• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • 1112NL

Tror inte lergigan finns som stolpiller. Då är det nog primperan som gäller och det är inte förstahandsvalet vid graviditet...

• Liverbird91

Är det någon som har märkt av en högre puls nu under graviditeten?
    Min vilopuls har gått upp, känner mig ganska uppstressad men har inga som helst problem med att somna för det - är dödstrött dygnet runt!

• CarmenCarmen

Jag måste få något som hjälper mer än lergigan comp.. Så klart något som inte skadar barnet också.. Finns det inget får jag ju överleva, men vill ändå kolla med barnmorskan om det finns något annat. Lergigan comp hjälper mig som sagt inte. Nu låter jag jätte negativ, men att inte kunna äta tar på mig rent psykiskt också, speciellt då det pågått i över en månad nu. ;(

• Snelson

Jag är så glad för idag har mina symtom kommit tillbaka :) efter en hel vecka utan några tecken. Illamåendet slog tillbaka idag och jag har tyvärr inte kunnat äta så mycket. men jag är så glad att allt verkar växa som det ska, var så rädd för missfall...

• smultronblomma

Hej tjejer! Såg att ni var några som skrev om ett helvetes illamående! En bekant till mig är också drabbad och hon går och spräcker blodkärl under tungan. Det har hjälpt henne jättemycket! Hon sa att hon önskade att hon fått veta om metoden tidigare och under förra graviditeten! 
    Ni kanske vet vad det är och har testat, men om inte, så är det kanske värt att kolla upp! Hoppas att det kan vara till hjälp! Glad

• skepparbarn
    Liverbird91 skrev 2015-09-29 13:20:50 följande:

Är det någon som har märkt av en högre puls nu under graviditeten?

Min vilopuls har gått upp, känner mig ganska uppstressad men har inga som helst problem med att somna för det - är dödstrött dygnet runt!

Ja oxh starkare hjärtslag. Pulsen stiger generellt till 85-95 under en graviditet. Vet dock inte vad de räknar som utgångsläge. :)
  • Loviedovie

Mådde väldigt illa under en vecka, och sedan under typ 2 dagar så minskade det och försvann. Är så orolig för att något skall vara fel :/ fortfarande ömma bröst, kissar mycket oftare än normalt, gaser, trött. Har vul på måndag... Någon som haft liknande? Har läst att vissa bara mår illa någon dag, andra en vecka, andra flera månader osv. Men man blir ju ändå rädd... :(

• Loviedovie

(Glömde skriva att jag nu varit utan illamående i 4-5 dagar)

• Snelson
    Loviedovie skrev 2015-09-29 21:15:16 följande:

Mådde väldigt illa under en vecka, och sedan under typ 2 dagar så minskade det och försvann. Är så orolig för att något skall vara fel :/ fortfarande ömma bröst, kissar mycket oftare än normalt, gaser, trött. Har vul på måndag... Någon som haft liknande? Har läst att vissa bara mår illa någon dag, andra en vecka, andra flera månader osv. Men man blir ju ändå rädd... :(

Alla mina symtom försvann under sex dagar. Från att ha varit mycket illamående och inte kunnat äta nånting, ömma spända bröst och extremt trött så försvann allting! Kände inte alls en dag att jag var gravid. Idag kom alla symtom tillbaka på en gång... hsr inte gjort någon undersökning men nu känner jag mig lugn igen.
  • carolinajohansson93

Nu har vi berättat för familjen! Är i vecka 9 (8+3) idag. Alla blev jätte glada o min svärmor började storgråta!

Gjorde ett varsitt kuvert till alla o skrev till t.ex svärmor o svärfar: Hej farmor o farfar! I maj tittar jag ut o jag hoppas ni längtar efter mig lika mycket som jag längtar efter er!

Alla blev jätte glada! Hoppas tiden går fort nu bara :)

Svar på tråden Majbebisar 2016