitt andra barn om allt går vägen och den förstfödda är strax över 2 år och kommer nästan vara 3 år när syskonet kommer.

Och jag är helt FÖRBLUFFAD över hur olika mina graviditeter har vart hitintills. Någon annan som har det så?

Fösta graviditeten var lätt, märkte knappt att jag var gravid. Denna har börjat med dunder och brak, illamående, humörsvängningar och aptit som kommer få vågen att skratta hånfullt;) 

Eftersom först barnet var en pojke så kanske denna är en flicka då eftersom den är så olik, men antar att man inte kan utgå ifrån den skrocken:)

• Ferrum
    Randig skrev 2015-09-28 21:05:23 följande:

Hoppar också in här:) Är beräknad till 2:e Maj och är i vecka 10 (9+1).

Detta är mitt andra barn om allt går vägen och den förstfödda är strax över 2 år och kommer nästan vara 3 år när syskonet kommer.

Och jag är helt FÖRBLUFFAD över hur olika mina graviditeter har vart hitintills. Någon annan som har det så?

Fösta graviditeten var lätt, märkte knappt att jag var gravid. Denna har börjat med dunder och brak, illamående, humörsvängningar och aptit som kommer få vågen att skratta hånfullt;) 

Eftersom först barnet var en pojke så kanske denna är en flicka då eftersom den är så olik, men antar att man inte kan utgå ifrån den skrocken:)

Grattis!!
    Jag är precis som dig, mådde hur bra som helst förra gången men nu har jag konstant illamående. Har också funderat på om det kan bero på pojke/flicka.

Ska göra bikarbonattestet ???? någon som vet om det funkar?
  • Randig
    Ferrum skrev 2015-09-28 21:26:56 följande:
    Grattis!!
    Jag är precis som dig, mådde hur bra som helst förra gången men nu har jag konstant illamående. Har också funderat på om det kan bero på pojke/flicka.

Ska göra bikarbonattestet ???? någon som vet om det funkar?
    vad är det för något?? :)
  • Ferrum
    Randig skrev 2015-09-28 21:39:58 följande:
    vad är det för något?? :)
    The baking soda-test:
    Ta 1-2 teskedar bikarbonat i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?
    OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
    OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.

Jag vet inte om det funkar, läste om det här på FL. :)
  • CarmenCarmen
    Ananass skrev 2015-09-28 21:04:27 följande:

Ja lergigan comp hette de. De innehåller visst lite koffein också så man inte blir så himla trött som man visst blir av vanlig lergigan. Tyckte det lät lite konstigt att de skriver ut piller med koffein när man ska kämpa så för att begränsa sitt koffein-intag. Men antar att det är så lite, hoppas de hjälper iallafall :)

Jag har blivit sjukskriven på jobb pga illamående och kräkningar. Jag har fått lergigan comp, men dom hjälper inte. Mår ändå illa dygnet runt, det lilla jag äter kommer bara ut igen. Imorgon har jag tid till inskrivning hos barnmorskan, ska insistera på mer hjälp då! Jag tror jag behöver stolpiller, har hänt många gånger att jag kräks vara en stund efter att jag tagit en tablett... Är det någon här som fått stolpiller?
Svar på tråden Majbebisar 2016